Vad pysslar vi med? Del LXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haken är att jag hellre är hemma. Spa finns inte där, bara en pool. Tv minns jag inte om det fanns men jag är ändå ointresserad av det. Att cykla på kvällen känns inte som någon idé. När det är tillräckligt svalt är det beckmörkt ute. Spanien har ju inte ljusa sommarnätter som vi i norden. Drinkar serveras inte. Mat får man bara 3 gånger om dagen och det serveras inga mellanmål. Läsa orkar jag inte för det tar stopp i huvudet på mig efter 1-3 sidor. Det som återstår är brodera, prata med folk och bada i poolen. Någon dag får vi kanske skjuts till havet. Det är väl okej men inget som jag skulle beteckna som "roligt".

Sen tycker jag inte att jag oroar mig. Jag vet vad som väntar och tycker det är trist bara.
Oroa dig kanske var fel ordval, men tänk inte på något som händer nästa år nu!
Men vad ska alla andra göra? Varför åker ni iväg? Det låter mycket märkligt att jobbet ordnar för deras anställda att åka iväg en vecka till Spanien för att bara sitta på sina rum? Jag tror det absolut kommer finnas saker att sysselsätta sig med om man bara vill.

Oroa dig kanske var fel ordval, men tänk inte på något som händer nästa år nu!
Men vad ska alla andra göra? Varför åker ni iväg? Det låter mycket märkligt att jobbet ordnar för deras anställda att åka iväg en vecka till Spanien för att bara sitta på sina rum? Jag tror det absolut kommer finnas saker att sysselsätta sig med om man bara vill.
Det blir väl typ lite "teambuilding" eller vad sjutton man ska kalla det. Jag är f.ö. den enda som är anställd. De övriga är våra samarbetspartners. En del av dem ska ha lite möten och så.

Haken är att jag hellre är hemma. Spa finns inte där, bara en pool. Tv minns jag inte om det fanns men jag är ändå ointresserad av det. Att cykla på kvällen känns inte som någon idé. När det är tillräckligt svalt är det beckmörkt ute. Spanien har ju inte ljusa sommarnätter som vi i norden. Drinkar serveras inte. Mat får man bara 3 gånger om dagen och det serveras inga mellanmål. Läsa orkar jag inte för det tar stopp i huvudet på mig efter 1-3 sidor. Det som återstår är brodera, prata med folk och bada i poolen. Någon dag får vi kanske skjuts till havet. Det är väl okej men inget som jag skulle beteckna som "roligt".

Sen tycker jag inte att jag oroar mig. Jag vet vad som väntar och tycker det är trist bara.

Men vänta nu @Magiana ! Du blir bjuden en vecka till Spanien och ser uteslutande problem med detta? :confused: När jag läser ditt ovanstående inlägg blir jag lite oroad. Är det NÅGOT som intresserar dig? :D Det kan ju vara jättetrevligt bara att äta gott och umgås tex! Det blir garanterat trevligt! Utgå från det!

Men vänta nu @Magiana ! Du blir bjuden en vecka till Spanien och ser uteslutande problem med detta? :confused: När jag läser ditt ovanstående inlägg blir jag lite oroad. Är det NÅGOT som intresserar dig? :D Det kan ju vara jättetrevligt bara att äta gott och umgås tex! Det blir garanterat trevligt! Utgå från det!
Nej-nej-NEJ @tornblomma , så kommer det inte att bli. Planet kommer att få punka, hotellet har vägglöss och kackelackor, poolskötaren har bajsat i reningsverket och restaurangen har bara roadkill och dumpstrat. Allt kommer att bli skit och planet hem kommer att vara flera dygn försenat också och alla får magsjuka. :cool:

Suck svar från senaste provtagningen. TSH gått upp till 3,7 provet innan dess då låg TSH på 0,7. Läkaren tyckte inte jag ska göra nån doshöjning heller utan vänta i 6-8 veckor tills nästa prov:meh:
Väntar ju på att få en operations tid då jag ska operera bort sköldkörteln. Ska få tid nu i höst:cautious:
Skit sjukdom. :down:

Det är som vanligt att jag fryser :meh: så har precis hällt upp en till mugg te som står och drar så jag går ut på balkongen och kyler ner mig lite mera innan jag får värma mig med lite varmt att dricka.

Jag fick beskedet i dag och dom hittade ingenting på röntgen.
Samtidigt som jag är oerhört glad för det så säger läkaren att denna inte vet hur dom ska hjälpa mig. Dom vet att något är fel men hittar inget fel.
Och nu sitter jag här igen och kan knappt gå av smärtan, migränen är på ingång med full kraft och jag har gjort vad jag kunnat i smärtlindring.
Jag är dessutom sjukskriven i två veckor till för handen. Sen två veckor halvtid efter det. Så nu hoppas jag FK är snäll...

Det går bra nu.... eller inte....

:(
Finns det något smärtteam på din vc? Det kan vara en väg, både för vidare utredning och behandling

Vi är ju gammal arbetarsläkt så på mammas sida är det Dan Andersson som gäller, "Omkring tiggarn från Luossa" vilket är helt ok för mig ;) Mamma älskar "Amazing grace" så den fick vara med på pappas begravning också som en hälsning från henne (hon var inte med, hon är så pass dålig). Solisten som sjöng den (hon är fantastisk) sjöng också en Lasse Berghagen-visa eftersom han var god vän till pappa. Jag undrar om hon insåg att Lasse var i församlingen (han kom in sent, i en sidodörr), hade det varit jag hade jag dött av nervositet i så fall! :D

Jag är heller inte med så det blir borgerligt här också :up:
Med mina sjukdomskov så har jag tänkt en massa på min egen död.

Jag vill inte ha någon begravning. Punkt.
Om avkomman (min enda närstående)vill får hen gärna ordna en minnesfest om hen vill. Men begravning vill jag att hen avstår.

Har varit på några sorgliga begravningar där det varit mindre än tio personer i kyrkan/kapellet. Knappast att det blir flera när jag ska begravas. Så mycket bestyr för att få till en ceremoni som egentligen inte är speciellt viktig. Ett avsked kan man få till på andra sätt utan att det ska blandas in utomstående främmande människor.

Det är skillnad om det är många som vill komma. Fast - på de "bra" begravningar jag varit på har stunden efteråt med kaffe eller mat varit den viktigaste och den man talar om efteråt.

@Magiana Nu tycker ju jag upplägget låter himla trevligt.
Men även om jag inte tyckte det hade jag tänkt att det blir vad man gör det till.
Och att bara möta allt med negativitet gör ju allt till skit. Och gör en jävligt olycklig.

Precis så! Speciellt sista meningen.

Det kan vara trevligt i några dagar, men en hel vecka? Nä, det blir trist i längden. Jag gillar att vara aktiv men här kommer jag inte att kunna vara det och då blir jag rastlös. Jag gillar att vandra i skogar och att paddla. Det kommer jag inte att kunna göra där och med värmen orkar man ändå inget. Det går inte ens att sova i värmen.

Har nyss kravlat mig upp efter en riktig skitnatt. Vet inte hur många gånger jag vaknat till av att det gjort ont, och försökt att vända och vrida för att hitta ett så bra läge som möjligt (för att sen vakna igen så fort jag kommit ur det läget).

I kylskåpet finns inget smör eller ost och mjölken är så gott som slut, så det finns typ inget i frukostväg. En mataffär finns 300 meter bort och öppnar om en halvtimme, men trots närheten dit så kan jag inte gå den sträckan. Hade jag tänkt på det igår kväll så hade jag kunnat skicka in sambon för att handla, men det var ju så dags att komma på det nu på morgonen.

Just nu är jag bara jävligt less :down:

FYI
Om man, när man redan gått och lagt sig, känner att shit jag börjar få migränkänning. Då är det en dum idé ignorera det för att man inte orkar gå upp ur sängen igen. Det hela går inte över av sig själv under natten, utan man vaknar med en fullt utblommad migrän istället. :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver en hobby! Jag har en hund som är lika lat som mig; vi gillar att ligga i sängen och titta på TV, så långa hundpromenader och...
Svar
7
· Visningar
318
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 583
Tjatter Kom hem efter kejsarsnitt igår, snittet 2 dagar gammalt. Visar sig att min "medel-mot-hård" madrass är på tok för mjuk för att jag ska...
Svar
6
· Visningar
476
Hemmet Ska ju flytta och nya lägenheten har inte fiber. Fine , men ska skaffa mobilt bredband. Undrar då om jag fortfarande kan ha Telia som...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka