Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Containern är numera inbyggd (jag förlängde logen med 3 meter) så det blir 40 cm stenull ovanpå det platta taket och ytterväggen fick 15 cm extra så klimatskalet hamnar i extremklassen och räknas som "nollenergihus". Golvet får också ett extra lager när det reglas upp för innergolvet och eftersom det är en fryscontainer för slaktkroppar så är den ju rejält skummad från början MEN har balkram så då finns det köldbryggor som nu försvinner.
URL="http://www.bukefalos.com/threads/projekt-bostadscontainer.1407466/page-9#post-18266849"]Projekt bostadscontainer.[/URL]

Visst bor du i min närhet? Så jag kan köra förbi o ta en bild på eländet.
Eller blandar jag ihop dig med någon annan nu? (närhet= +-10mil)
3 mil söder om Göteborg. Jag kan fixa kort på eländet åt dig i fall det är för långt ifrån dig :D

Om nu Jula får tummen ur och ser till att Julflamingon blir tillgänglig för alla :cautious:

3 mil söder om Göteborg. Jag kan fixa kort på eländet åt dig i fall det är för långt ifrån dig :D

Om nu Jula får tummen ur och ser till att Julflamingon blir tillgänglig för alla :cautious:
Det var ju inte en " siffra" rätt, min gissning var skara eller Karlstad :o

Dags att kasta på sig täcket och hoppas att det blir lite varmt, kaffe hjälpte föga så kanske ska värma vetekudden?
Om JB får för sig att hälsa på så är det helt okej att han sitter på sängkanten en stund med.
Fyyy känner mig genomfrusen :crazy:

Knäpp fråga men undrar lite ang sjukanmälan. En kollega är sjukanmäld pga att hennes hund gått bort (den var gammal och skröplig).
Jag förstår självklart att hen är ledsen och absolut tycker jag att man kan stanna hemma en dag eller så om man är ledsen. Men nu har det gått 1,5 vecka och personen är fortfarande hemma? Känner mig lite hemsk som reagerar på detta men det blir ju rätt mkt kaos för oss andra när hen är borta och inte kan lämna några besked ang när hen kan tänkas vara tillbaka.
Nån som vet hur det ser ut med detta? Är det rent krasst ett skäl för att sjukanmäla sig en längre period?
Fast sjukskriva sig själv hur länge som helst får man väl inte på någon arbetsplats? Hos oss är det 7 kalenderdagar i sträck, och sedan krävs sjukintyg av läkare. En läkare borde ju då rimligtvis bedöma om personen borde fortsätta vara sjukskriven eller inte?

Knäpp fråga men undrar lite ang sjukanmälan. En kollega är sjukanmäld pga att hennes hund gått bort (den var gammal och skröplig).
Jag förstår självklart att hen är ledsen och absolut tycker jag att man kan stanna hemma en dag eller så om man är ledsen. Men nu har det gått 1,5 vecka och personen är fortfarande hemma? Känner mig lite hemsk som reagerar på detta men det blir ju rätt mkt kaos för oss andra när hen är borta och inte kan lämna några besked ang när hen kan tänkas vara tillbaka.
Nån som vet hur det ser ut med detta? Är det rent krasst ett skäl för att sjukanmäla sig en längre period?
Nej.
jag antar att det är att betrakta som tjänstledigt. Dvs utan lön.

Om personen är så förkrossad så bör hen ha läkarintyg om hen ska vara sjuk

Jag går då emot alla andra (som vanligt). Sorg kan vara oerhört knäckande. Känner du denna personen väl? Har du pratat med personen i fråga? Om inte så vet du egentligen inte vad som händer.

Har personen varit sjukskriven i mer än sju dagar så krävs det sjukintyg. Jag antar att en läkare borde vara kompetent nog att avgöra om personen i fråga behöver vara sjukskriven eller inte.

Skapar frånvaron problem på arbetet så är det chefens problem att lösa det, inte den som är sjukskriven.
Fast det är två aspekter.
en person kan bli förkrossad av en förlust. Det är det ena.

De andra är hur man gör med arbetet. En förlust av hund kan man inte sjukskriva sig för.
Två olika saker.

En sorgereaktion kan man sjukskrivas av läkare för om man inte är arbetsför.

Som jag uppfattade det så har personen bara valt att stanna hemma och sörja. Det finns inga regler som tillåter det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka