Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kunde jag inte låta bli att googla på Playmobils julkrubba. En sak som slår mig är halmen. Jesus ligger nedbäddad i halm i en krubba, när de alla befinner sig i öknen! Var fick de halmen från? (Jag har ingen erfarenhet av djurhållning i Mellanöstern, men när jag var i Portugal var det ständig brist på hö och strö.)

Jag har aldrig sett halm i mellanostern ... daremot ho, sa klart. Da oftast alfalfa. Sa det ar i sa fall troligt att baby Jesus hade riktigt sma froig alfalfa overallt innanfor kladerna om man nu tror pa hela berattelsen.:p

Aldrig. NRA är för mäktig och second amendment, vilket är ännu mer idiotiskt eftersom det försäkrar rätten att bära vapen om man är en del av en milis. Vilket berodde på att USA inte hade en armé. Men särskilt nu när USA är så polariserat, så nej. Om inte Sandy Hook resulterade i hårdare vapenlagar kommer ingenting att göra det.

Fast Sandy Hook var inte terrorism och darfor inte heller lika "slagkraftigt" i politiskt syfte. Det blir sakert samma har. Slagkraften forsvinner nar det ar galningar som inte dodar for politiskt syfte.

Äsch jag uttryckte mig klumpigt, 12000 döda i vapenvåldet i år, dvs inte bara masskjutningar.

Det har varit ungefar 12000 dodade i vapenvald per ÅR i USA de senaste aren, men vi har inte kommit dit riktigt annu det har aret.

Ligger i soffan och har just sett Emoji-movie (Usel film). Igår opererade jag brösten så är rätt utslagen, tips på BRA film och serier uppskattas med andra ord!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka