Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gör det inte! :eek: På väg därifrån nu. Massor med folk. Kö in. Det här var kortaste besöket någonsin.
Det VAR rätt mycket folk, men jag trodde att det skulle vara värre faktiskt när vi kom dit och det var vakter som dirigerade på parkeringen och vakter som höll ordning på kön in. Har aldrig varit med om kö in förut. Men det gick supersnabbt - bara typ 20 minuter. Tack och lov :) ! Inne tyckte jag att, okej, det var en del folk men inte värre än att det gick att handla. Väntade nog inte mer än 10 minuter max i kassan sedan. Min mamma hade pratat med en bekant häromdagen som sade att hon hade varit på Gekås för EXAKT 1 år sedan, och att det då var kö in. De köade i 2 timmar :yuck:! Men är det något speciellt med just DENNA helgen???

Qalle igår natt på Blå Stjärnan i Göteborg. Fått dropp och smärtstillande.

HpLZ2YY.jpg

Läget idag: Allvarligt men stabilt. Min prickiga lilla kämpe :(
:heart

Det VAR rätt mycket folk, men jag trodde att det skulle vara värre faktiskt när vi kom dit och det var vakter som dirigerade på parkeringen och vakter som höll ordning på kön in. Har aldrig varit med om kö in förut. Men det gick supersnabbt - bara typ 20 minuter. Tack och lov :) ! Inne tyckte jag att, okej, det var en del folk men inte värre än att det gick att handla. Väntade nog inte mer än 10 minuter max i kassan sedan. Min mamma hade pratat med en bekant häromdagen som sade att hon hade varit på Gekås för EXAKT 1 år sedan, och att det då var kö in. De köade i 2 timmar :yuck:! Men är det något speciellt med just DENNA helgen???
Folk har nyligen fått lön.

Kollegan som vi ska gå på fotboll med imorgon ringde på hemtelefonen så vi pratade en stund. Under tiden ringde jobbets larmchef på mobilen. Jag är tydligen populär såhär på lördagkvällen :D (Larmchefen ville att jag skulle komma in och jobba inatt men jag har ju Mathilde här så var tvungen att tacka nej :arghh: )

Så nu har jag beställt förra årets julklapp.
Det fick bli en resväska lagom skoj pryl men bättre än någon totalt onödig sak som mest står i skåpet och tar plats.

en tanke.
Nu är det höst på allvar och barnfamiljer känner behovet att bunkra overaller och vinterkläder. Så den här löningshelgen kanske är den stora köpa-kläder-inför-vintern-helgen?
Kan vara så.....

OT: Ola-Conny stod i affären och packade upp varor idag... VÄLDIGT star struck.... :D

Hade jag bara haft mig själv att tänka på idag hade jag nog fixat det bättre. Men med sambon och tonåringen med mig fick jag nästan panik. Jag brukar intecha så stora problem med folkmängden där. Nästan ingen kö ut tack och lov.

Hade jag bara haft mig själv att tänka på idag hade jag nog fixat det bättre. Men med sambon och tonåringen med mig fick jag nästan panik. Jag brukar intecha så stora problem med folkmängden där. Nästan ingen kö ut tack och lov.
Jag hade också klarat mig bättre själv. Hade med mig min 72-åriga mamma som mer eller mindre fick panik när hon såg kön. Eftersom hon hade sin bekants ord i minnet så trodde hon helt säkert att hon skulle få köa i 2 timmar. Försökte övertala henne att stanna i en kvart och se hur fort kön rörde på sig - men icke! Hon valde att lämna kön och gå och ta en kaffe i stället. Till slut träffades vi inne - efter ungefär en timme... ;) :D

Herregud människa. :D

Hittar du inga trattisar kan jag säkert komma till dig med hur mycket som helst. Då får jag en anledning att gå ut och plocka.......
Här finns det hur mycket som helst, men jag klarar bara av att gå på stigar, eftersom jag är rädd att gå omkull. Trillar jag måste jag krypa till ett träd för att ta mig upp.

@Klara @bettysmatte

Det var ingen kö alls när vi kom dit och sista timman så gick vi i princip själva i gångarna. Kassan var det ingen kö i heller, dom satt och väntade på oss :)
Det var mer folk precis när vi kom men sen försvann alla så alla kom förmodligen tidigt idag. Dock inte en aning om varför alla åkte dit idag. Jag la undan pengar förra månaden till det här besöket så vi skulle kunna åka när vi ville utan att tänka på det. Men kom på sen att tösen har sitt kalas nästa helg så denna passade helt klart bättre :p
Vi bor ju inte så himla långt ifrån så kan åka dit hipp som happ utan att planera så hade det varit megakö kunde vi vänt igen.

---------
Sitter i bilen på väg hem, strax framme så sen blir det chaite och film :) å nån chokladbit från en Lindtkaka :d

en tanke.
Nu är det höst på allvar och barnfamiljer känner behovet att bunkra overaller och vinterkläder. Så den här löningshelgen kanske är den stora köpa-kläder-inför-vintern-helgen?

Precis därför åkte vi i torsdags :angel: Det brukar vara den här månaden man handlar till barnen :p

Jag tar ett glas bättre rödvin. Unnade mig en flaska i det lyxigare segmentet och har ätit svingod mat och sitter nu i soffan hemma och chillar lite.

Pratat med mormor på telefon och snackat om viner, livet och ... hennes kremering. Lovat ta på mig rubbet! ;) Hon vill ha en fet fest till hennes ära och utsåg mig till fixare för detta event :p Dock hoppas jag att hon håller i ett x antal år till! ;)

@Klara @bettysmatte

Det var ingen kö alls när vi kom dit och sista timman så gick vi i princip själva i gångarna. Kassan var det ingen kö i heller, dom satt och väntade på oss :)
Det var mer folk precis när vi kom men sen försvann alla så alla kom förmodligen tidigt idag. Dock inte en aning om varför alla åkte dit idag. Jag la undan pengar förra månaden till det här besöket så vi skulle kunna åka när vi ville utan att tänka på det. Men kom på sen att tösen har sitt kalas nästa helg så denna passade helt klart bättre :p
Vi bor ju inte så himla långt ifrån så kan åka dit hipp som happ utan att planera så hade det varit megakö kunde vi vänt igen.

---------
Sitter i bilen på väg hem, strax framme så sen blir det chaite och film :) å nån chokladbit från en Lindtkaka :d

Vi brukade ha för vana att åka senare på dagen. Får nog börja med det igen :up:! Vi kom dit vid ca 11:30, så folk hade väl inte riktigt hunnit åka hem då kanske....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka