Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Väldigt fin tanke! Om det finns en Gud och en himlavärld så är jag helt säker på att han förtjänat en plats där. Nu tror jag ju dock inte på någon Gud själv, men morfar gick gärna i kyrkan då och då och hade i mina yngre år en tavla med texten "Svärj icke. Att svärja är att missbruka Guds namn" på väggen (just det var han dock rätt kass på att följa de gånger han väl var irriterad på något) så någon typ av tro fanns hos honom i alla fall.
Det här citatet tänker jag på rätt ofta, som ju är snarlikt det din mormor sa:
![]()
Mormor har valt samma begravningsbyrå som användes till hennes föräldrar för ca 15 år sedan. Det är väl åtminstone en liten trygghet i det hela, att hon känner till stället och personalen samt vet hur gången blir nu. Morfar hade också skrivit hur han ville ha det i vita arkivet (förmodligen när han var dålig en sväng förra sommaren och trodde att det var nära slutet, men det vände), där han bland annat önskat präst och valt kläder. Himla skönt för henne att han redan tagit många av dom stora besluten, då behöver man inte fundera över hur han ville ha det utan kan läsa rakt av och vara säker på att det blir rätt.Alla begravningsbyråer borde ha som Grindstolpen i Uppsala. Där bor det en hund dagtid. Hon ligger oftast och sover i ena fönstret men hon hälsar fint och lugnt på alla som kommer och är en så tröstande själ i sorgen![]()
A's gammelfarmor som gick bort i somras hade gjort samma, till och med lämnat en specifik låtlistaMormor har valt samma begravningsbyrå som användes till hennes föräldrar för ca 15 år sedan. Det är väl åtminstone en liten trygghet i det hela, att hon känner till stället och personalen samt vet hur gången blir nu. Morfar hade också skrivit hur han ville ha det i vita arkivet (förmodligen när han var dålig en sväng förra sommaren och trodde att det var nära slutet, men det vände), där han bland annat önskat präst och valt kläder. Himla skönt för henne att han redan tagit många av dom stora besluten, då behöver man inte fundera över hur han ville ha det utan kan läsa rakt av och vara säker på att det blir rätt.
När jag skulle sälja min gamla bil förra hösten fick jag bud som bara räckte till det skitfina vinterdäcken som bara gått en säsong. Resten av bilen skulle han ha gratis. Jag är inte så fin i kanten och bad vederbörande fara och flyga.God morgon tråden
Kör vanliga morgonrutinen och dricker kaffe. Irriterar mig på en köpare som prutar lite väl mycket men man ska väl alltid försöka...
Men att ge bud på 50 kr när nypriset är mellan 300-400 kr beroende på i vilken butik du köper den i och dessutom är använd typ 5 ggr och således i så gott som nyskick. Ja, då känner jag bara för att ge dom en jävla avlusning och be som dra dit pepparn växer. Men får nöja mig med att blockera. Jag säljer för 100 kr vilket är ett bra pris för oss båda men vissa är såååååå jävla snåla
Köp en ny i butik istället
Nu har jag gnällt färdigt![]()
Mormor har valt samma begravningsbyrå som användes till hennes föräldrar för ca 15 år sedan. Det är väl åtminstone en liten trygghet i det hela, att hon känner till stället och personalen samt vet hur gången blir nu. Morfar hade också skrivit hur han ville ha det i vita arkivet (förmodligen när han var dålig en sväng förra sommaren och trodde att det var nära slutet, men det vände), där han bland annat önskat präst och valt kläder. Himla skönt för henne att han redan tagit många av dom stora besluten, då behöver man inte fundera över hur han ville ha det utan kan läsa rakt av och vara säker på att det blir rätt.
A's gammelfarmor som gick bort i somras hade gjort samma, till och med lämnat en specifik låtlistaDär bla en låt som vi valt till M's begravning var med
Det är så skönt när det finns klara linjer att följa, man har så mycket annat att fokusera på i sorgetid.
