Läser "Den sjunde brigaden" av Denise Rudberg. Om den är jättebra vet jag inte, men jag är rätt förtjust i många av karaktärerna och det känns kul att "hälsa på dem" igen... 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser bara framför mig en stressad och arg husfru som springer framåtlutad runt mellan olika människorJag har läst The butcher's wife av RJ Law. Den har fått rätt mycket hype om att den ska vara SÅ bra och ha sån sjuk twist tydligen. Jag visste inte innan att detta var en bok som blivit poppis på "Booktok" men börjar fundera på om jag aktivt ska undvika dessa hypade böcker när jag fått reda på det för.. ja, det är inte bra.
Till att börja med så framgår det ingenstans på typ Goodreads att den här boken typ är en del i någon serie, eller iaf tillhör något universum med redan kända karaktärer. Det känns liksom som att man slängs in i den 20e Beck-filmen där vissa karaktärer typ bör vara bekanta. Det är väl lite av en twist på slutet men allt det är är egentligen en character reveal som man inte ens begriper om man inte fattar att detta som sagt är en del i en serie.
Boken ska vara "så äcklig och mörk" men är ärligt talat mest tråkig, sen tar den bara slut. Men det jag stör mig på mest var ändå språket. Det är metafor på metafor på metafor på ett liksom tonårs-artsy sett. Jättemycket mimik i text, tappade räkningen på hur många "snarl" och "sneer" frugan i titeln gjorde genom boken och ofta när hon ska gå fram till eller gå ikapp någon så används nästan alltid ord som rushed, hurried, charged osv som gör att man hela tiden tänker på henne som kutande fram och tillbaka, det är jättedumt.
Läs inte den här. Den låter spännande men allt det som antyds om mysterier, sekter, kannibalism och konspirationer är liksom bara en liten liten kuliss för något som känns som ett avsnitt av Criminal minds säsong 17. UNDVIK.

Det sammanfattar min upplevelse av den också. Det kändes inte som att det hände särskilt mycket egentligen, men den var mysig och liksom tröstande på samma sätt som det är att återse en god vänLäser "Den sjunde brigaden" av Denise Rudberg. Om den är jättebra vet jag inte, men jag är rätt förtjust i många av karaktärerna och det känns kul att "hälsa på dem" igen...![]()
Åh, jag hade missat att det kommit en uppföljare till Klanen. Tack! Tyckte väldigt mycket om Klanen, gillar nog den serien snäppet bättre än Vanessa Frank faktiskt (mest för att jag blir lite trött på henne och Nicolas ibland).Jag har läst Klanen och Kriget av Pascal Engman. Gillar man hans serie om Vanessa och Nicolas så gillar man de här, även om man blir helt matt av gängkriminaliteten som beskrivs i böckerna. Trean kommer i höst.
Jag har inte läst boken, men det är en av de bästa filmerna jag sett de senaste årenLyssnat på Project Hail Mary av Andy Weir. Inte sett filmen, men hade sett lite tips om boken på Instagram.
Tycker boken var bra! Första tredjedelen klart mest intressant, sen blir den lite enformig en bit på mitten, och sen lite mer spänning mot slutet. Förstår verkligen inte hur det gått att göra en hyllad film av den, men får väl se den framöver så kanske jag fattar![]()
Den åker rätt upp på listan!Har avslutat mysigaste fantasyserien, A miss Percy guide av Quenby Olson. Huvudkaraktären är en 41-årig ungmö som bor hos systerns familj och plötsligt ärver en koffert från en gammal farbror. Den innehåller bla ett drakägg! Utspelar sig 1816 i England och är verkligen mysig. Saknar dem nu efter tre böcker.
Visa bifogad fil 187926
Nu har jag också lyssnat på denna. Gillade den verkligen, även om jag mådde rätt dåligt när visst våld beskrevs.Eget grepp av Maria Adolfsson. Blandning mellan deckare och roman skulle jag säga. Den handlar om tre väninnor som bott ihop i ungdomen men litegrann glidit ifrån varandra i mer vuxen ålder. Utan att spoila så framgår det efter ett tag att det även funnits en fjärde väninna som utsatts för våld i nära relation. Jag har läst Marias Doggerland-serie förut som är mer renodlad deckare men gillar man dem gillar man den här. 4 av 5 i betyg.
Filmen går jättefort i jämförelseLyssnat på Project Hail Mary av Andy Weir. Inte sett filmen, men hade sett lite tips om boken på Instagram.
Tycker boken var bra! Första tredjedelen klart mest intressant, sen blir den lite enformig en bit på mitten, och sen lite mer spänning mot slutet. Förstår verkligen inte hur det gått att göra en hyllad film av den, men får väl se den framöver så kanske jag fattar![]()
Ja, det kan jag verkligen tänka mig! Boken är ju rätt lång i jämförelse, så kan tänka mig att filmen är lite destilleradFilmen går jättefort i jämförelseinte så att den är stressig eller alltid håller högt tempo, men saker sker betydligt mer effektivt i den än i boken. Definitivt sevärd!