Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min son ... och den gladje mina barn hade av kalendrarna. :angel:
Det var verkligen en av hojdpunkterna av jul. Det var inga stora saker, bara 24 smagrejor som var fint inslagna och hangde pa den fina hemgjorda kalendern (en hade ett "jul tag" av 24 tandsticksaskar som akte over ett julmotiv med kul tomtar och mycket att titta pa.:cool:) I dag nar de vuxna barnen pratar om barndommens jular kommer ALLTID kalendrarna upp.
Sa visst ar det klart att mitt barnbarn maste ha en fin kalender ocksa :p aven om den inte kommer att bli lika fin som de mina barn hade.:angel:

Ok vad bra :). Tyckte det lät som de tvingat dig i inläggen innan, men nu förstår jag att du själv vill göra dessa. Du gör säker väldigt fina kalendrar helt övertygad om :).

Min mamma har sytt en som en tavla med 24 fack som består av fönster, dörr och skorsten, Själva tavlan är ett hus. Hon la in ett rim, godisbit eller liten leksak i paket varje morgon. Det var väldigt spännande :D

Kom på att jag hade bilder upplagda i ett gammalt blogginlägg.
Såhär ser det ut när man håller på (just denna hade runda "diamanter", vilka går snabbare att sätta ut, men det är samma princip med dom fyrkantiga). Det står alltså bokstäver/siffror/symboler i varje ruta, och då sätter man den motsvarande diamanten där. På just den här var det färgglatt och väldigt lätt att se skillnaderna, det är värre när man har fem nyanser av brunt eftersom man då måste ha lite mer fokus.
foto-2017-01-27-07-17-39.jpg

Här är en närbild av den förra tavlan jag gjorde, föreställande en av mina andra katter. Fyrkantiga diamanter täcker hela ytan och blir i mina ögon snyggare, men tar lite mer tid när dom måste positioneras rätt hela tiden.
img_1630.jpg

Såhär blev den som färdig:
18950028_838846519606751_2635587164859006976_n.jpg

Det som ser vitt ut är som vanligt blänk från diamanterna.

Bäst är att börja med en mindre och enklare tavla (dvs inte så många färger). Då är chansen större att man gör klart den ;) . De billigaste (likt min översta här) brukar dessutom inte vara heltäckta, utan bara ha vissa delar som man ska fylla i, vilket också är att föredra om man har kort tålamod.
Imponerande! Dessa går att köpa i valfri hobbybutik?
Smart med pennan! Jag såg innan framför mig hur man tappar en och sen letar under borden och när man reser sig upp råkar få med sig resten av tavlan som ramlar ner och så står man där med tusen bitar :arghh::D

Stallet klart. Strax veterinären med hundarna, vaccination :) Sedan hem och ringa och boka tandläkarbesök åt alla kusar. Kommer bli dyyyyrt :(

Imponerande! Dessa går att köpa i valfri hobbybutik?
Smart med pennan! Jag såg innan framför mig hur man tappar en och sen letar under borden och när man reser sig upp råkar få med sig resten av tavlan som ramlar ner och så står man där med tusen bitar :arghh::D
Pennan med tillhörande kladd som diamanten fastnar i brukar man få med :) . Tappar jag en så får dammsugaren ta den ;) .
Som @Trott säger är det främst internet som gäller. Jag köper mina färdigtryckta på eBay och de med eget foto på aliexpress.

Dricker te och funderar på om jag legat dubbelvikt i natt och sovit?
Skulle egentligen på ett möte men fick avboka p.g.a dum värkande kropp.
Denna dagen, denna långa dagen, denna dagen slut snart tack. :(
Sorry för gnäll :o

Gah.
Bad om att få jobba hemma med lektionsförberedelser på eftermiddagen. Fick OK. Var för dimmig och trött för att orka sitta 4 timmar i ett sträck och titta på en skärm.

Åkte hem och glömde mobilen i väskan. Tog upp den när jag skulle fixa middag. Ser att chefen messat om att hon inte hade gett tillstånd till hemarbete om jag frågat. :banghead: Jag frågade arbetskamraterna och koordinator på kontoret. Allt var OK men chefen blev tydligen förbannad (hon sitter på annan ort).

Så chefen har kallat in vikarie till imorgon för att ta mina arbetsuppgifter. Orsak. Hon vet inte om jag komamr att jobba eller inte. Som om jag hade sjukanmält mig. :banghead:
Men suck.

Missade detta. Vilken knäpp jävel till chef! Om arbetskompisar och koordinator godkänt borde chefen hört av sig till dessa istället om hen haft några problem med detta kan en ju tycka

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Ung kille
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka