Vad pysslar/ritar/målar/skapar ni?

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare blizz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 95
  • Visningar Visningar 8 564
En till som ritar och målar här!
Senaste verket, en skiss som nog blir en målning.
Visa bifogad fil 24197
Snygg :love:- kolla om hoven som slängs fram ska vara större - den är närmare betraktaren än den andra framhoven och bör alltså inte vara mindre (du kan typ kalkera på bakplåtspapper och känna dig för inför att du målar) :o Samtidigt är det mindre viktigt än dynamiken och den har du

Snygg :love:- kolla om hoven som slängs fram ska vara större - den är närmare betraktaren än den andra framhoven och bör alltså inte vara mindre (du kan typ kalkera på bakplåtspapper och känna dig för inför att du målar) :o Samtidigt är det mindre viktigt än dynamiken och den har du

Tack för dina tankar. Du har helt rätt. Ska experimentera med perspektivet innan jag målar klart!

Halvdålig mobilbild taget i mörkt rum, får ta vettiga i dagsljus sen. Efter en lång och frustrerade process med W&N Galeria-akryl känner jag mig färdig med den här. Den blev inte som jag först tänkt mig, delvis på grund av svårigheten att kontrollera intensiteten i phthalo-pigment men också eftersom jag ångrade mig och gjorde om den på vägen.
IMG_20190203_061337.webp

Min stora oljemålning står i rummet och väntar på en fortsättning men jag skjuter lite på det... har hittills inte riktigt hittat glädjen i detaljerade bakgrunder och landskap. Jag har skissat ut sketchen till ett hästporträtt i pastell jag ser fram emot att påbörja. Önskar bara jag hade mer tid att måla, känns som all tid går åt att jobba, mocka och sova. Längtar till våren...

Hade lite små dukar som satt och samlade damm, så jag bestämde mig för att testa lite koncept som jag kanske sen kunde använda på riktiga, stora dukar längre fram. Smart om man vill experimentera fram koncept snabbt tyckte jag. Den här kommer nog bli en stor målning framåt sommaren nån gång, men den kommer inte vara helt i akryl som den här lille är.
IMG_7688.webp

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
909
Senast: Trott
·
Småbarn Sonen på snart 15 månader har inte att sova på sin favoritlista. Han sov bra de första två månaderna i sitt liv sedan hände något. Han... 2
Svar
23
· Visningar
1 662
Senast: Badger
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
677
Senast: WildHorse
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 555
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka