Vad pysslar vi med? Del LXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förkylningen vill inte ge sig. Jag är liksom inte direkt snorig. Men har iaf lock för ena örat och känner mig täppt där och lite i bihålorna.
Försökt skölja med koksalt och spruta några dagar nu.
Hoppas det ger sig innan lör! Då ska jag ju semestra i Spanien.

Jag har fått reda på när nästa års resa till Spanien med jobbet ska bli och inser att jag inte är sugen på att åka. Visst, det är ett fint ställe vi bor på och maten är jättegod. Sen behöver jag inte jobba den veckan och allt är gratis, både mat och boende. Men det är så jävla varmt där. Det går ju knappt att sova på nätterna p.g.a. värmen. Så fort man har klivit ur duschen börjar man svettas igen. Och naturen är väldigt torr. Sist jag var där uppskattade jag våra svenska gröna skogar väldigt mycket när jag kom hem. Sen finns det inget att göra där. Man bara badar och äter. Förvisso finns elcykel att låna så man kan ta en tur i omgivningen men som sagt, det är för varmt för all aktivitet som kräver rörelse. För varmt annars också.

Steg ett avklarat :)

21751855_10155814228854066_6730295797677978833_n.jpg

Hämtat 4 plastbackar hos mamma, fått en hel säck med pant av henne och så lite växelpengar som hon skrapade ihop. Vart och pantat, blev 119 kr, läggs i växelkassan till helgens marknad. Hämtat ut två paket. Och nu har jag fått mat i magen.

Nej, det låter inte så smart.:D Vid liv är du uppenbarligen, men är du intakt?

Jadå, det blev lite väl snurrigt när jag stod längst upp (mer än vanligt då när det gäller jag och stegar/höjder :nailbiting:) så nu håller jag mig i marknivå. Surt bara eftersom det är uppehåll och det hade varit trevligt att få fönsterfodren skrapade och oljade iaf.

Förkylningen vill inte ge sig. Jag är liksom inte direkt snorig. Men har iaf lock för ena örat och känner mig täppt där och lite i bihålorna.
Försökt skölja med koksalt och spruta några dagar nu.
Hoppas det ger sig innan lör! Då ska jag ju semestra i Spanien.

Hoppas du kryar på dig till dess :) För en annan är det ju skit samma med förkylningen, jag ska bara skrota runt här hemma (enbart pappersarbete just nu) :p

Hoppas du kryar på dig till dess :) För en annan är det ju skit samma med förkylningen, jag ska bara skrota runt här hemma (enbart pappersarbete just nu) :p

Tack!
Ja, hade jag varit hemma hade det varit mer skitsamma.

Men nu vill jag ju orka åka runt på äventyr. Både för min och killens skull.

Måste jobba undan en del grejer, tvätta, packa åt mig och hund, bada hund, lämna hund 10 mil bort, till Apoteket, förbereda saker åt hästen, färga håret och fransar/bryn, göra brun-utan-sol etc tills imorgon kväll. Hade ju varit lugnt om man inte ville bli frisk med.. ;)

Här kommer ett till kort men jag kan inte låta bli. Småkillarna älskar verkligen när jag tänder brasan :heart

21752027_10155814342954066_3740387109535819263_n.jpg
Myspys :love:!

Jag har grävt idag och måste gräva ännu mer. Och senare ikväll. Ändrade planer så måste gräva för hand och om jag nu inte får liiiite synligare muskler innan allt är färdigt då är det nog så att det aldrig blir så.......

Jag är vansinnigt sugen på kokt potatis, bearnaisesås och nån lämplig köttbit. Vilket jag verkligen inte kan stå och laga till just nu :rage:. Sambon föreslog att vi skulle åka till Ikea och äta (han tycker att matlagning är skittråkigt), men jag vet fan inte ens hur jag ska kunna sitta på en stol där idag. Speciellt inte om jag ska lyckas mocka en box före/efter

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver en hobby! Jag har en hund som är lika lat som mig; vi gillar att ligga i sängen och titta på TV, så långa hundpromenader och...
Svar
7
· Visningar
325
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 813
Tjatter Kom hem efter kejsarsnitt igår, snittet 2 dagar gammalt. Visar sig att min "medel-mot-hård" madrass är på tok för mjuk för att jag ska...
Svar
6
· Visningar
476
Hemmet Ska ju flytta och nya lägenheten har inte fiber. Fine , men ska skaffa mobilt bredband. Undrar då om jag fortfarande kan ha Telia som...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka