Vad missbrukar ni i värmen?

Eftersom @Modest vad jag kan se ännu inte rapporterat hur espresso med tonic smakar (och @Hyacinth tycks vara alltför glad i beska för att vara tillförlitlig i frågan) ska jag nu offra mig och prova. Återkommer strax, espressomaskinen är laddad med nymalet.

Ps. Det låter vansinnigt äckligt
Det var gott och äckligt på samma gång. Jag är lite känslig för beska, men är både väldigt svag för och mår lite illa av grapefrukt och sambuca (samtidigt som jag har svårt för det är det gott, liksom).
 
Inte full värmebölja här men känner en ovanlig dragning till paj. Frukostpaj, matpaj och efterrättspaj. Måltidsdrycker missbrukar jag en smula då jag försöker att inte dricka så mycket läsk men tröttnar på enbart vatten.

Annars brukar pastasallad vara en stapelvara på sommaren.
 
Ska väl även erkänna att jag även missbrukar hallon och blåbär grovt under säsongen. Hunden blir lite smått less när jag stannar oftare och längre än henne under promenaden. Hon sätter sig och suckar när jag hittar lämpligt ris eller buske.
 
Är det gott? Jag har nyss haft UVI och hittar inte mina tranbärskapslar så jag kanske skulle köra juice i stället.
Har för mig att man ska satsa på outspädd tranbärsjuice och dricka det mer koncentrerat för att förebygga uvi, jokk och liknande är rätt sött och ju surare desto bättre? :) Kan vara ute och cykla men..
 
Nu har jag provat ICAs torra alkoholfria päroncider och den passade fint här i värmen :) lite läskande och inte söt. Kommer inhandlas flera gånger för att varva med min briska.

Nu ska jag dock blanda en varsin GT till mig och mannen efter lite inspiration från tråden :D
 
Vi gjorde eget iste på jobbet idag, det var gott!

Dessutom slupprar jag i mig sådana här i pinsam fart:
lwjautafhxxvazwew6gy.jpg
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst hade varit orolig i hagen och rusat runt en del innan det upptäcktes. Brukar vara lugn ensam i vanliga fall.. Nu har han varit...
Svar
3
· Visningar
1 498
Senast: Vintersol
·
Hästhantering Igår var det den varmaste dagen i Halland på över 42 år. Noterade att en del hästar fortfarande hade på sig samma täcken på sig som de...
2
Svar
39
· Visningar
4 808
Hästvård Min donna hade på sig ett för varmt täcke ett par dagar (pga galna väderomslag och jag var bortrest) och när vi tog av täcket åkte manen...
Svar
5
· Visningar
1 535
Senast: clubman
·
Hundhälsa Min hund mår verkligen inte bra av värme. Inga promenader, ens, under varmaste tiden på dygnet, får ta igen det hela sent på kvällen och...
Svar
10
· Visningar
5 894
Senast: Berin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp