Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppsan! "Råkade" vinna budgivningen på en gammal hinderpark! Ett gäng hinderstöd, träbommar och skållor för skapligt "vrakpris" då de behöver lite omvårdnad, men ändå! :) Ska bli så himla kul att inte bara kunna hoppa bana på pay and jump utan även här hemma på ridbanan :). Dessutom! Nu har jag tillräckligt med hinderstöd för att kunna löshoppa, inte minst kanske när den dagen kommer att det är läge att låta bli :D:p. Jo. Jag inser. Jag är 30 om en månad och 3 dagar. Det kryper närmare..... :eek::p

Alltså allt över typ 80 cm får min häst hoppas utan mig :angel: löshoppning ftw :up:

Väntar på att kockarnas kamp ska börja. Tittar på mythbusters så länge.
Nej var det idag?! Himla typiskt. Får se reprisen då.

Dagens bild på diamanttavlan. Nu har jag kommit halvvägs, vilket tagit 21 timmar om jag räknat rätt. Det är ett himla bra tidsfördriv i alla fall, och en billig hobby sett till antalet kronor per timme. Den här tavlan (inkl allt man behöver) gick på 150 spänn.
22158754_793872500790034_7774418700190351360_n.jpg
Vad är egentligen en diamanttavla? Duttar du i lådsas diamanter, bling bling på en tavla? Men hur får du fram motivet?

Vilken jäkla dag! Den började med att min cykel gick i två delar i en nedförsbacke på vägen till stallet....jisses vad jag slog mig. Sen kom paniken, jag klarar mig inte utan cykel - det är det enda sättet jag kan ta mig fram på! :cry: Och som sjukpensionär...inte så rik. Just nu har jag inte ens råd med en begagnad cykel.
Utan min vetskap drog min bästa vän ihop en insamling....10 timmar senare hämtade hon mig för att vi skulle till stallet och ta in hästarna - sen åkte vi till Malmö lite otippat och köpte en helt ny cykel som mina vänner (och såna jag inte ens vet vilka de är!) samlat ihop till mig.
Jag är fortfarande chockad! :eek: Men så himla lycklig!!!!!!!!!!

Visst är hon fin, min pärlan 2!! :love::love::love:

22089329_10155835114600972_5218841011335156571_n.jpg

Vilken jäkla dag! Den började med att min cykel gick i två delar i en nedförsbacke på vägen till stallet....jisses vad jag slog mig. Sen kom paniken, jag klarar mig inte utan cykel - det är det enda sättet jag kan ta mig fram på! :cry: Och som sjukpensionär...inte så rik. Just nu har jag inte ens råd med en begagnad cykel.
Utan min vetskap drog min bästa vän ihop en insamling....10 timmar senare hämtade hon mig för att vi skulle till stallet och ta in hästarna - sen åkte vi till Malmö lite otippat och köpte en helt ny cykel som mina vänner (och såna jag inte ens vet vilka de är!) samlat ihop till mig.
Jag är fortfarande chockad! :eek: Men så himla lycklig!!!!!!!!!!

Visst är hon fin, min pärlan 2!! :love::love::love:

22089329_10155835114600972_5218841011335156571_n.jpg
Den cykeln har jag själv spanat på :). Så snygg!

Nej var det idag?! Himla typiskt. Får se reprisen då.

Vad är egentligen en diamanttavla? Duttar du i lådsas diamanter, bling bling på en tavla? Men hur får du fram motivet?
Man sätter plastdiamanter på ett klistrigt ark där mönstret redan är tryckt. Lite som paint-by-numbers. Kan ta närbilder imorgon och visa här om jag kommer ihåg :) (minnet är bra men kort ;) )

Rekommenderas. !! Bra träning.
Jag har testat lite kampsport förut. En halv termin aikido har det blivit och för några år sedan provade jag ett par gånger under en testvecka på ett ställe där de hade en blandning av karate, aikido, jiu jitsu. Jag tyckte det var kul, men fick avstå då jag insåg att tiden inte skulle räcka. Det kanske det inte gör den här gången heller men det tar ändå mindre tid än att rida 3 gånger i veckan som jag har gjort fram till nu. Med träning, resa tur och retur samt dusch borde det inte ta mer än 2 timmar per gång. Och det borde ju funka 2 gånger i veckan.

På testträningen som jag var med på fick jag frågan om jag hade tränat förut. Nej, det hade jag ju inte. Men tydligen hade jag lite kläm på det där i alla fall.

Man sätter plastdiamanter på ett klistrigt ark där mönstret redan är tryckt. Lite som paint-by-numbers. Kan ta närbilder imorgon och visa här om jag kommer ihåg :) (minnet är bra men kort ;) )
Gärna :)! Skulle kunna tipsa min kusin om det som är väldigt pysslig av sig. Jag är tveksam till om jag själv skulle våga ta mig an ett sånt projekt. Risken är stor att jag börjar med stor inlevelse, sen kommer saker emellan och sen "glömmer" jag hela pysslet och hittar det några år senare bland diverse andra bortglömda grejer :o.

Burr vad frusen jag blev efter en sväng på balkongen, enda bra var att jag hade te som stod klart lagom varmt när jag kom in igen så nu ska jag verkligen njuta av en stor mugg riktigt hett te.

Har varit hos morsan och fortsatt städa ikväll .Herrejösses med papper hon har .Hon har sparat alla räkningar sedan 1996 och stoppat varje månads räkningar i ett brev och lagt alla i lådor och även sparat alla dags att deklarera och alla tidningar som följde med inte konstigt det var fullt överallt .Har hittat många intressanta jakt böcker från några bra författare som skrev skildringar från Västerdalarna och Värmland i början på förra seklet .Har några av deras böcker själv .Så har hon haft det bästa och någon annan readers något .Det är 100 tals böcker som vi bara kommer att kasta
Kan ni inte skänka bort så fina böcker då??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka