Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med? Del LXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
På väg till jobbet

Beklagar sorgen @cili
Jag hann ju aldrig ta farväl av pappa men jag känner mig trygg i att han visste hur mycket jag älskade honom
 
Pratat en lång stund med mormor i telefonen. Hon lät mer samlad än vad jag klarar av att vara, men rösten brast ibland. Jag frågade om hon vill att jag åker ner, för då gör jag det direkt, men hon tyckte att vi skulle avvakta några dagar och bestämma sen.

Hon berättade att ena grannen hade varit ute och pratat med morfar vid klockan tre, då hade han varit som vanligt men nämnt att han inte riktigt orkar lika mycket som förut, och ambulansen åkte iväg klockan fyra (men hann bara någon mil innan det var över). Det är precis som med guldhästen. Stallägaren hade sett honom stå upp och vara som vanligt klockan tre, och strax efter klockan fyra låg han ner och var borta. På var sin tisdag.

Mormor och morfar är typ de viktigaste personerna i hela mitt liv (förutom sambon då). Hela skolloven spenderades hos dom, de flesta helger likaså. I högstadiet var jag där nästan varje eftermiddag trots att det tog 30 minuter med bussen enkel väg. Pappa har alltid varit väldigt frånvarande (skulle vara där varannan helg, men han spenderade så gott som hela dagarna i sitt garage så det blev inte mycket umgängestid), men morfar har tagit sig tid och involverat mig i sina projekt och visat hur en engagerad familjefar beter sig. Han har alltid uppskattat mig på ett sätt som knappt någon annan gjort. Det var mig han ringde när något krånglade med datorerna, trots att min mamma jobbar med it-support, och sa alltid "du är ju otrolig!" när jag löst hans problem och samtidigt lärt honom något nytt. Trots det långa avståndet under många år så är det mormor och morfar jag haft mest kontakt med, det har alltid varit dom som ringt åtminstone två gånger per månad och frågat hur jag mår och hur jag har det (som jämförelse pratar jag i telefon med mamma kanske två gånger per år, och då främst för att hälsa grattis eller liknande). Det kommer bli så tomt utan honom.

Sånna här dagar är det värdelöst att inte bara kunna åka förbi en sväng. Och att inte heller haft möjlighet att göra det tidigare.
 
Själv har jag en alldeles ypperlig dag. Startade lite segt med blodsocker som fortsätter krångla utan anledning. Men jag har i alla fall lyckats få sömn så jag känner mig helt ok.

Nu ska jag ta tag i dagen och göra massor :banana:
 
Är sanslöst imponerad av mig själv :banana: !

Första dagarna tillbaka på jobbet efter semestern och jag har kommit ur sängen kl 6 varje morgon och varit på jobbet 06,50, efter jobbet bakat/lagat mat och tränat hundarna, på kvällen förberett frukost (overnight oats, yay för sånt!) till nästkommande morgon och ändå kommit i säng i lagom tid (somnat runt 23-24) för att inte vara helt död när klockan sen ringer igen!

Jag håller tummarna att denna nya rutin håller i sig hela hösten/vintern, känns som HELT rätt rytm för mig (trots att jag egentligen helst av allt sover till 8-9 på morgonen :D ) för jag sover bra, äter bra och mår bra :up:
 
Fick för lite drygt två timmar sen veta att morfar gått bort väldigt plötsligt idag. Jag går sönder. Pratade ju med honom senast igår om att han och mormor skulle försöka ta sig upp hit när jag fyller år :cry:

Beklagar :heart Kram och varma tankar!
 
Fick nyss en snap från min förfärade syster. Hon är i köket medan dottern, 2 år, far runt i vardagsrummet på sin brandbil - och för varje gång hon kör in någon möbel kommer ett "HELVETE!"

:eek:

Jag tyckte ju mest det var :rofl::rofl:
 
Hantverkaren var här för att fixa värmen... jag tror han stötte på mig igen :eek: O_o :cautious:
Tänk om man vågade :nailbiting: men jag vill inte bli dagens garv vid frukostrasten :o :cautious:
 
@Magiana jag fick träffa psykolog ett år efter jag blev satt i kö och då efter påtryckning från mig
Vilken fantastisk vård vi har :meh:. Men jag borde inte vara förvånad. Det händer trots allt att folk hamnar på psykakuten för att vården inte kan ge vård.

Jag sitter inte ens i kö till psykolog. Kuratorn jag träffat kan nog inte göra så mycket. Men jag tror att det inte ens finns psykologer här.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
62 939
Senast: Mia_R
·
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 296
Senast: Fiorano
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 004
Senast: sjoberga
·
Relationer Hur vanligt är det? Är det lätt att skapa sådana? Jag tittar en hel del på TV-serien Catfish på MTV för att lära mig mer om hur lögnare...
Svar
9
· Visningar
667
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp