Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 871
Status
Stängd för vidare inlägg.
Tråkigt att den psykiska vården är så bristfällig :down: Vet några stycken som inte orkat kämpa mer till slut :( det är för j-ligt rent ut sagt.

Skrev lite luddigt, det är inte helt lätt med den andra vården heller, bara stafettläkare och mycket krångel där också - men jag får ju min bromsmedicin och röntgas åtminstone ;) Men psykiatrin är klart värst.

Har varit ute med Lady 2 gg idag. Matat katterna en gång. Sedan mest läst, kollat på dumburken och kryssat.
I morgon em kommer min KP och hämtar mig. Hen har varit borta en vecka på Kreta :cautious:
Om det är bra väder i morgon, åker vi ut till stallet. Fixar där till 2 kusar (P och K) och fikar. Hämtar paket på Ica...:sneaky:

Blä, allt känns så äckligt nattsvart. Orkar inte riktigt med att försöka få styr på en fungerande vardag samtidigt som alla vårdtider. Varit till sjukhuset två gånger den senaste veckan, ska dit igen på måndag och sedan så blir det minst en eller två gånger till inom den närmaste månaden. Önskar att jag var en person som inte stressade mig själv sönder och samman av sådant. Fick dessutom ett ganska tråkigt besked gällande något, som jag inte riktigt orkar tala om, när jag var där igår och jag grät tills jag spydde under kvällen. Överlag känns det som en ganska omöjlig ekvation att hålla sig över ytan när man har problem med både psykisk och fysiskt ohälsa. Jag har nog inte planerat in en social aktivitet sedan i juli, och det känns liksom inte som att världen utanför mitt hem är för mig längre.
:heart

Fick svar på mitt mail till SIA :D

Hej!

Tack för ditt mail. Vi har under året gjort en del förändringar i vårt sortiment baserat på försäljningsstatistik. Blåbärssorbeten fick då tyvärr lämna sortimentet, men vi tror att du kommer bli glad över vårens nyhet som vi tyvärr inte får avslöja ännu. Håll utkik!

Med vänlig hälsning

Helena Bengtsson

Marknadskommunikatör

Direkt: 0346-71 51 07

Växel: 0346-71 51 00

E-post: helena.b@siaglass.se

SIA Glass AB, Stenlösvägen 33, SE-311 68 Slöinge

Är du snäll kan du få insideinformation om ett tag :angel:
Pga släktings jobb får vi alltid provsmaka dom nya smakerna innan dom kommit ut i produktion :D

Ensam hemma. När jag för en gångs skull kom hem tidigt stack lillungen iväg till fritidsgården och sambon till träningen. Men men, det är rätt skönt. :D

@RedHyuuga och @skerper Jag tankte pa er nar jag sag den har i dag ...

Fast jag kör i och för sig inte sådan last. :p
Däremot sett en sån körning live, när de stängde av rondellerna för att vingarna skulle igenom. Rätt häftigt att titta på och hur de tar sig igenom.

Det tuffaste var när de backar upp från den stora vägen in på den mindre vägen för att sedan köra in på vägen dit vindkraftverket byggs.
Just dessa vindkraftverk är 200m höga, de högsta vindkraftverken i Sverige när de byggdes.

Inga små pjäser direkt. :eek:

image.php

image.php

Fruktansvärt ont i kroppen ikväll, allting värker. Nervsmärtorna i benet(/en) är inte att leka med, och allt jag har att kontra med är.. *trumvirvel* .. Alvedon. Yey. :(

På väg ner för middag med den sk "dysfunktionella" familjen. Ett brokiga gäng som bildade familj en blöt kväll på Riche för många år sedan och myntade detta namn. I den ingår: sitar-spelande pensionär som festade för hårt och gick i buddistiskt tempel en period på 80-talet, klubb kidset/djn som rejvar när alla vettiga sover, kulturkvinnan och karriärproffset, den tvålfagre operasångaren ... samt moi!!

Herregud, varför upptäckte jag Pinterest! :nailbiting: Nu sitter jag och får fler och fler idéer om hur barnrummet bara "måste" se ut och det blir allt dyrare och energikrävande. Nej, jag får nog ge mig på det här igen tillsammans med min man när han är frisk.

Nu blir det Bonde söker fru och snacks!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 412
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 584
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
799
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
820
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka