Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 871
Status
Stängd för vidare inlägg.
Bara en massa elände i världen. Läste nyss av Magdalena Gad att nu är gränser och vägar runt norra Irak stängda (även vägen mot Mosul), flygplatser i kurdiska delen av norra Irak är stängda och vägarna nu är frontlinjer... Krig på g mellan kurdiska pershmerga och irakiska al-Hashd al-Shaabi med irakiska federala polisen vid deras sida :( Och på andra sidan "pölen" är Trump dum i huvudet och Kina är inte heller särskilt trevliga. Kanske är bäst om Trump fyrar av lite kärnvapen, men då får han se till att träffa lite överallt så alla försvinner ink han själv :meh:

Banken kunde inte riktigt lösa mitt ärende. Eller jo, men det skulle ta några dagar och kosta en del också :mad: Frågan är hur viktigt det är. Jag vill ha det svart på vitt inför tingsrätten på onsdag men frågan är om det är nödvändigt.
Två andra saker inför onsdag är iaf fixat och jag ska bara skriva ut det.

Bra att du är förberedd! Är det nu frågan ska avgöras? Har en vän som låg i tvist med sitt ex (gemensamt barn) men som var tvungen att gå flera gånger till tingsrätten innan det var löst.

Bara en massa elände i världen. Läste nyss av Magdalena Gad att nu är gränser och vägar runt norra Irak stängda (även vägen mot Mosul), flygplatser i kurdiska delen av norra Irak är stängda och vägarna nu är frontlinjer... Krig på g mellan kurdiska pershmerga och irakiska al-Hashd al-Shaabi med irakiska federala polisen vid deras sida :( Och på andra sidan "pölen" är Trump dum i huvudet och Kina är inte heller särskilt trevliga. Kanske är bäst om Trump fyrar av lite kärnvapen, men då får han se till att träffa lite överallt så alla försvinner ink han själv :meh:

Ja fy. Världen är onekligen lite svart :(:down:

Käkat lunch, nattat mini för middagsluren och tar det lugnt nu en stund innan dom andra barnen slutar skolan.

Blir snart en bulle :d Har fortfarande massa kvar sen kalaset :p

Bra att du är förberedd! Är det nu frågan ska avgöras? Har en vän som låg i tvist med sitt ex (gemensamt barn) men som var tvungen att gå flera gånger till tingsrätten innan det var löst.

Njaeä. Det är dags för muntlig förberedelse. Bara ett litet steg på vägen. Iofs finns möjligheten att vi når en förlikning men det känns inte så.
Jag hoppas dock att de redan nu prövar yrkandet om interimistiskt beslut.

Snygga till sig lite lagom inför tandläkare och sen hämta mini på förskolan. Fick höra idag att mini har fått öknamn så det blir ett samtal med personalen också så de kan försöka lösa det innan hon själv förstår vad det betyder och tar skada av det. Det gör ont i mig att höra att sånt pågår :(

Städar och fixar och donar. Skulle ridit ut nu på eftermiddagen. Men väntar på en hantverkare som är två timmar sen. Hade jag vetat hade det hunnits med :grin:. Nu får det bli inne istället på kvällen.
Var är han hantverksgubben :arghh:
Det är väldigt fint städat hemma nu iaf! Glääänsande till och med!

Nämen så droppade det in två killar som ska bygga bullerplank... Det blev vi ju lovade i somras så det var ju käckt att de tittade in redan nu... Om en sisådär två tre veckor skulle de komma tillbaka och bygga, vi kommer säkert ha stor nytta av det närmsta halvåret... :meh:

Snygga till sig lite lagom inför tandläkare och sen hämta mini på förskolan. Fick höra idag att mini har fått öknamn så det blir ett samtal med personalen också så de kan försöka lösa det innan hon själv förstår vad det betyder och tar skada av det. Det gör ont i mig att höra att sånt pågår :(

Lycka till hos tandläkaren.
Men har inte personalen uppfattat det? hmm :meh: Hoppas verkligen det fixar sig, barn kan vara grymma. :rage:

Fick höra idag att mini har fått öknamn så det blir ett samtal med personalen också så de kan försöka lösa det innan hon själv förstår vad det betyder och tar skada av det. Det gör ont i mig att höra att sånt pågår :(
:eek: :rage: Bra att du hugger personalen direkt! Dom om några ska ju styra upp en sådan grej. Det får inte förekomma :mad:
Och "redan" på FS, jag blir bestört :crazy:

Lycka till hos tandläkaren.
Men har inte personalen uppfattat det? hmm :meh: Hoppas verkligen det fixar sig, barn kan vara grymma. :rage:
:eek: :rage: Bra att du hugger personalen direkt! Dom om några ska ju styra upp en sådan grej. Det får inte förekomma :mad:
Och "redan" på FS, jag blir bestört :crazy:
Det är min äldsta som berättade och tydligen är det ganska rörigt med den individen om man ska lyssna på min äldsta så hon orkar inte säga till personalen hela tiden fick jag veta. Jag är ganska säker på att personalen vet att barnet är stökigt så jag litar på att de stoppar sådant tjafs men när det är på personlig nivå (5-åring som ger sig på 2-åring dessutom) känner jag att jag måste blanda mig i mer aktivt. Mini ska inte behöva hamna i stadiet där hon förstår att det är henne 5-åringen kallar för toalett :mad:

Det är min äldsta som berättade och tydligen är det ganska rörigt med den individen om man ska lyssna på min äldsta så hon orkar inte säga till personalen hela tiden fick jag veta. Jag är ganska säker på att personalen vet att barnet är stökigt så jag litar på att de stoppar sådant tjafs men när det är på personlig nivå (5-åring som ger sig på 2-åring dessutom) känner jag att jag måste blanda mig i mer aktivt. Mini ska inte behöva hamna i stadiet där hon förstår att det är henne 5-åringen kallar för toalett :mad:
Fy vad hemskt, riktigt bra att det kom fram så du kan agera samtidigt svider det i mig att det var äldre syskon som hört det men stor eloge till henne vilken underbar syster :heart:bow:

Självklart ska du blanda dig i, det är ditt barn det gäller nu. Din äldsta ska inte heller behöva säga till personalen, det är dom som ska se till att sådant inte sker - punkt.
Tycker synd om dig och det ni hamnat i :(

Jag var med i en trafikolycka idag. Jag mår bra men det var otäckt. Det var en buss där föraren körde alldeles för fort. Och på en avfart som är rejält kurvig började bussen (en lång dubbelbuss) att åka över hela vägen och föraren måste ha förlorat kontrollen. Och sen åkte vi ner i diket. Ett tag blev jag livrädd då jag tänkte att bussen kommer välta.
Men bara två lindrigt skadade.
Vågar inte tänka på vad som hade hänt om bussen varit full med folk. Ofta är det så fullt så folk får stå upp. Eller om det inte varit ett stort dike och gräsmatta där utan nerförsbacke eller bergvägg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 405
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 584
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
799
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
819
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka