Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är utsparkad från Affektiva. Väntar på att få en kallelse till Vuxenhab någon gång nästa vår... Mina mediciner bestämmer jag själv över sa de på Psyk...

En sanning med modifikation? Du bestämmer själv om du vill ta dina mediciner eller avstå. Dom kan ju inte tvinga dig att ta dom. Jag bestämmer också över min medicinering i samråd med läkaren. Jag har väldigt stort inflytande på vad jag stoppar i mig. Jag kan inte tro att du får varenda medicin utskriven som du ber om som inte står på din medicinlista? Det vore ju gravt tjänstefel och läkaren kan få en rejäl näsbränna om denne skriver ut det patienterna ber om utan vettig motivering.

Sedan affektiva, var du inskriven för att du är bipolär eller gick du till öppenpsyk? Vi har affektiva på vuxenöppenpsyk där det finns flera avdelningar beroende på problematiken.
Har du något annat hinder som gör att du blev remitterad till vuxenhab istället? Dom kanske ansåg att din huvudproblematik hör bäst hemma på hab?
Dom har ingen rätt att slänga ut dig men med annan problematik så kanske dom ville skicka dig vidare så du kan få den hjälpen du behöver?
Försöker inte förringa dina problem utan bara se om det finns särskilda omständigheter :)
Jag blev tex utskriven från en enhet då dom bedömde att dom inte längre kunde hjälpa mig och remitterade mig vidare. Det är ju inget ovanligt så kanske nåt sånt du råkat ut för?

Har haft en riktigt bra födelsedag också!

Eftersom jag avslutade arbetet som jag ville ha klart tills på Söndag igår kväll så känns det rätt avslappnat (var på väg att boka in fältarbete för att hjälpa min elev i morgon men då skulle jag istället vara helt stressad och alldeles slut pga ingen sömn så jag skippade helt enkelt det och tänkte på mig själv för en gångs skull).

Fick en bild skickad på en groda som satt på labb dörren precis efter midnatt (jag var hemma och på väg i säng men trevligt ändå).

Fick väldigt överraskande en tårta vid labb mötet klockan 9 i morse! Sen en till liten björn tårta vid lunch av en god vän :love:

Helt otroligt många personer har kommit ihåg att jag fyller år :o:D (det är inte publikt på fejjan så de har bra minne och jag här helt fantastiskt imponerad).

Helt överlag en helt fantastiskt glad och bra dag! Som avslutades med att jag hände med marin ekologi labbet och spelade brädspel :rofl:

En vän skickade ett meddelande till mig med så fantastiskt fina saker i det om mig att jag börjar gråta bara jag tänker på det :heart Det var precis sådana saker som jag är orolig för att inte finnas till för eller inte är tillräckligt för som hon hon drog upp som att de är självklara. Jag vågar inte riktigt läsa det igen.

Är helt fantastiskt glad för mina otroliga vänner (som finns över hela världen).

Grattis! :)

Här i Värnamo händer det grejer. En full kille bestämde sig för att ta livet av sig och la sig på spåret framför ett tåg. Han ångrade sig och kom undan med en hårsmån. Nu är han omhändertagen av polis och jag känner mig rätt skakig i största allmänhet.

I ett sånt här läge kan jag verkligen önska att det fanns någon att komma hem till efter jobbet.
:heart du får krama en katt eller häst :)

Fixade riktigt god middag i crock-potten idag... :up: Fläskkarré som fick stå och puttra hela långa dagen, tillsammans med äpple- och morotsbitar, buljong, lite soja och kryddor. Det blev MUMS :d ! Jag bestämde mig för att reda av såsen mot slutet med lite mjöl och matlagningsgrädde, och det blev en riktigt trevlig gryta av det hela. Speciellt serverad med ett blomkålsmos.

Slösurfar, slötittar på TV och planerar morgondagens inköp på Gekås :D !

Här i Värnamo händer det grejer. En full kille bestämde sig för att ta livet av sig och la sig på spåret framför ett tåg. Han ångrade sig och kom undan med en hårsmån. Nu är han omhändertagen av polis och jag känner mig rätt skakig i största allmänhet.

I ett sånt här läge kan jag verkligen önska att det fanns någon att komma hem till efter jobbet.
Usch vad obehagligt.

:heart

@Soffan74

Såg att du har AS. Det är troligen därför dom remitterat dig vidare till hab. Dom har kanske bedömt att det är din huvudsakliga problematik och därför kan du få mer stöd där. Hab är bra :)
Min son har gått på barnhab sen 22 månaders ålder och fyller snart 11 år.
Dom är väldigt duktiga på sitt jobb och du kommer säkert att få den hjälpen du behöver där :)
Kan inte tro det skiljer så mycket mellan barn och vuxenhab. Dom arbetar alltid utifrån individen och du kommer nog få mer hjälp där än från psyk i och med det.

Hoppas det blir bra för dig :)

I ett hus nära mig såg jag just en tänd adventsljusstake. :arghh:

Helgerån! :rage:

Det här såg jag på Rusta häromdagen:

21980788_346475402469682_60087485824237568_n.jpg

:arghh: :arghh: :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat