Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helvetes skit (bokstavligt) nu har magen kraschat igen. Vågade äta två vita brödskivor med gurka och en tomat på. Tur i oturen, tog inget nattinsulin så sockret är hyfsat. Nu är jag extremt trött på magen och säger upp bekantskapen. :mad:

Pysslade nere vid bäcken.
Lyckades skrämma upp en kräfta som fick bråttom iväg längs botten till nästa gömställe bakom en sten! Kul. Jag har aldrig sett en levande kräfta i vatten förut. Bara på tallrik....;)

Jag äter inte kräftor men det är fint att de finns vid mitt hus. Även om det är en signaldito.
Vi var och spanade på kräftor häromkvällen. Det är jättekul att se dom krypa omkring på botten. :up:

Alltså @skerper - finns det inget man kan göra för att få det att se mer "bebott" ut? Du skriver ju massor om hur turistbussar stannar och kissar, hur folk kastar skräp osv osv.

Människor gör ju sällan saker av illvilja. Mest obetänksamhet. Det måste vara något i gårdsplanens utformning som gör att det verkar vara industritomt, eller rastplats?

Jag är fascinerad av hur man kan styra människors beteenden med enkla medel.Hur man får folk att ta gångvägen istället för att gena över gräsmattan. Hur man går folk att röra sig på hela ytor istället för att hålla sig runt kanterna. Osv.

En liten bit staket med snickarglädje? Ett par grindstolpar? Ett vårdträd placerat på ett strategiskt ställe? Några prydnadsbuskar som blommar?

Försökte utan resultat googla fram en bild från Dag Hammarskölds väg i Uppsala där den passerar mellan slottet och botaniska. Där är det på bägge sidor om vägen en bit staket så att man tydligt ser att man passerar in i (genom) trädgården. Det är bara en pytteliten staketbit men den ger en tydlig signal. Man kan inte missa att man kör in till trädgården

Alltså - Något som signalerar att det är privat tomt. Utan att störa utrymmet för dina traktorer och maskiner.

Grannen hade vid sin gårdsbutik en stor stolpe som folk ständigt backade på! Man kan tycka att den rejäl kreosotstolpe borde vara lätt att se men icke. Skyltar och avspärrning hjälpte inte.
De planterade några små prydnadsbuskar runt den och vips var det inte en enda påkörning längre. Det var något med de där buskarna som gjorde att folk inte backade dit.
Det är väl så att vägen går rakt genom min gårdsplan med hus på bägge sidor kan pma min adress till dig så kan du goggles och se hur det ser ut

@MacGyver @Magiana ska vi göra en deal? Om jag inte fått jobb som sträcker sig efter juni nästa sommar, ska jag köra juli hos en av er och augusti hos en annan? Jobbar för mat (inkl typ en liter kaffe per dag) och husrum. Bra på att jobba och drar dåliga katt åt-skämt på beställning:up: //masqueradee som knappt börjat men redan tröttnat något på kontorsarbete :D
Mat, inga problem då jag dumpstrar och vägarna är fyllda av roadkill här samt att det finns både grill och kaffemaskin och husrum går att ordna, inga problem alls så,,,,,,deal! :up:

Apropå skämt så har jag lika dåliga jag kan dra, och så kan vi retas lite också, bara-för-att, precis som djuren gör. :p

Handlat mat för veckan samt rensat ur kylskåpet för att få plats med det jag köpte. Vi har en förmåga att samla på oss en massa bråte verkar det som. Behöver börja ha bättre koll på vad som finns i kylen tror jag. Hittade fyra öppnade burkar salsa. Och två oöppnade burkar fikonmarmelad med utgångsdatum 2015. :banghead:

Brothers from another mother :meh:

Helvetes skit (bokstavligt) nu har magen kraschat igen. Vågade äta två vita brödskivor med gurka och en tomat på. Tur i oturen, tog inget nattinsulin så sockret är hyfsat. Nu är jag extremt trött på magen och säger upp bekantskapen. :mad:

Nä, nu måste du ta hjälp! Du har ju haft det så här jättelänge, du kanske måste ta prover så du inte bär på någon bakterie. Känns som att din kropp kommer ta för mycket stryk annars, kan du inte ringa Vårdguiden om du inte gjort det?

Du, jag tycker du ska allra minst kräva akuttid på VC imorgon och kanske akuten idag tom. Jag får elaka vibbar av ev salmonella kan jag säga.

Se till att ta hand om dig :heart

Nu är mina biskvier snart klara :) Dom har fått smörkräm och ska nu stå i kylen i ca 25 minuter till sen ska dom doppas i choklad.
Nu har jag dock nästan en hel burk sån där karamelljox, dulche nånting kvar och 5 äggulor... Vad tusan ska jag göra med det :confused:

Vaknade med nackont och hemsk migrän .så nu har jag kräktes fler gånger och katten är dålig i magen och han har kräkts i varje rum så jag har fått städa undan det och hålla undan hunden då han tycker det ser gott ut.nu har piller börjat verka så det har släppt en del . Hoppas på att dagen bara blir bättre

Men din stackare, hoppas du kryar på dig snabbt :)

Mat, inga problem då jag dumpstrar och vägarna är fyllda av roadkill här samt att det finns både grill och kaffemaskin och husrum går att ordna, inga problem alls så,,,,,,deal! :up:

Apropå skämt så har jag lika dåliga jag kan dra, och så kan vi retas lite också, bara-för-att, precis som djuren gör. :p
Får jag ta hand om skinnen från road kill's så är jag nöjd ;)

Nä, nu måste du ta hjälp! Du har ju haft det så här jättelänge, du kanske måste ta prover så du inte bär på någon bakterie. Känns som att din kropp kommer ta för mycket stryk annars, kan du inte ringa Vårdguiden om du inte gjort det?

Ringde vårdguiden i fredags på @tanten förslag men där sa de bara att kände jag mig uttorkad så åk till akuten, i Bollnäs, på helgen, i juli.

@athena_arabians

Jo det har pågått lite för länge för att vara en vanlig magflunsa. Ffa att det kommer tillbaka, känner mig lite bättre, hurra, och sedan tillbaka på ruta ett.

Hmm, har gått ner nästan två kg på en vecka. Alltid en silver lining antar jag. Antar dock att det mest är vatten i kroppen (ej uttorkad efter nypprov) men jo, det börjar kännas och har lika mycket energi som en våt disktrasa. Att sitta och surfa känns som det mesta jag orkar göra. Hade massor av planer men av dem blev det noll och inget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
906
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 198
Senast: Flixon
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 56 57 58
Svar
1 158
· Visningar
42 475
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 246
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka