Vad pysslar vi med? Del LXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och nu har jag lastat av en del,det börjar vid 17 tiden så jag hoppas dom tar slut senare idag så jag kan fylla på .
qSf6aKb.jpg

På skylten står det Gratis äpplen
lämna tillbaka hinken ,tack!

FK: dag 14 ska din AG anmäla sjukskrivning till oss.
AG: Nämen det är från dag 15 FK går in.
Men asså... nåja, nu är det gjort i alla fall.

FK: dag 14 ska din AG anmäla sjukskrivning till oss.
AG: Nämen det är från dag 15 FK går in.
Men asså... nåja, nu är det gjort i alla fall.
Min chef anmälde inte förrän efter en månad. Det gick bra ändå. Den gången var FK snabba - plus att det var så solklart med diagnosen så de inte behövde utreda en massa. Men jag var väldigt nervös innan jag fick klart för mig att det skulle funka.

Så hav hopp. Det kan gå alldeles utmärkt.

(för ett par år sedan var jag sjukskriven 25'% i en månad. AG anmälde inte utan betalade glatt sjuklön för mig under den perioden....Undrar hur den löneadministratören tänkte? )

@dobbis om du har alldeles för mycket kanske cykelmusteriet är intresserade av att köpa eller om du vill musta, dock blir det ju en bit iväg men tanken iaf. :angel:
https://www.cykelmusteriet.se
(dessutom kan du lämna några hos mig på samma sväng, bara det liksom :love:)
Bara o komma hit o hämta,jag har ägnat ca 1 tim idag åt att skaka o plocka ner dom med stege.
Jag hade kunnat låna musteriet (ett litet flyttbart) men jag har inte tillräckligt med flaskor eller tid för att hålla på.
Hoppas någon annan blir glad för dom.

Nu har min första "kund" varit här,det var en granne några km bort som hade sett alla mina äpplen ligga på gräsmattan tidigare under veckan,men som var för feg för att knacka på o be o få ta ett gäng (eller köpa sa hon) Dom var även vänner med tidigare ägare till mitt hus.
Nu ska Gissa o jag gå bort o se om det finns något ätbart på marknaden.Hoppas på raggmunk med fläsk :d

Sitter en stund i solen och vilar. Plockat två skottkärror fulla med johannesört än så länge. Hönsen springer runt som yra höns på gården :love: och labben har rullat sig i något och ska garanterat hamna i duschspiltan innan hemgång. :cautious:
Fixat kamera och skyltar för stallet.
Nya fodrade gummistövlar blev det oxå. Fantastiskt skönt att slippa bli blöt om fötterna hela tiden när jag rensar hagen. :up:
Börjar bli lite trött men funderar om jag inte orkar ta en liten sväng på isisen i det vackra vädret ? :idea:
Eller kanske plocka lite mer johannesört? :idea:

Hemma efter en toppenbra hopplektion :up: En minut efter att vi tagit in hästen i stallet igen så öppnade sig himlen :laugh: men regnet har paltat av och till hela em, och tyvärr så känns det i huvudet :down: började middagen nu med dubbel bamyl koffein... men nu myser vi i soffan och tittar på Krakel Spektakel :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver en hobby! Jag har en hund som är lika lat som mig; vi gillar att ligga i sängen och titta på TV, så långa hundpromenader och...
Svar
7
· Visningar
294
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 960
Tjatter Kom hem efter kejsarsnitt igår, snittet 2 dagar gammalt. Visar sig att min "medel-mot-hård" madrass är på tok för mjuk för att jag ska...
Svar
6
· Visningar
470
Hemmet Ska ju flytta och nya lägenheten har inte fiber. Fine , men ska skaffa mobilt bredband. Undrar då om jag fortfarande kan ha Telia som...
Svar
2
· Visningar
240
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka