Vad pysslar/ritar/målar/skapar ni?

En till som ritar och målar här!
Senaste verket, en skiss som nog blir en målning.
Visa bifogad fil 24197
Snygg :love:- kolla om hoven som slängs fram ska vara större - den är närmare betraktaren än den andra framhoven och bör alltså inte vara mindre (du kan typ kalkera på bakplåtspapper och känna dig för inför att du målar) :o Samtidigt är det mindre viktigt än dynamiken och den har du
 
Snygg :love:- kolla om hoven som slängs fram ska vara större - den är närmare betraktaren än den andra framhoven och bör alltså inte vara mindre (du kan typ kalkera på bakplåtspapper och känna dig för inför att du målar) :o Samtidigt är det mindre viktigt än dynamiken och den har du

Tack för dina tankar. Du har helt rätt. Ska experimentera med perspektivet innan jag målar klart!
 
Halvdålig mobilbild taget i mörkt rum, får ta vettiga i dagsljus sen. Efter en lång och frustrerade process med W&N Galeria-akryl känner jag mig färdig med den här. Den blev inte som jag först tänkt mig, delvis på grund av svårigheten att kontrollera intensiteten i phthalo-pigment men också eftersom jag ångrade mig och gjorde om den på vägen.
IMG_20190203_061337.jpg


Min stora oljemålning står i rummet och väntar på en fortsättning men jag skjuter lite på det... har hittills inte riktigt hittat glädjen i detaljerade bakgrunder och landskap. Jag har skissat ut sketchen till ett hästporträtt i pastell jag ser fram emot att påbörja. Önskar bara jag hade mer tid att måla, känns som all tid går åt att jobba, mocka och sova. Längtar till våren...
 
Hade lite små dukar som satt och samlade damm, så jag bestämde mig för att testa lite koncept som jag kanske sen kunde använda på riktiga, stora dukar längre fram. Smart om man vill experimentera fram koncept snabbt tyckte jag. Den här kommer nog bli en stor målning framåt sommaren nån gång, men den kommer inte vara helt i akryl som den här lille är.
IMG_7688.JPG
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har googlat men känner inte att jag hittar den informationen jag söker. Jag vet att man får måla om i en lägenhet så länge det är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: kolblakkur
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 938
Senast: zassoo
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 203
Senast: Enya
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
22 23 24
Svar
468
· Visningar
11 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp