Vad läser du just nu? Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Heja din mamma! Jag vill inte skriva här vad jag ogillar med den men det en hel del :D.
Jag måste också haka på! En god vän - som verkligen är kräsen - rekommenderade den och lånade ut den till mig. Men, jag har försökt flera gånger och kommer bara inte in i den, fastnar inte för karaktärerna. Har bläddrat och småläst lite längre in i boken men den lämnar mig oberörd.
 
Lyssnade på ”Vargattacken” av Lars Berge. Minns inte om den skrivits om i tråden, men den är en reportagebok om hur vargskötaren i Kolmården blev dödad av ”sina egna” vargar. Väldigt intressant, och skrämmande läsning om nonchalansen hos de ansvariga. Säkert inte helt objektiv, men intressant att läsa mer då jac missat många aspekter.

”Comedy Queen” av Jenny Jägerfeldt. Handlar om en flicka som förlorat sin mamma. Härligt rolig och sorglig och fin. Bra inläst av författaren!
Tack för tipset @Anna
 
Jag har lyssnat på Erotiskt skrivande för ensamma änkor av Balli Kaur Jaswal. En mycket intressant inblick i den indiska befolkningens liv i Storbritannien. Det börjar med att en umg indisk tjej som lever ett västerländskt liv ska lära ut engelska till änkor som bara pratar punjabi. Änkorna kapar däremot kursen ;) bitvis är det så detaljerat att jag nästan blev generad :o men det är ochså en berättelse om heder och familjer som är så mycket mer i Indien och hur det kan fortleva i ett modernt samhälle. Rekommenderas! :up:
kan fortfarande inte riktigt se en squash i ögonen
Blev väldigt nyfiken att läsa den, men blev sen lite avskräckt av Annas kommentar :nailbiting::o
Mvh något pryd...
 
Jag har lyssnat på Simon vs the homo sapiens agenda av Becky Albertalli. Den handlar om en kille på high school i en liten förort till Atlanta och hans väg från att maila anonymt med en annan kille till att komma ut och sen visa sig med pojkvän. Från början kändes den lite lallig och svår att komma in i, men mot slutet log jag i kapp med huvudpersonerna! :love:
 
Jag har just läst färdigt Harlan Cobens Försvunnen och gillade den, har börjat på hans Släpp inte taget nu. Jag gillar dem som sagt, men de är lite väl råa ibland...
 
Gav Rich Boy en ny chans men ångrade mig snabbt. Vad exakt är det med boken som folk gillar!? Helt obegripligt för mig!
 
Haha! Men bra gjort att du läste ut den i alla fall :D.
Tack :D

Var tvungen att fortsätta för att se ifall Jude skulle bli mer sympatisk, men icke sa nicke. Den blev dock väldigt sorglig, men jag är ändå irriterad på Jude och hans oförmåga att ta emot hjälp och vara schysst mot de som faktiskt bryr sig om honom. Så några känslor väckte den ju i alla fall, kanske det som var meningen. Gillar inte heller sättet den är skriven på men kan inte riktigt sätta ord på exakt vad jag stör mig på där.
 
Läste ut 1793 förra veckan och gillade den verkligen! Tummen upp :)

Läser just nu Thin air av Michelle Paver. Den handlar om en en expedition på 30-talet som har för avsikt att bli den första som bestiger berget Kanchenunga (kan minnas det här namnet fel nu), där en tidigare expedition misslyckats i början av 1900-talet "under mystiska omständigheter".

Den är inte jättelång, 300-nåt sidor och jag har kommit kanske 50 sidor in. Den känns inte superlättläst men jag vet inte varför, språket är liksom inte svårt men jag har lite svårt att ta till mig informationen på något sätt? Däremot är den inte alls dålig och jag är nyfiken på vad som kommer hända (troligtvis inget bra) så jag läser glatt vidare i sakta mak :D
 
Helt fastnat för Jojo Moyes

Lyssnat färdigt på arvet efter dig, Livet efter dig, Ensam i Paris, Sista brevet från din älskade och nu etthundra mil. Ska snart ge mig på En andra chans sista delen om Lou

Tog en liten stund att komma in i böckerna men de är så enkla i sitt språk och lättlyssnade. Jag fastnar för karaktärerna även om det är ett litet rosa skimmer och man till stor del vet hur det ska sluta så är det några sköna feelgood böcker.

Vad ska man lyssna på när dessa är över? :nailbiting: Har ett helt hus som håller på och renoveras måste ha ljudbok
 
Ville ha något snällt på bokfronten och laddade ned Gubbe och Katt av Nils Uddenborg, jättesöt och vänlig liten bok om en lundaprofessor som på ålderns höst får sitt hem invarderat av en kattfröken som vägrar flytta ut.

