Vad läser du just nu?

Har 5 böcker jag vill börja på. Inte ljudbok utan läsa.
Mannen som dog 2 ggr av Richard Osman. Läst första men eftresom dagen jag läste ut den var också dagen min sambo dog så är det hemskt jobbigt att ta upp den och starta igång. Kommit 4 sidor in men kan för mmitt liv inte komma på hur den börja.
En liten bokserie av Josephine Cox som jag fått av svärmor
Gråt aldrig ensam, Villebrådet och 2 till som jag inte kommer ihåg namnet på.

Börjat lyssna lite på sju systrar men har lite svårt att hänga med i lyssnandet just nu.
 
Just nu: Intensivundervisning i matematik från NCM - möjligen inte allas kopp te. I övrigt Enhet av Ninni Holmqvist, läser om igen för att ha litteratursamtal. Samt bara för mig själv Huset Longbourn av Jo Baker, stolthet och fördom från tjänstefolkets perspektiv. Rekommenderas!
 
Där kräftorna sjunger är helt fantastik, hoppas du inte hunnit se filmen innan :) Filmen är också bra, men väldigt avskalad.
Det låter ju bra. Har hört mycket gott om boken.:D

Jag såg filmen i augusti, men hade inte läst boken innan. Märktes att filmen var väldigt avskalad så jag införskaffade boken i förhoppning på att jag skulle få ut mycket mer bakgrund och annat till historien.
Har inte börjat läsa boken än men snart så. Kanske innan året är slut. Har ju bara haft boken sen i höstas.:angel:
 
Testar Tjuvapack och systraskap eftersom den skulle vara lik Mord I Falsterbo-serien men en timme in kan jag knappt berätta något om den så jag ska nog ge upp.
 
Efter mycket om och men och en liten paus tog jag mig igenom Marian Keyes ”en oväntad semester”. Onekligen inte lika uppskattad nu som när den kom för typ 20 år sedan.
Har nu läst 1/3 av hennes ”ett oväntat val” som är en fortsättning 20 år senare på den första boken. Men vad den är rörig. Hoppar i tiden helt skoningslöst så att när jag sitter och läser blir jag så himla förvirrad för jag kan till exempel läsa en dialog som huvudkaraktären tänker tillbaka på som sedan i nästa mening ska förstå att vi är tillbaka i nuet med en helt ny dialog. Jag är så förvirrad så jag vet inte ens hur jag ska förklara!

Tänker läsa klart boken men sedan får Marian Keyes böcker stå kvar i förrådet och i affärernas hyllor.
Läste klart boken igår och den fortsatte lite rörigt men blev bättre.

Nu tänker jag börja läsa Sheila O’Flanagan; En oväntad resa
Jag tror att jag har läst någon bok från henne förut men jag hittade denna på bokrean och tyckte baksidan på boken lät lite rolig och lättläst.

(Jag gillar ju tydligen irländska och brittiska författare för det är oftast deras böcker som följer med mig hem. Jag kan ta en bok med en helt okänd författare för mig och nästan alltid är hon (ja jag läser nästan bara av kvinnliga författare) irländska eller brittiska.)
 
Blir kul att höra vad du tycker om den! Jag hade den som ljudbok men tror att den kanske skulle göra sig bättre i pappersform. Det blev lite rörigt emellanåt med alla olika namn och turer fram och tillbaka, så ibland önskar jag att jag hade kunnat bläddra tillbaka och fräscha upp minnet lite kvickt.
Nu har jag lyssnat färdigt på boken! Gillade den, även om jag tyckte den var lite väl långsam emellanåt.
Alla namnen tyckte jag ändå funkade ok, i och med att de ofta tog med både namn och titel, vilket gjorde det lättare tycker jag..

Gillade vinkningarna till Pennys andra serie :)
 
Jag började just läsa Malibu Rising av Taylor Jenkins Reid, på rekommendation från en vän som brukar ha samma smak som jag när det gäller böcker. Den känns väldigt lovande hittills! :)
 
Jag började just läsa Malibu Rising av Taylor Jenkins Reid, på rekommendation från en vän som brukar ha samma smak som jag när det gäller böcker. Den känns väldigt lovande hittills! :)
Åh, gillade Evelyn Hugos sju äkta män - som hon skrivit!
 
Lyssnat på del 13 i serien om Kommisarie Gamache - Hus av glas av Louise Penny. En av de bästa i serien. Önskade att de var snabbare på att översätta dem till svenska och läsa in dem!
 
Markoolio. Mörkret och den rosa bubblan.

Blev nyfiken på hans uppväxt när jag tittade på TV-serien om honom och mamma Irma... :)
 
Läser Söta Fredag av Ia Genberg. Gillade hennes Detaljerna mycket. Denna är lite svårare att komma in i, men språket och berättandet är likadant.

Stockholm, en varm fredag i augusti i början av ett nytt millennium: en misslyckad it-entreprenör hittar sig själv på ett fotografi där han inte borde sitta. Därefter ser sig en tevedrottning i spegeln och ryser. Sedan har en polis lite otur. Det är en dag med egendomliga konsekvenser som Max ett par månader efteråt försöker fånga in och berätta om för entreprenören Tobbe, som ligger bandagerad på ett sjukhus. Det blir en berättelse om knarkande trollkarlar, om perfekta applåder och senkomna skratt, och om tiden: den som passerat och den som knackar på, om de minuter man aldrig blir av med och de som aldrig kommer.
 
Jag är halvvägs genom Lektioner i kemi av Bonnie Garmus. När jag väl kommer igång så fastnar jag och vill inte släppa den, men däremellan känner jag inget sug att komma tillbaka till den, så som man kan göra med andra böcker. Udda! :D får ge fullständigt recension när jag är klar.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
489
· Visningar
12 487
Senast: Piglet
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
420
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 163
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
887
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vikt och hälsotråd 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp