Bukefalos 28 år!

Vad önskar du att någon hade berättat

Att inte ta första bästa jobb bara för att tjäna pengar och för att jobbet är roligt.

Jag fick en stämpel som jag jobbade med i många år med att få bort. Började som djurskötare 1991 och kom att stanna inom yrket fram till år 2016 år innan jag äntligen fick chansen att visa att jag kan annat också. Hade en universitetsutbildning i bagaget som jag skaffade 1997- 2001 men det hjälpte inte - stämpeln fanns där. Under åren jag studerade extraknäckte jag som … djurskötare. Så otroligt korkat.

Är fortfarande lite bitter över det tunga lass jag fick dra i många år. Och då var ändå jobbet väldigt roligt och bra betalt (beror på vad man relaterar till) men jobbigt för kroppen och nedbrytande för självförtroendet eftersom jag så gärna ville bara prova något annat. Tacksam över att jag till slut fick chansen.

Och inser då att djurskötaryrket hade många fördelar 😌 😇
 
Att någon av alla som visste varnade mig för en marsvinsmänniska som köpte marsvin av mig och även var fodervärd till de flesta av mina marsvin när jag var sjuk. Jag fick tillbaka tre av jag vet inte hur många. Trots att det är snart 10 år sedan så vågar jag inte räkna. På de 1,5 år jag hade kontakt med människa så dog minst 150-300 marsvin. När jag började fatta att jag blev manipulerad och att något inte stod rätt till gjorde hon sig oanträffbar och jag fick aldrig tillbaka mina sista marsvin 😭

Det var många som visste då samma sak hänt innan jag började med marsvin men ingen som berättade

Men vad gjorde människan med alla marsvin? :eek::nailbiting:
 
Födde upp och ställde ut. Hon var extremt manipulativ och hade alltid förklaringar till varför de dött som e-coli i vattnet, kraftfoder som varit dåligt men att det inte synts mm. Sedan tror jag att många av marsvinen hon sa sig ha sålt i själva verket dog 😢

Menar mest hur så många kunde dö...varför liksom? Usch, så sorgligt.
 
Jag önskar att någon hade 1) talat om att allt ordnar sig. Det gör det nästan alltid i det långa loppet, och det tjänar verkligen inget till att oroa sig i onödan. 2) Att inte behöva skämmas över sin sexualitet eller sin sexuella identitet. 3) Hur helt fantastiskt det är med barn! Eller det har jag väl hört men jag önskar att jag trott på det. Jag var lite sent på bollen och hinner antagligen inte skaffa fler.
 
Jag önskar att någon hade 1) talat om att allt ordnar sig. Det gör det nästan alltid i det långa loppet, och det tjänar verkligen inget till att oroa sig i onödan. 2) Att inte behöva skämmas över sin sexualitet eller sin sexuella identitet. 3) Hur helt fantastiskt det är med barn! Eller det har jag väl hört men jag önskar att jag trott på det. Jag var lite sent på bollen och hinner antagligen inte skaffa fler.
Det är ju så; det är inte alltid en är mottaglig just då för det en får höra.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 539
Senast: tott
·
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 126
Senast: Rosett
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
420
Senast: astronaut
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
824
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Flämtningar
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp