Vad pysslar vi med? Del LXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trots MS, fibro ä, diskbråck och ett A4 till med kroppslig och mental skit så hinner jag arbeta, laga mat, rida häst, handla mat, jobba övertid varje dag, promenera med hunden och en hel del drös andra saker!

Älskar mitt liv, min son, min lgh, mitt jobb, mat, frihet och njutning av att LEVA fullt ut!

Inser varje kväll hur bra liv jag egentligen har och ser verkligheten fram emot nästa månads lön ungefär lika mycket som julimånads lön :angel:

Har sitter vi inne och kurar sa mycket som mojligt just nu. Det brinner som skjutton runt omkring och roken ligger som ett lock over hela Willamette Valley som ligger mellan bergskedjorna som stracker sig igenom hela Oregon. Det ar absolut snustorrt overallt, och da det brinner mest i bergen kan de inte skicka in flyget for att vattenbomba da roken ar sa tat att det inte gar att se bergen. Flera skolomraden kan inte starta da roken antingen ar for tat eller det brinner for nara sa det ar en evakuerings order antingen utfardad eller forvantad att komma snart.

Vader appen sager att det ar klart vader har ... men det har ar det mesta vi sett av solen pa hela dagen
IMG_3007_zps8sog9upz.jpg

Sedan sitter jag har och foljer Hurricane Irmas vag fram mot Florida. Hon ar den nast valdsammaste hurrikane som nagonsin matts upp pa jorden. Har de tur i Florida gor hon landfall i Miami och gar norrut i mitten av halvon ... (Har de riktig tur vander hon och gar tillbaka ut till havs och drar norrut till kallare vatten och dor. Det ar dock inte sarskilt troligt alls)
Hon mattas da ut tamligen snart och aven om vindarna fortfarande ar oerhorda sa lar det ga ner till cat 2-3 snabbt ... och det ar de vana att hantera och Miami ar byggt for det sedan Hurricane Andrew. (Everglades kommer nog i alla handelser att raka illa ut och lika sa "the Keys och Homestead, men dar ar det sa mycket farre manniskor sa de har mojlighet att evakuera (de evakuerar nu).
Riktigt illa blir det om hon gar in i gulfen dar vattnet ar riktigt varmt sa hon kan bygga upp ordentlig fart och slamma in i en av det storre kuststaderna dar.

Sonen ar dock lugn trots att han bor 5 minuter fran havet pa ostkusten av Florida. Det har aldrig gatt in en hurricane just dar ... sa han hoppas att det fortsatter. :crazy:

Har inte lyckats sova någonting inatt. Tankarna bara snurrar. Under hela mitt liv har de flesta dödsfall varit plötsliga. Familjens hundar (vilket blivit ett gäng eftersom mamma och pappa har var sin familj med djur) har plötsligt varit borta. Inte för att det hänt något akut, men för att ingen sagt något i förväg. Mormors och farfars föräldrar försvann en i taget, utan att någon förvarnade mig om att det var på gång. Första egna katten blev påkörd. Första hästen togs bort hos sin nya ägare rätt snart efter att dom köpt honom (vet inte vad som hände honom). Guldhästen föll ihop i hagen. Och nu morfar som ena stunden var ute och målade, för att därefter inte ens hinna in till sjukhuset med ambulansen.

Varför kan jag nästan aldrig få säga hejdå?
Enda gångerna det varit möjligt var med marsvinet när jag var tio, och med två hästar i dåvarande sambons stall. Snabba förlopp för alla tre, men jag hann åtminstone se dom en sista gång. Det är också enda gångerna jag kommit igenom sorgen någorlunda bra.

Just nu är jag bara livrädd att någon mer ska försvinna. Vem står på tur? När händer det? Hur förbereder jag mig? Fick en stor klump i magen bara av att sambon åkte till jobbet nyss, tänk om han aldrig kommer hem igen?

Har inte lyckats sova någonting inatt. Tankarna bara snurrar. Under hela mitt liv har de flesta dödsfall varit plötsliga. Familjens hundar (vilket blivit ett gäng eftersom mamma och pappa har var sin familj med djur) har plötsligt varit borta. Inte för att det hänt något akut, men för att ingen sagt något i förväg. Mormors och farfars föräldrar försvann en i taget, utan att någon förvarnade mig om att det var på gång. Första egna katten blev påkörd. Första hästen togs bort hos sin nya ägare rätt snart efter att dom köpt honom (vet inte vad som hände honom). Guldhästen föll ihop i hagen. Och nu morfar som ena stunden var ute och målade, för att därefter inte ens hinna in till sjukhuset med ambulansen.

Varför kan jag nästan aldrig få säga hejdå?
Enda gångerna det varit möjligt var med marsvinet när jag var tio, och med två hästar i dåvarande sambons stall. Snabba förlopp för alla tre, men jag hann åtminstone se dom en sista gång. Det är också enda gångerna jag kommit igenom sorgen någorlunda bra.

Just nu är jag bara livrädd att någon mer ska försvinna. Vem står på tur? När händer det? Hur förbereder jag mig? Fick en stor klump i magen bara av att sambon åkte till jobbet nyss, tänk om han aldrig kommer hem igen?
:heart
Beklagar :(

Min mage är sig själv lite mer än vanligt... och flera av fingerlederna gör ont så idag VILL jag verkligen inte :down:

Men det är inte ett alternativ...

@cili: beklagar sorgen :heart

@Ninnurur har smittat mig så jag ligger hemma med halsont och rinnande ögon och tycker synd om mig själv :(:angel:

Och jag ska äta glass fast jag inte borde :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 839
Tjatter Kom hem efter kejsarsnitt igår, snittet 2 dagar gammalt. Visar sig att min "medel-mot-hård" madrass är på tok för mjuk för att jag ska...
Svar
6
· Visningar
469
Hemmet Ska ju flytta och nya lägenheten har inte fiber. Fine , men ska skaffa mobilt bredband. Undrar då om jag fortfarande kan ha Telia som...
Svar
2
· Visningar
240
Senast: lytesout95
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
906
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Husky från USA, tips och råd m.m
  • Uppdateringstråd 31