Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att hitta något att göra är aldrig ett problem. Det kniviga är att inte ta på sig för sig för mycket. Jag vill inte hamna i samma läge som förra vintern.
"Lagom" är en balansgång på slak lina över ett kilometerdjupt stup har jag lärt mig efter att största delen av livet bott på landet, man ska bryta när man känner för en rast och inte köra på tills det är färdigt om man känner för ett uppehåll. Det kommer fler dar, och gör det inte det så är det ju skit samma. :cool:

Pysslade nere vid bäcken.
Lyckades skrämma upp en kräfta som fick bråttom iväg längs botten till nästa gömställe bakom en sten! Kul. Jag har aldrig sett en levande kräfta i vatten förut. Bara på tallrik....;)

Jag äter inte kräftor men det är fint att de finns vid mitt hus. Även om det är en signaldito.

@MacGyver @Magiana ska vi göra en deal? Om jag inte fått jobb som sträcker sig efter juni nästa sommar, ska jag köra juli hos en av er och augusti hos en annan? Jobbar för mat (inkl typ en liter kaffe per dag) och husrum. Bra på att jobba och drar dåliga katt åt-skämt på beställning:up: //masqueradee som knappt börjat men redan tröttnat något på kontorsarbete :D
Det tål att tänka på. Jag hade samma upplägg förra året med folk. I år orkade jag inte. Hela juli brukar vara min semestermånad så då är det lämpligt eftersom jag kan vara med, åtminstone delvis. En del av semestern rymmer jag nog iväg någonstans.

Jag hade visst fått en order i fredags. Tack Gmail för att du har skickat skickat mail till mig om det :banghead: (det brukar komma mail i mobilen, men denna gång hade det tydligen inte det... Tur jag såg det idag och inte om flera dagar...)
Så packa det, sen iväg till affären med det. Ska köpa ägg också, mina jag hade var visst dåliga, bäst före i maj :rofl: Så ofta äter jag ägg :angel: Och jo, jag gjorde vattentestet först innan jag slängde...

Inget regn än här...
Har mest slöat hela dagen, legat på sängen och läst.
Nu ska katterna få mat. Sedan är dags för min tur att äta tror jag

Grattis vännen @bumpo
balloons.gif

Grattis hoppetossan!
Hoppas du får en fin dag!

Grattis! @bumpo

Jag är nyss hemkommen efter en underbar utflykt med min sida av familjen där vi hade världens flyt med vädret där molnen sprack upp precis när vi var framme vid badet. Så vi hade en egen strand för oss själva med fin sandbotten, bra badtemperatur, solgass och andungar. :love:

Tack!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
906
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 198
Senast: Flixon
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 58 59 60
Svar
1 181
· Visningar
43 424
Senast: sthu
·
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 250
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka