Här kom det en rejäl vind med tillhörande regn vid 20 tiden,men det försvann på någon timme.Här har det blåst hela kvällen o nu regnar det rejält.
Får sätta på tevatten o tända brasan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här kom det en rejäl vind med tillhörande regn vid 20 tiden,men det försvann på någon timme.Här har det blåst hela kvällen o nu regnar det rejält.
Får sätta på tevatten o tända brasan.
Oroa dig kanske var fel ordval, men tänk inte på något som händer nästa år nu!Haken är att jag hellre är hemma. Spa finns inte där, bara en pool. Tv minns jag inte om det fanns men jag är ändå ointresserad av det. Att cykla på kvällen känns inte som någon idé. När det är tillräckligt svalt är det beckmörkt ute. Spanien har ju inte ljusa sommarnätter som vi i norden. Drinkar serveras inte. Mat får man bara 3 gånger om dagen och det serveras inga mellanmål. Läsa orkar jag inte för det tar stopp i huvudet på mig efter 1-3 sidor. Det som återstår är brodera, prata med folk och bada i poolen. Någon dag får vi kanske skjuts till havet. Det är väl okej men inget som jag skulle beteckna som "roligt".
Sen tycker jag inte att jag oroar mig. Jag vet vad som väntar och tycker det är trist bara.
Det blir väl typ lite "teambuilding" eller vad sjutton man ska kalla det. Jag är f.ö. den enda som är anställd. De övriga är våra samarbetspartners. En del av dem ska ha lite möten och så.Oroa dig kanske var fel ordval, men tänk inte på något som händer nästa år nu!
Men vad ska alla andra göra? Varför åker ni iväg? Det låter mycket märkligt att jobbet ordnar för deras anställda att åka iväg en vecka till Spanien för att bara sitta på sina rum? Jag tror det absolut kommer finnas saker att sysselsätta sig med om man bara vill.
Haken är att jag hellre är hemma. Spa finns inte där, bara en pool. Tv minns jag inte om det fanns men jag är ändå ointresserad av det. Att cykla på kvällen känns inte som någon idé. När det är tillräckligt svalt är det beckmörkt ute. Spanien har ju inte ljusa sommarnätter som vi i norden. Drinkar serveras inte. Mat får man bara 3 gånger om dagen och det serveras inga mellanmål. Läsa orkar jag inte för det tar stopp i huvudet på mig efter 1-3 sidor. Det som återstår är brodera, prata med folk och bada i poolen. Någon dag får vi kanske skjuts till havet. Det är väl okej men inget som jag skulle beteckna som "roligt".
Sen tycker jag inte att jag oroar mig. Jag vet vad som väntar och tycker det är trist bara.
Nej-nej-NEJ @tornblomma , så kommer det inte att bli. Planet kommer att få punka, hotellet har vägglöss och kackelackor, poolskötaren har bajsat i reningsverket och restaurangen har bara roadkill och dumpstrat. Allt kommer att bli skit och planet hem kommer att vara flera dygn försenat också och alla får magsjuka.Men vänta nu @Magiana ! Du blir bjuden en vecka till Spanien och ser uteslutande problem med detta?När jag läser ditt ovanstående inlägg blir jag lite oroad. Är det NÅGOT som intresserar dig?
Det kan ju vara jättetrevligt bara att äta gott och umgås tex! Det blir garanterat trevligt! Utgå från det!
Finns det något smärtteam på din vc? Det kan vara en väg, både för vidare utredning och behandlingJag fick beskedet i dag och dom hittade ingenting på röntgen.
Samtidigt som jag är oerhört glad för det så säger läkaren att denna inte vet hur dom ska hjälpa mig. Dom vet att något är fel men hittar inget fel.
Och nu sitter jag här igen och kan knappt gå av smärtan, migränen är på ingång med full kraft och jag har gjort vad jag kunnat i smärtlindring.
Jag är dessutom sjukskriven i två veckor till för handen. Sen två veckor halvtid efter det. Så nu hoppas jag FK är snäll...
Det går bra nu.... eller inte....
![]()
Med mina sjukdomskov så har jag tänkt en massa på min egen död.Vi är ju gammal arbetarsläkt så på mammas sida är det Dan Andersson som gäller, "Omkring tiggarn från Luossa" vilket är helt ok för migMamma älskar "Amazing grace" så den fick vara med på pappas begravning också som en hälsning från henne (hon var inte med, hon är så pass dålig). Solisten som sjöng den (hon är fantastisk) sjöng också en Lasse Berghagen-visa eftersom han var god vän till pappa. Jag undrar om hon insåg att Lasse var i församlingen (han kom in sent, i en sidodörr), hade det varit jag hade jag dött av nervositet i så fall!
Jag är heller inte med så det blir borgerligt här också![]()
@Magiana Nu tycker ju jag upplägget låter himla trevligt.
Men även om jag inte tyckte det hade jag tänkt att det blir vad man gör det till.
Och att bara möta allt med negativitet gör ju allt till skit. Och gör en jävligt olycklig.
Det kan vara trevligt i några dagar, men en hel vecka? Nä, det blir trist i längden. Jag gillar att vara aktiv men här kommer jag inte att kunna vara det och då blir jag rastlös. Jag gillar att vandra i skogar och att paddla. Det kommer jag inte att kunna göra där och med värmen orkar man ändå inget. Det går inte ens att sova i värmen.Men vänta nu @Magiana ! Du blir bjuden en vecka till Spanien och ser uteslutande problem med detta?När jag läser ditt ovanstående inlägg blir jag lite oroad. Är det NÅGOT som intresserar dig?
Det kan ju vara jättetrevligt bara att äta gott och umgås tex! Det blir garanterat trevligt! Utgå från det!
Har glögg kvar än. Typ 4 flaskorJag med! Tog slut i maj i år, misär![]()