Vad pysslar/ritar/målar/skapar ni?

Wow, vad fina! Jag trodde, som någon annan i tråden, att din avatar var ett foto :o

Den översta tavlan på hästen var väldigt vacker, gillar färgerna :love:

Tack, jag blev väldigt nöjd med fölungen så därför blev den min avatar. Den är del av den här större tavlan
T0Gbvpo.jpg

Jag efterlyste fina motiv på fejan någon gång, och dessa två var en av bilderna ägarna skickade.

Tack, jag är lite glad i den lilla bruna tavlan också, synd bara att koppar och guld inte syns väl på bild :grin:
 
Säljer du tavlor? Skulle jättegärna ha den här på min vägg :love: inte för att jag har råd att lägga pengar på konst just nu, men i framtiden kanske... (blev lite kär i den målningen)

Tanken är att jag skall sälja, men jag är dålig på att både marknadsföra mig och ta betalt :rofl: Lille Aeon är 30x40 cm så han är inte så stor. Har någon tanke på att man skall kunna skicka bild på sina egna hästar så kan jag göra en tavla i denna stil av dem (om man nu inte vill ha realism) men jag har inte riktigt kommit igång.

Jätteroligt att höra att du tyckte den var fin :love: En av mina favorithingstar var modell för den.
 
Tanken är att jag skall sälja, men jag är dålig på att både marknadsföra mig och ta betalt :rofl: Lille Aeon är 30x40 cm så han är inte så stor. Har någon tanke på att man skall kunna skicka bild på sina egna hästar så kan jag göra en tavla i denna stil av dem (om man nu inte vill ha realism) men jag har inte riktigt kommit igång.

Jätteroligt att höra att du tyckte den var fin :love: En av mina favorithingstar var modell för den.
Gah jag är avis på dig som kan göra såna konstnärliga tavlor, jag kan "bara" härma. Dvs teckna realistiskt utifrån foton. Lägga till såna där färgsprakande drag är jag sämre på, min fantasi är trögflytande :p
 
20170602_080838.jpg

Texten är från en låt men jag provade lite på att göra något av det. Jag har nu likadana pennor men i andra färger så kanske jag kan ge mig på det igen... får skaffa en snyggare handstil först kanske :cautious:
 
Visa bifogad fil 22586
Ett till gammalt foto. Den med hunden var kul! Jag använde en annan sorts penna till den så det blev nytt och lite nervöst att försöka mig på den. Men resultatet var hyfsat :D

Superfina, gjorda med fineliner och brush pens?

Och det här med att måla "konstnärligt och fritt" har inte heller varit min styrka, men med olja kan man testa sig fram och måla över om det inte blir bra, så då har jag vågat börja experimentera :) På så vis är akryl också jättebra, du har hur många chanser som helst på dig liksom.
 
Superfina, gjorda med fineliner och brush pens?

Och det här med att måla "konstnärligt och fritt" har inte heller varit min styrka, men med olja kan man testa sig fram och måla över om det inte blir bra, så då har jag vågat börja experimentera :) På så vis är akryl också jättebra, du har hur många chanser som helst på dig liksom.
Brush pens yes :up: och en vit gelpenna som räddar mig om och om igen :p

Måla över? Blandar inte färgen sig? :confused: Eller använder du gamla tavlor om och om igen?
 
Brush pens yes :up: och en vit gelpenna som räddar mig om och om igen :p

Måla över? Blandar inte färgen sig? :confused: Eller använder du gamla tavlor om och om igen?

Jag följer en del youtubers som målar med brush pens och det ser så mysigt och kreativt ut, men jag skulle aldrig göra det själv. Får liksom ingen känsla för det.

Man kan buffa en del alla prima, men så använder jag alkyd medium också så väntar man ett dygn är det torrt och redo att måla över. Gör mycket bakgrunder i akryl också, smidigt att det torkar så fort.
 
Nu har jag gjort lite korrigeringar och känner mig lagom trött på denna, så nu får den torka och så skall jag lägga satin-fernissa. Den är 45x55 cm och föreställer en av mina fiktiva karaktärer.

Winter's Moon korrigerad.jpg


Nästa alster blir ett mer impressionistiskt hästporträtt, och så har jag fått en beställning av min gamla dressyrtränare på ett porträtt av henne och hennes Intermediarie-häst; men hon sa att det inte var bråttom att få den klar så jag börjar efter nyår tänkte jag. Nytt år, nya mål! :)
 
Kunde inte hålla mig utan var tvungen att testa min nya silverfärgade oljefärg. Använde en palettkniv för att göra lite swirls i bakgrunden i hopp om att skapa en illusion av rörelse. Ser att det blå i skuggorna på ryggen ser ljust ut på bild, skall nog mörka ned det lite... Tycker det är bra att fota allt eftersom då man ser lite andra saker på ett foto än man gör när man sitter där framför duken.

IMG_20181225_052857.jpg
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har googlat men känner inte att jag hittar den informationen jag söker. Jag vet att man får måla om i en lägenhet så länge det är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 200
Senast: Enya
·
Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 940
Senast: Enya
·
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 179
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp