Vad menar hon med sitt beteende?

Zolimita

Trådstartare
Visste inte var jag skulle lägga tråden men jag provar här.
Idag var jag i hagen och mocka med grep och skottkärra.Pållan kommer mot mig och hon böjer nacken som en hingst ungefär och sträcker på sig och när hon nosar mot min arm gnäggar hon sådär lågt,svårt att beskriva det,men det är flera korta gnägg efter varann...Förra helgen gjorde hon likadant fast då började frambenen att lätta som om hon tänkte resa sig och då stötte jag bort henne.
Hon är ganska speciell den här damen och det skulle vara roligt om någon vet vad hon vill när hon kommer sådär.Vill hon busa kanske?

kanske en transvestit hingst som är könsopererad!? :idea: :p
nej, men seriöst.. jag vet inte alls.
Låter som att hon försöker visa att hon tycker om dig kanske? fast som du säger så låter ju det där med att hon nästan reste sig lite som att hon försöker busa nästan..

Hur var hennes öron och "ansiktsuttryck" när hon gjorde det då? Hur är hon annars?

Öronen var nyfiket framåtspetsade och ögonen,ja tänkte inte på det antar att de var som vanligt.
En morgon för ett tag sedan fick jag en "kram" av henne,hon böjde huvudet över axeln min,och började smågnägga.
Hon är snäll att hantera,lite känslig,kan lätt jaga upp sig för nya saker.Hon är väl lite av vad man kallar enmanshäst.

Du ska passa dig när hon beter sig på det viset, det har med pilskhet att göra, även om hon nu är sto...och även om hon inte menar att skada dig så är det lätt att dom gör det ändå pga sin storlek o kraft.
En del ston kan få vissa hingstbeteenden..vilket ditt sto tydligen har, att "krama om" har med kärleksakten att göra...så passa dig så du inte blir betäckt ;)

sådär höll mitt sto på med min mage när jag var gravid.............
kanske inte alls nått samband men det var hon som fick mig att ta ett grav-test :D

En del brunstiga ston gör så. Det är ett beteende man kan se hos ston med föl. Antagligen vill hon ta hand om dig och fostra dig lite så du bör avvisa henne när hon gör så!

mitt sto var inte brunstigt, däremot dräktig för första gången!
Hon har aldrig gjort om det i sina senare dräktigheter men då har jag ju inte varit gravid heller.............

Oj då! Man har ju hört att det finns ston med hög testosteronhalt,hon är väl då kanske en av dem...Ja jag ska stöta bort henne nästa gång hon gör så,jag menar jag vill ju inte delta i hennes hårdhänta lekar :o

Liknande trådar

Träning Hej! Jag tänkte höra om det är någon här som håller på med NH och kanske kan hjälpa mej. Det är så här att jag har en...
Svar
7
· Visningar
1 491
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 234
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka