Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle slutföra jobbet med dörren i jordkällaren men då tog batteriet i pannlampan slut. Förr eller senare händer det ju men kunde jag inte fått bli klar först?

Precis innan jag gick och la mig ringde bemanningen. Självklart har det strulat till sig så jag ska börja nio istället för tio och börjar i Klevshult för att sen stressa vidare till Värnamo och jobba klart natten där.

Är fortfarande magsjuk. Sushi var härligt, men inte lika härligt senare :arghh: Varför kan inte eländet ta slut? Jag har aldrig haft det så här länge. Det kan för sjutton inte vara bigarråerna som spökar fortfarande. Tycker synd om mig själv. :down:

Jag är i alla fall sjuk nöjd, ny hovis till unghästen i dag. Efter tidigare incidenter har jag fått lugnande utskrivet inför dagens skoning men det behövdes inte :bow: Fantastisk hovis som hanterade henne helt rätt och det slutade med att hon stod lugnt och åt godis ur min hand medan hovis slog på skorna :bow:
Jag är så himla nöjd :D
Har även fått undan en del, känner mig trygg i backupen från terapin och jag mår lite lite bättre, förhoppningsvis är den värsta svackan över nu men jag får ta en dag i taget tillsvidare.

Jag reser alltid med handbagage men jag har stenkoll på att det håller rätt storlek. Problemet är att på lågprisflyg får alla inte ta in sina handbagage om många åker med det.. så antar att det är därför folk hetsar. I övrigt tycker jag att det är jättelöjligt hur hetsiga folk är.
Har också alltid handbagage, men alltid bara ett och endast så att det får plats under stolen framför. Såg flera människor som hade med sig både incheckat bagage OCH en gigantisk rullväska + handväska...

Är fortfarande magsjuk. Sushi var härligt, men inte lika härligt senare :arghh: Varför kan inte eländet ta slut? Jag har aldrig haft det så här länge. Det kan för sjutton inte vara bigarråerna som spökar fortfarande. Tycker synd om mig själv. :down:
Tycker också synd om dig. :yuck: för magsjuka.

Har också alltid handbagage, men alltid bara ett och endast så att det får plats under stolen framför. Såg flera människor som hade med sig både incheckat bagage OCH en gigantisk rullväska + handväska...

Om kabinväskan är för stor borde den inte få plats att lägga där uppe? Det är väl lite marginal, men gigantiska väskor ska inte gå in! Jag brukar alltid resa med rullväska (med maxmått) samt ett litet handbagage som jag lägger under stolen framför. Inget konstigt med det!

Jag checkar aldrig in bagage och gillar att resa med handbagage efter ett x antal missöden med försvunnet incheckat bagage. Hela resan går också snabbare och smidigare med handbagage!

Om kabinväskan är för stor borde den inte få plats att lägga där uppe? Det är väl lite marginal, men gigantiska väskor ska inte gå in! Jag brukar alltid resa med rullväska (med maxmått) samt ett litet handbagage som jag lägger under stolen framför. Inget konstigt med det!

Jag checkar aldrig in bagage och gillar att resa med handbagage efter ett x antal missöden med försvunnet incheckat bagage. Hela resan går också snabbare och smidigare med handbagage!
Problemet nu var att eftersom alla hade så mycket med sig blev det smått kaos att lasta i/ur passagerare eftersom plats tog slut (passagerare fick trängas fram och tillbaka), väskor var överlag förstora osv.
Men ja.. onödigt av mig att klaga eftersom vi inte blev försenade eller så, men det blir lite upprörd stämning, trängsel och stress.

Problemet nu var att eftersom alla hade så mycket med sig blev det smått kaos att lasta i/ur passagerare eftersom plats tog slut (passagerare fick trängas fram och tillbaka), väskor var överlag förstora osv.
Men ja.. onödigt av mig att klaga eftersom vi inte blev försenade eller så, men det blir lite upprörd stämning, trängsel och stress.

Jag stör mig mest på att folk är så jävla sega på att sätta sig! :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
910
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 213
Senast: Flixon
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 361
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 299
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Dressyrhingsten Skyline to B.