Sånt där väcker ju helt klart tankar på att man kanske borde skriva ner något själv. Frågan är dock om jag sen kommer ihåg att byta ut framöver, det som kändes rätt vid 30 års ålder kanske inte är lika aktuellt vid 50 o.s.v.Min pappa hade inte sagt NÅGONTING. Det enda jag visste var vilken fond han tyckte om. Grannen (som jag känt i hela mitt liv, de byggde huset innan jag föddes) var med till begravningsbyrån vilket var en stor hjälp när det gällde musik osv. Hon hade faktiskt skällt på honom och sagt åt honom att han borde skriva ner något iaf så det inte skulle bli så jobbigt för mig. Min kära pappas kommentar? "Äsch, det klarar hon!"![]()
Det var ju trevligt att han hade förtroende för mig men det hade varit ännu trevligare med lite instruktioner
Vi har en suverän lokal begravningsbyrå så finns den kvar när det blir dags för mammas begravning kommer jag att använda den. Det tänker jag bestämma iaf, resten lär moster lägga sig i...![]()
Sånt där väcker ju helt klart tankar på att man kanske borde skriva ner något själv. Frågan är dock om jag sen kommer ihåg att byta ut framöver, det som kändes rätt vid 30 års ålder kanske inte är lika aktuellt vid 50 o.s.v.
Det enda jag är helt bergsäker på är att Himlen är oskyldigt blå (Teds egen version såklart) ska spelas, för det har jag sagt sen tidiga tonåren. Och att det inte blir några psalmer eller prat om Gud, men det säger ju sig självt eftersom jag inte är medlem i svenska kyrkan.
Alla framsteg är bra framsteg!Visst är det så men jobbar man heltid är det förbannat begränsat med vad man hinner. Jag hade betydligt mer tid tillgodo när jag var sjukskriven.
Ibland har jag ingen ork alls efter jobbet. Igår orkade jag såga en bräda och börja forma den så den ska passa där den ska sitta. Det var allt. Men jag skulle ha gjort detta för åtskilliga veckor sedan (men inte orkat och hunnit) så det var ändå ett framsteg.
När folk vill pruta brukar jag fråga "vad stod det i annonsen", när dom sen säger tex. "500 spänn" svarar jag "ja just det, frågor på det?"När jag skulle sälja min gamla bil förra hösten fick jag bud som bara räckte till det skitfina vinterdäcken som bara gått en säsong. Resten av bilen skulle han ha gratis. Jag är inte så fin i kanten och bad vederbörande fara och flyga.
Efter att ha uppdaterat facebooks startsida 21 gånger så är reklamen fortfarande synlig i högerspalten där jag inte kan få bort eller scrolla förbi den. Och min bärbara dator håller på att ge sig fullkomligt, så varje uppdatering gör att den hänger sig.
Nu har det lossat två bitar av två tangenter också. Och jag kan verkligen inte kolla efter en ny dator just nu, när jag inte vet om försäkringskassan kommer godkänna min sjukskrivning sen 20 augusti. Annars hade jag lätt övervägt att beställa en ny på avbetalning direkt, för ryggen pallar inte att sitta vid den stationära mer än max en halvtimme i taget och det är svintrist att ligga i soffan och glo på TV dagarna i ända.
Min pappa hade inte sagt NÅGONTING. Det enda jag visste var vilken fond han tyckte om. Grannen (som jag känt i hela mitt liv, de byggde huset innan jag föddes) var med till begravningsbyrån vilket var en stor hjälp när det gällde musik osv. Hon hade faktiskt skällt på honom och sagt åt honom att han borde skriva ner något iaf så det inte skulle bli så jobbigt för mig. Min kära pappas kommentar? "Äsch, det klarar hon!"![]()
Det var ju trevligt att han hade förtroende för mig men det hade varit ännu trevligare med lite instruktioner
Vi har en suverän lokal begravningsbyrå så finns den kvar när det blir dags för mammas begravning kommer jag att använda den. Det tänker jag bestämma iaf, resten lär moster lägga sig i...![]()
Vet inte om det är något som hänger ihop med att jag är inloggad på mitt google-konto, för det verkade inte funka när jag testadeDet hjälper inte att radera kakor och cache? Då "försvinner" det du googlat på och borde få andra typer av annonser.
Vet inte om det är något som hänger ihop med att jag är inloggad på mitt google-konto, för det verkade inte funka när jag testade
Försöker googla massa annat strunt i hopp om att det ska komma upp istället