Vad pysslar vi med? Del LXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade kattungar i stallet igår, ca tre veckor gamla. Ägaren hämtade dem och nu verkar mamman ha förskjutit ungarna :( springer och letar och kallar och hela magen på henne är svullen så full hon är med mjölk.

Om hon letar efter dem så har hon knappast förskjutit dom.
Locka fram henne o bär hem henne till ägaren.

De var inne i stället igår och fastän de jamade så sprang hon bort från dem. Vi visade ungarna flera gånger. Hon följde med ägarna hem och ungarna ligger nu där mamman får mat. Ändå springer hon därifrån.

Jag prokrastinerar... Ska skriva en artikelgranskning och det är så tråkigt :arghh: så självklart måste jag varva med helt oviktiga saker, som att kolla fb, kolla blocket efter potentiella inneboende, kolla på andra artiklar än den jag jobbar med... Skulle jag bara få igång fokuset så skulle jag va klar på 1-2h max men svårt när det är så tråkigt :banghead:

Alltså... jag startade den här fredagen med att göra bort mig...

Vart lite trött i bilen (kört från Skara- Tråvad- Stenungssund och befann mig nu i Trollhättan) så jag höjer radion, skrålar med och "shejkar" loss i bilen. Vid stoppljusen vrider jag ner volymen och fnissar för mig själv. Bilen bredvid tutar och när jag tittar dit så får jag applåder, tummen upp och breda leenden

Tack gode gud slog rödljusen om fort så vinkade högröd i ansiktet och körde vidare..

Hädanefter kommer jag bara öppna fönstren för att piggna till!

Hon känner sig inte trygg om hon gör så. Men har ännu inte stött bort ungarna. Antingen kan man sätta sig hos kattungarna och locka på henne och försöka lugna henne eller så får man helt enkelt låta henne vara helt ifred.
Lugn och ro är viktigast.hoppas det går bra!

Ja vi kan inte göra så mycket nu, det är ju upp till ägarna. Hon var ju märkbart stressad igår men ungarna var tvungna att flyttas :( hoppas också att det går bra, är så svag för djurungar. I somras var det någon som dumpat hundvalpar i sopsäckar vid en återvinningsstation i närheten :( hur kan man bara göra så? :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver en hobby! Jag har en hund som är lika lat som mig; vi gillar att ligga i sängen och titta på TV, så långa hundpromenader och...
Svar
7
· Visningar
300
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 010
Tjatter Kom hem efter kejsarsnitt igår, snittet 2 dagar gammalt. Visar sig att min "medel-mot-hård" madrass är på tok för mjuk för att jag ska...
Svar
6
· Visningar
470
Hemmet Ska ju flytta och nya lägenheten har inte fiber. Fine , men ska skaffa mobilt bredband. Undrar då om jag fortfarande kan ha Telia som...
Svar
2
· Visningar
240
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka