Vad missbrukar ni i värmen?

Haha, är det så det ska stavas alltså? Vet att min morbror drack det när jag var yngre men jag tänkte mig mer "Kallemucho". Din stavning känns på något sätt mer rimlig 😂👌
Nej jag vet bara hur Per Morberg stavar till det. Fram till ett år sedan visste jag inte ens att fenomenet fanns ;)
Kallemucho lät bra mycket roligare :laugh:
 
Det blir mycket öl samt bubbel i värmen. Och då har jag inte ens semester ännu (däremot skiftarbete :love:)

Idag har jag missbrukat tonfisk på burk. Av någon outgrundlig anledning har jag varit extremt sugen på det och ätit det både till lunch och middag. Längtar till imorn när jag kan äta tunnbrödsrullar med tonfiskröra igen :D

Inte tonfisk :yuck:! (Från ett Finland där de envisas med tonfisk på pizza i varannan smakkombination. Kebabpizza med tonfisk........)

Ska ju vara makrill i tomatsås.
 
Grillchips!

Det måste dock vara Estrella, tycker OLW är helt värdelösa när det kommer till grillchips.
 
Inte tonfisk :yuck:! (Från ett Finland där de envisas med tonfisk på pizza i varannan smakkombination. Kebabpizza med tonfisk........)

Ska ju vara makrill i tomatsås.

Jag älskar både tonfisk och makrill i tomatsås. Särskilt på varm macka med ost - men inte båda fiskarna tillsammans då. :p
Tonfisk på pizza är ju så gött!
 
Saft! Fun light Wild berries. Och den ska vara isig, lägger in den i frysen så den blir riktigt kall och isig, ofta isig rakt igenom men låter den tina så pass att det går att dricka men fortfarande är isig. Såå gott! Och den måste drickas ur flaska, glas är inte samma sak alls, det blir tusen gånger godare när jag dricker ur en liten flaska, typ sådan där det varit läsk eller Loka i.

Och vattenmelon, slanggurka med salt på och Brinks färsksaltade vita gurka som bara finns i mitt län och en plats till.
 
Senast ändrad:
Salt lockar jätte mycket, saltar allt jag äter extremt mycket, får nog hålla igen lite på det men samtidigt behövs ju salt nu och jag har väldigt lågt blodtryck så ligger inte i riskzonen för att det ska vara direkt skadligt med mycket salt (intalar jag mig i alla fall, vet inte vad mer det kan påverka men väljer att fokusera på det goda och begäret :D). Verkar som att många vill ha salt.
 
Salt lockar jätte mycket, saltar allt jag äter extremt mycket, får nog hålla igen lite på det men samtidigt behövs ju salt nu och jag har väldigt lågt blodtryck så ligger inte i riskzonen för att det ska vara direkt skadligt med mycket salt (intalar jag mig i alla fall, vet inte vad mer det kan påverka men väljer att fokusera på det goda och begäret :D). Verkar som att många vill ha salt.
Salt ja. De här missbrukar jag just nu.
303F8180-1CB7-4497-999B-34A261695D94.jpeg
 
Jag har insett att hela semestern har jag missbrukat kokta ägg med salt, estrella vikningschips och jordgubbssaft. Jordgubbar med vaniljglass äts också flitigt.
Alltså får jag i mig av hela kostcirkeln med denna diet... dessutom börjar byxor sitta lösare (vilket är bara bra för mig). Win-Win :D
 
Ja jag såg den! Har bara testat de hårda och det var en besvikelse så tänkte att skummet var lika - men skum är alltså saltare? :)
Minns inte sältan i de hårda, tyckte bara inte om konsistensen. Men de mjuka är rejält salta - dock inte riktigt som djungelvrål.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst hade varit orolig i hagen och rusat runt en del innan det upptäcktes. Brukar vara lugn ensam i vanliga fall.. Nu har han varit...
Svar
3
· Visningar
1 467
Senast: Vintersol
·
Hästhantering Igår var det den varmaste dagen i Halland på över 42 år. Noterade att en del hästar fortfarande hade på sig samma täcken på sig som de...
2
Svar
39
· Visningar
4 796
Hästvård Min donna hade på sig ett för varmt täcke ett par dagar (pga galna väderomslag och jag var bortrest) och när vi tog av täcket åkte manen...
Svar
5
· Visningar
1 525
Senast: clubman
·
Hundhälsa Min hund mår verkligen inte bra av värme. Inga promenader, ens, under varmaste tiden på dygnet, får ta igen det hela sent på kvällen och...
Svar
10
· Visningar
5 868
Senast: Berin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp