Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi var och spanade på kräftor häromkvällen. Det är jättekul att se dom krypa omkring på botten.Pysslade nere vid bäcken.
Lyckades skrämma upp en kräfta som fick bråttom iväg längs botten till nästa gömställe bakom en sten! Kul. Jag har aldrig sett en levande kräfta i vatten förut. Bara på tallrik....
Jag äter inte kräftor men det är fint att de finns vid mitt hus. Även om det är en signaldito.
Det är väl så att vägen går rakt genom min gårdsplan med hus på bägge sidor kan pma min adress till dig så kan du goggles och se hur det ser utAlltså @skerper - finns det inget man kan göra för att få det att se mer "bebott" ut? Du skriver ju massor om hur turistbussar stannar och kissar, hur folk kastar skräp osv osv.
Människor gör ju sällan saker av illvilja. Mest obetänksamhet. Det måste vara något i gårdsplanens utformning som gör att det verkar vara industritomt, eller rastplats?
Jag är fascinerad av hur man kan styra människors beteenden med enkla medel.Hur man får folk att ta gångvägen istället för att gena över gräsmattan. Hur man går folk att röra sig på hela ytor istället för att hålla sig runt kanterna. Osv.
En liten bit staket med snickarglädje? Ett par grindstolpar? Ett vårdträd placerat på ett strategiskt ställe? Några prydnadsbuskar som blommar?
Försökte utan resultat googla fram en bild från Dag Hammarskölds väg i Uppsala där den passerar mellan slottet och botaniska. Där är det på bägge sidor om vägen en bit staket så att man tydligt ser att man passerar in i (genom) trädgården. Det är bara en pytteliten staketbit men den ger en tydlig signal. Man kan inte missa att man kör in till trädgården
Alltså - Något som signalerar att det är privat tomt. Utan att störa utrymmet för dina traktorer och maskiner.
Grannen hade vid sin gårdsbutik en stor stolpe som folk ständigt backade på! Man kan tycka att den rejäl kreosotstolpe borde vara lätt att se men icke. Skyltar och avspärrning hjälpte inte.
De planterade några små prydnadsbuskar runt den och vips var det inte en enda påkörning längre. Det var något med de där buskarna som gjorde att folk inte backade dit.
Mat, inga problem då jag dumpstrar och vägarna är fyllda av roadkill här samt att det finns både grill och kaffemaskin och husrum går att ordna, inga problem alls så,,,,,,deal!@MacGyver @Magiana ska vi göra en deal? Om jag inte fått jobb som sträcker sig efter juni nästa sommar, ska jag köra juli hos en av er och augusti hos en annan? Jobbar för mat (inkl typ en liter kaffe per dag) och husrum. Bra på att jobba och drar dåliga katt åt-skämt på beställning//masqueradee som knappt börjat men redan tröttnat något på kontorsarbete
![]()
Handlat mat för veckan samt rensat ur kylskåpet för att få plats med det jag köpte. Vi har en förmåga att samla på oss en massa bråte verkar det som. Behöver börja ha bättre koll på vad som finns i kylen tror jag. Hittade fyra öppnade burkar salsa. Och två oöppnade burkar fikonmarmelad med utgångsdatum 2015.![]()
Grattis från mig med.Tack!
Det är en bit att åka. Har 17 mil hem till dig
Helvetes skit (bokstavligt) nu har magen kraschat igen. Vågade äta två vita brödskivor med gurka och en tomat på. Tur i oturen, tog inget nattinsulin så sockret är hyfsat. Nu är jag extremt trött på magen och säger upp bekantskapen.![]()
Åhh hur ofta har ni det?
Helvetes skit (bokstavligt) nu har magen kraschat igen. Vågade äta två vita brödskivor med gurka och en tomat på. Tur i oturen, tog inget nattinsulin så sockret är hyfsat. Nu är jag extremt trött på magen och säger upp bekantskapen.![]()
Vaknade med nackont och hemsk migrän .så nu har jag kräktes fler gånger och katten är dålig i magen och han har kräkts i varje rum så jag har fått städa undan det och hålla undan hunden då han tycker det ser gott ut.nu har piller börjat verka så det har släppt en del . Hoppas på att dagen bara blir bättre
Får jag ta hand om skinnen från road kill's så är jag nöjdMat, inga problem då jag dumpstrar och vägarna är fyllda av roadkill här samt att det finns både grill och kaffemaskin och husrum går att ordna, inga problem alls så,,,,,,deal!
Apropå skämt så har jag lika dåliga jag kan dra, och så kan vi retas lite också, bara-för-att, precis som djuren gör.![]()
Tack nu är jag återställd men är lite susig i kupan som jag brukar bli efter migränMen din stackare, hoppas du kryar på dig snabbt![]()
Nä, nu måste du ta hjälp! Du har ju haft det så här jättelänge, du kanske måste ta prover så du inte bär på någon bakterie. Känns som att din kropp kommer ta för mycket stryk annars, kan du inte ringa Vårdguiden om du inte gjort det?
Haha ja herregud!
Haha ja herregud!Men jag är en jävel på att ta selfies med Missia!
![]()