Utöver den läser jag Outlander-serien av Diana Gabaldon, lagom drama på skotska högländerna med politik, snusk, och långritter i vackra landskap.
 
Helt fastnat för Jojo Moyes

Lyssnat färdigt på arvet efter dig, Livet efter dig, Ensam i Paris, Sista brevet från din älskade och nu etthundra mil. Ska snart ge mig på En andra chans sista delen om Lou

Tog en liten stund att komma in i böckerna men de är så enkla i sitt språk och lättlyssnade. Jag fastnar för karaktärerna även om det är ett litet rosa skimmer och man till stor del vet hur det ska sluta så är det några sköna feelgood böcker.

Vad ska man lyssna på när dessa är över? :nailbiting: Har ett helt hus som håller på och renoveras måste ha ljudbok
Har du läst något av Jenny Colgan? Det är liknande feelgood böcker, även Lucy Dillon har många feelgood om du har missat dem. :D
 
@niardasp Det jag hade invändningar mot när det gäller hur Ett litet liv är skriven är att den borde varit stramare. Som det var nu så följde författaren varje sidospår hela vägen ut, även om det var irrelevant för berättelsen. Om det sitter ett gäng på en middag så behöver man ju inte ge varje persons livshistoria om de ändå försvinner ur handlingen efter den middagen - om man inte är ute efter att skriva en väldigt tjock bok ;)
 
Har du läst något av Jenny Colgan? Det är liknande feelgood böcker, även Lucy Dillon har många feelgood om du har missat dem. :D

Läst allt jag kommit över från dem :D Det var så jag hitta Jojo Moyes :D

Förr ville jag bara ha deckare, skräck och självbiografier nu orkar jag inte med något tungt vill ha det enkelt :) Tack för tipsen annars!
 
Jag behöver verkligen köpa en läsplatta. Vilken rekommenderar ni?
 
Har igen läst en hög med böcker men jag kommer aldrig ihåg att skriva i tråden, fast jag är inne här och läser vad ni andra skriver :angel:

Dödens skugga av James Runcie. En sån där lagom mysig, lättläst brittisk deckare som utspelar sig på 50-talet. Huvudpersonen är en präst som blir något av en detektiv på sidan om. Lär ska finnas en tv-serie som baseras på den här om jag inte minns fel? Läser gärna mer av den här författaren. Pluspoäng för snyggt och stilrent omslag på boken :up:

Tulpanfeber av Deborah Moggach. Mjä. Inte riktigt i min smak. Historien i sig intressant, men jag trodde den skulle handla mer om själva tulpanlökshysterin än den gjorde. Kan tänka mej att se filmen och hoppas den är bättre.

Den lilla bokhandeln i Paris av Nina George. Den här var mysig. Lättsmält men med en tanke bakom det hela. Läsvärd :)

Från och med du av Mhairi McFarlane. Charmig, lättläst bok i samma stil som hennes tidigare böcker. Inte min favorit av författaren, men jag gillade den.

Den röda handsken av Holly Black. Den här kändes seg att ta sig igenom. Inte så intressant historia, men jag brukar gilla hennes böcker så jag ville ge den en chans. Har för mig att jag gillade föregående bok i serien, men den läste jag för flera år sen så jag har helt glömt vad den handlade om..

Nordiska myter av Neil Gaiman. Har alltid gillat hans böcker och myter har jag fascinerats av sen jag var liten. Lättläst bok, går fort att läsa eftersom varje myt inte är speciellt lång. En del kommer jag ihåg att jag läst/hört tidigare men en hel del nytt också. Kul bok :)
 
Helt fastnat för Jojo Moyes

Lyssnat färdigt på arvet efter dig, Livet efter dig, Ensam i Paris, Sista brevet från din älskade och nu etthundra mil. Ska snart ge mig på En andra chans sista delen om Lou

Tog en liten stund att komma in i böckerna men de är så enkla i sitt språk och lättlyssnade. Jag fastnar för karaktärerna även om det är ett litet rosa skimmer och man till stor del vet hur det ska sluta så är det några sköna feelgood böcker.

Vad ska man lyssna på när dessa är över? :nailbiting: Har ett helt hus som håller på och renoveras måste ha ljudbok
Om du kan tänka dig att lyssna på engelska kan jag rekommendera The Horse Dancer. Jag gillade den mer än hennes andra böcker jag läst/lyssnat på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Hellhound
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
21
· Visningar
1 066
Senast: Glimra
·
Skola & Jobb Eftersom jag fått många hjälpsamma tidigare när jag frågat om min uppsats så fortsätter jag att förlita mig på Bukefalos handledning...
Svar
11
· Visningar
766
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 840
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp