Bukefalos 28 år!

Vad menar hon för ras?

L

LillOhlsson

min arbetskamrat försöker förklara en hundras för mig, men jag kan inte komma på vilken det är och vem om inte buke kan hjälpa mig då?

Hunden är enl min arbetskamrats beskrivning: Hög, ungefär 1 m, smal, lång och med ganska långt hår runt halsen och sen kortare hår på kroppen för att bli lite hårigare på svansen igen.

Så någon som blir klokare än mig på den beskrivningen?? :)
 
Sv: Vad menar hon för ras?

haha ja jag vet, men hon kommer inte på nått mer, hon tycker dom är fula också. haha

vallhund, hahaha ja det kanske..;)
 
Sv: Vad menar hon för ras?

ja du hade rätt, 10 poäng till dig som tog det på den beskrivningen:)
 
Sv: Vad menar hon för ras?

Fast en meter i mankhöjd var ju lite att ta i, snarare 60-70 cm. Dessutom är de underbart vackra! ;)

Klara, salukiägare
 

Liknande trådar

Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
779
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 410
Senast: Praefatio
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 103
Senast: Anna-Bella
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 212
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp