Vad pysslar vi med? Del LXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså... jag startade den här fredagen med att göra bort mig...

Vart lite trött i bilen (kört från Skara- Tråvad- Stenungssund och befann mig nu i Trollhättan) så jag höjer radion, skrålar med och "shejkar" loss i bilen. Vid stoppljusen vrider jag ner volymen och fnissar för mig själv. Bilen bredvid tutar och när jag tittar dit så får jag applåder, tummen upp och breda leenden

Tack gode gud slog rödljusen om fort så vinkade högröd i ansiktet och körde vidare..

Hädanefter kommer jag bara öppna fönstren för att piggna till!

:rofl::rofl::rofl:

Alltså... jag startade den här fredagen med att göra bort mig...

Vart lite trött i bilen (kört från Skara- Tråvad- Stenungssund och befann mig nu i Trollhättan) så jag höjer radion, skrålar med och "shejkar" loss i bilen. Vid stoppljusen vrider jag ner volymen och fnissar för mig själv. Bilen bredvid tutar och när jag tittar dit så får jag applåder, tummen upp och breda leenden

Tack gode gud slog rödljusen om fort så vinkade högröd i ansiktet och körde vidare..

Hädanefter kommer jag bara öppna fönstren för att piggna till!
Äh - du förgyllde deras dag!

Inte fan gick släpet genom besiktningen :rage:
Jag vet inte vad de pysslade med när de bytte bromsar på det men rätt blev det inte iaf. Nu har jag lämnat tillbaka släpet till verkstaden så får de fixa till och ombesiktiga så det är klart när jag kommer hem från London.

Bilen gled rakt genom iaf :)

Ja vi kan inte göra så mycket nu, det är ju upp till ägarna. Hon var ju märkbart stressad igår men ungarna var tvungna att flyttas :( hoppas också att det går bra, är så svag för djurungar. I somras var det någon som dumpat hundvalpar i sopsäckar vid en återvinningsstation i närheten :( hur kan man bara göra så? :(
Hoppas verkligen det går bra.
Ne jag förstår inte hur man inte kan ta sitt ansvar. Jag är ruskigt blödig när det kommer till sånt där, därav alla moderlösa kullar med kattungar jag nappat upp genom åren. Jobbigt men oerhört mysigt :love:

Nyss klivit upp från sängen. Skulle egentligen till Stockholm idag men känner mig inte tillräckligt kry ännu så får strunta i det. Synd bara mamma har bilen annars skulle jag kunnat åka till tippen imorgon. Kan spendera helgen med att rensa i mtit förråd istället tänkte jag.

På väg in på ivf-kliniken. Upptining har uppenbarligen gått bra då vi inte hört nåt.
Magen är inte lika glad, den gillar inte stress.

Har kollat igenom filmer och info om fölen som ska säljas på elitfölauktionen, och "röstat" på tre st till insamlingen för Nilshagen (finns info på Tidningen Ridsport för den som missat). Funderar på att dra iväg minst en röst till bara för att. Ingen stor summa, men många bäckar små...
Löser det sig sen med försäkringskassan innan auktionsdagen så blir det nog en swishad slant också. Jag var ju med och köpte nåt svansstrå på Reality, så det är klart att jag vill vara med och "äga" en bit av denna insamlingshäst också (den här lär ju säkerligen bli billigare också, så mitt bidrag kanske till och med räcker till tre-fyra strån i svansen).

3 minuter kvar till stängning! Sen ska jag se om jag hittar skaldjur till kvällen, åka hem till hunden och sen slappa i soffan!

Idag blev det lunch med arbetskamraten som lånade lite torra kläder av mig.
Vanlig klassiskt kycklinggryta med ris och lite grönsaker till hade hon köpt fårn en lunchrestaurang (känner mig!) och sen hade hon varit förbi vanliga affären och handlat glass som jag tydligen skulle ha liggandes i frysen tills jag blev sugen.
Nu är hon iväg och jobbar eftermiddag igen och jag hoppas det blir lagom med regn för jag kan glatt låta henne låna lite plagg igen :angel:

Tänkte göra en toscakladdkaka idag men glömde köpa vispgrädde till toscadelen. Det ska vara 1,5 dl. Kan man ta iMat (havrematlagningsgrädde) eller MÅSTE det vara just vispgrädde?

Annie har blivit vaccinerad och Aramis nya HW-täcke satt som en smäck :up:

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, hade tänkt rida men eftersom vet ändå hade vägarna förbi och gav Annie en spruta sket ju det sig.
Får nog lägga mig i soffan och bara vara, gick ju ändå upp lite över fyra i morse :)

Just ja! När dagen ändå går i veterinärers tecken har jag passat på att boka tid för kastrering och id-märkning av lilla Julius.

Jag blir ibland lite matt i hjärnan av det här mästerskapet jag sysslar med i helgen. Sen blir jag förbannad på både Hertz och myndighetens kundcenter. Och varm och svettig. Men snart ska jag åka!

Nu är jag sur ,pga att det är så dåligt med äpplen på byggden så har dom dragit in musteridelen av marknaden och det talar dom om när jag ringer o frågar om jag ska ställa mina äpplen på vanliga platsen :mad:
Jag som redan hade lastat kombin full :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver en hobby! Jag har en hund som är lika lat som mig; vi gillar att ligga i sängen och titta på TV, så långa hundpromenader och...
Svar
7
· Visningar
294
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 960
Tjatter Kom hem efter kejsarsnitt igår, snittet 2 dagar gammalt. Visar sig att min "medel-mot-hård" madrass är på tok för mjuk för att jag ska...
Svar
6
· Visningar
470
Hemmet Ska ju flytta och nya lägenheten har inte fiber. Fine , men ska skaffa mobilt bredband. Undrar då om jag fortfarande kan ha Telia som...
Svar
2
· Visningar
240
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka