Vad missbrukar ni i värmen?

Jag gjorde nyss en fantastiskt god islatte! Det känner jag att jag kommer missbruka tills jag får magkatarr.

Brygg 2 koppar kaffe, kyl ner och ställ i kylskåpet. Mät upp 1 dl kaffe, 1 tsk ljust muscovadosocker, samt 0,5 tsk lakritspulver. Vispa med balongvisp tills det blir ett skum. Tillsätt resten av kaffet och 2 dl mellanmjölk. Häll upp i ett högt glas och skeda sedan på lite extra skum på toppen så ser det dessutom väldigt tjusigt ut!

98A01420-F07D-42F1-BFC2-53615D6A373B.jpeg
 
Jag gjorde nyss en fantastiskt god islatte! Det känner jag att jag kommer missbruka tills jag får magkatarr.

Brygg 2 koppar kaffe, kyl ner och ställ i kylskåpet. Mät upp 1 dl kaffe, 1 tsk ljust muscovadosocker, samt 0,5 tsk lakritspulver. Vispa med balongvisp tills det blir ett skum. Tillsätt resten av kaffet och 2 dl mellanmjölk. Häll upp i ett högt glas och skeda sedan på lite extra skum på toppen så ser det dessutom väldigt tjusigt ut!

Visa bifogad fil 17628
Oj så fin!
 
Jag gjorde nyss en fantastiskt god islatte! Det känner jag att jag kommer missbruka tills jag får magkatarr.

Brygg 2 koppar kaffe, kyl ner och ställ i kylskåpet. Mät upp 1 dl kaffe, 1 tsk ljust muscovadosocker, samt 0,5 tsk lakritspulver. Vispa med balongvisp tills det blir ett skum. Tillsätt resten av kaffet och 2 dl mellanmjölk. Häll upp i ett högt glas och skeda sedan på lite extra skum på toppen så ser det dessutom väldigt tjusigt ut!

Visa bifogad fil 17628
Låter fullständigt livsfarligt gott...!
 
Testade skum-märkena idag @mandalaki och absolut godkända på salthwteb :up: dock inte lika god smak på själva lakritsen som typ djungelvrål (att jag aldrig kan vara nöjd :angel: :D)
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst hade varit orolig i hagen och rusat runt en del innan det upptäcktes. Brukar vara lugn ensam i vanliga fall.. Nu har han varit...
Svar
3
· Visningar
1 467
Senast: Vintersol
·
Hästhantering Igår var det den varmaste dagen i Halland på över 42 år. Noterade att en del hästar fortfarande hade på sig samma täcken på sig som de...
2
Svar
39
· Visningar
4 796
Hästvård Min donna hade på sig ett för varmt täcke ett par dagar (pga galna väderomslag och jag var bortrest) och när vi tog av täcket åkte manen...
Svar
5
· Visningar
1 525
Senast: clubman
·
Hundhälsa Min hund mår verkligen inte bra av värme. Inga promenader, ens, under varmaste tiden på dygnet, får ta igen det hela sent på kvällen och...
Svar
10
· Visningar
5 868
Senast: Berin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp