Mitt egna drömstall formar jag om i skallen mest varje dag, beror lite på humöret, men i stora drag är det likadant...
Stallet ska hellre vara lite för stort så att man kan bygga till flera boxar, än för litet så att man måste renovera om.
Sen vill jag ha ett ljust stall, helst i ljusgult eller så.
Jag vill ha boxar i det där nya plastmaterialet som kommit.
Och så vill jag ha en stor sadelkammare med bord/stolar och mycket hyllor och hängare till sadlar, täcken, selar, böcker m.m.
Toalett vill jag gärna ha i stallet oxå.
Och diskbänk å kran med varmvatten så att jag kan skölja av bett m.m utan att frysa fingrarna av mig.
Ngt som jag även vill ha med är en spolspilta,
samt kedjor i gången eller två
(beroende på hur många hästar man har)
utrymmen där man kan binda upp hästen.
Samt ett litet torkrum med tvättmaskin för vojlockar m.m.
Om jag får mycket pengar över, så skulle jag gärna ha golvvärme i stallgången och ett solarium för sjuka hästar i spolspiltan.
Frostskyddade vattenkoppar och fönster som man kan öppna så hästen kan titta ut.

sedan vill jag ha en dörr som jag bara kan öppna för att skyffla ut dyngan.
Spån och hö funderar jag fortfarande på om ja vill ha i en bod bredvid eller på loftet med nedkast till ett litet rum med två "fack" i (ett för spån å ett för hö) och med "dragdörr" till.. vad har ni för tips å erfarenheter gällande strö å foder förvaring?
Sedan vill jag gärna ha stora hagar, uteridbana-gärna belyst. och en mindre hage med lite skog i för att vara i på dagarna. Vill gärna även ha ett tak som går ut från stallet där man kan förvara transport å nån rockard å så där.
Om jag ägnar mig åt hästverksamhet som jobb så skulle jag inte dra mig för att ha en skritt maskin för tex 4 hästar, som kan användas vid skada osv.
Använder man dem dock på fel sätt, som en del gör, så förstör man ju snarare hästen...
jag ska fundera vidare på hur jag vill att stallet ska se ut, vill gärna höra alla andras drömmar oxå!