Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagen har i stort sett varit förspilld. Jag har inte orkat något alls.
Men å andra sidan så är jag inte friskskriven än så jag kanske ska nöja mig såhär.

Dessutom är jag hungrig, konstant. Jävla hjärnspöken. Tog upp ett gäng morötter för att få tugga lite. Nu har jag smällt i mig ett dussin skivor saltgurka. Ska försöka uppfinna en middag och se om det hjälper.

Behöver jag säga att jag itne är kompis med min kropp just nu? Eller ens med min hjärna?

Ätit lite tårta hos brorsan :) Han blev glad över kuddarna :up:
Är hemma nu, seg efter gårdagen. Har tagit upp kycklingkorv som jag nog ska grilla sen. Ska till gymmet och träna också. Men tar nog det lite senare.

20294575_10159054461800114_6490898483665934276_n.jpg

Dagen har i stort sett varit förspilld. Jag har inte orkat något alls.
Men å andra sidan så är jag inte friskskriven än så jag kanske ska nöja mig såhär.

Dessutom är jag hungrig, konstant. Jävla hjärnspöken. Tog upp ett gäng morötter för att få tugga lite. Nu har jag smällt i mig ett dussin skivor saltgurka. Ska försöka uppfinna en middag och se om det hjälper.

Behöver jag säga att jag itne är kompis med min kropp just nu? Eller ens med min hjärna?

Har du wasabi hemma? Jag var helt beroende av det en tid, satt och slickade i mig det direkt från tuben, sedan dricker man fem liter vatten. Fyller upp mycket bra. ;)

Eh jo jag känner igen det där med kroppen. Ska nog ta bort från FB eller byta in för en bättre modell.

Har du wasabi hemma? Jag var helt beroende av det en tid, satt och slickade i mig det direkt från tuben, sedan dricker man fem liter vatten. Fyller upp mycket bra. ;)

Eh jo jag känner igen det där med kroppen. Ska nog ta bort från FB eller byta in för en bättre modell.
Nae...wasabi/pepparrot är inte min grej.

Men jag stekte en hallumi. Smälte ner en lök, två babysquashar och några blad mangold. Plus lite kryddtagetes. Åt nästan allt. Nu mår jag lite mätt-illa. Men är ändå hungrig :banghead:

Nae...wasabi/pepparrot är inte min grej.

Men jag stekte en hallumi. Smälte ner en lök, två babysquashar och några blad mangold. Plus lite kryddtagetes. Åt nästan allt. Nu mår jag lite mätt-illa. Men är ändå hungrig :banghead:

Låter mums, själv är jag nu uppe på 15.7 men tänker inte ta något insulin om nu magen kraschar igen. Mår ganska ugh.

Låter mums, själv är jag nu uppe på 15.7 men tänker inte ta något insulin om nu magen kraschar igen. Mår ganska ugh.

Själv har man en mage/tarm som tycker det är roligt med vattenliknande fontän inom en halvtimme/timme efter man ätit eller vaknat 4-5 dagar av 7 övriga 2-3 dagar fungerar eländet normalt. Spelar ingen roll vad man äter/dricker men eländet har hållit på så drygt 4 år sedan hjärtinfarkten och jag började på tillhörande mediciner.

Själv har man en mage/tarm som tycker det är roligt med vattenliknande fontän inom en halvtimme/timme efter man ätit eller vaknat 4-5 dagar av 7 övriga 2-3 dagar fungerar eländet normalt. Spelar ingen roll vad man äter/dricker men eländet har hållit på så drygt 4 år sedan hjärtinfarkten och jag började på tillhörande mediciner.

Men gudars vad jobbigt :crazy: du kan inte byta mediciner eller få någonting som hjälper?

Nån som har ett bra svar på varför alla hundar nästan ser mig som deras speciella privata tuggleksak? :confused: Grannen sa "loss" som dom säger när dom ska låna tuggleksaken och då släppte hunden min arm". :laugh: Berner Sennen är tydligen en knähund, han tog tillfället när inte husse var närvarande och HOPPADE upp i knät och slängde sig över mig och skulle tvångshångla, så nu behöver jag inte tvätta mig på en vecka. :rofl:

Men gudars vad jobbigt :crazy: du kan inte byta mediciner eller få någonting som hjälper?

Har funderat på det, men får ta det med vårdcentralen nästa år när det är dax för årliga besiktningen. I början var det inte så illa, men senaste 3 mnd är gubbe rädd förr att hosta med "hela magen" pga olyckor som kan uppstå baktill i kallingarna...
Kruxet i det hela är att det finnes ingen som kan hoppa in och köra min tur utan 3 veckor inlärning, och med vårdens "flexibilitet" finns det ingen chans att planlägga besök innan nästa påsk och pingst, då jag vet att mina fridagar stämmer överens med svenska arbetsdagar.

Själv misstänker jag någon typ av parasit upphämtat i Marocco 2015 eller på Teneriffa 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
907
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 205
Senast: Flixon
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 91 92 93
Svar
1 841
· Visningar
64 580
Senast: MJLee
·
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 288
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Få skimmel vit
  • Stuterinamn