Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen flamingo eller crack pott här heller
Samma här.

Men såg en hyresannons på Crock Pot får se om det finns flamingo med någonstans?:rofl::p
Jag har själv hyrt ut min djurtrimmer några gånger så numera är inköpspriset täckt och det är bara driftkostnader på den, helt okej.
Dock har jag listigt nog fått en kompis att köpa en Crock pot som jag funderar på att ev. se om jag kan låna och testa.
Min nivå ligger snart på microlådor igen och det levde jag på i flera månader för några år sen och det var inte bra alls.
När jag och min fd. sambo levde ihop skötte han maten jag var bara grönsakshackare ibland och om det var krångel som skulle fixas, bjuda på middag typ.
Han hade visst en bra fördel åtminstone :o

Varit på styrelsemöte :arghh: fast det gick ändå hyfsat även om jag var både ordförande och sekreterare eftersom ordförande fick för sig att sväva ut i massa oviktigt. Så jag styrde upp det hela för att komma hem någon gång. När en vuxen människa börjar säga "Jag kommer ihåg när jag var 13 år och då...." så är det bara att styra upp, annars hade jag suttit där än... :meh:

Varit på styrelsemöte :arghh: fast det gick ändå hyfsat även om jag var både ordförande och sekreterare eftersom ordförande fick för sig att sväva ut i massa oviktigt. Så jag styrde upp det hela för att komma hem någon gång. När en vuxen människa börjar säga "Jag kommer ihåg när jag var 13 år och då...." så är det bara att styra upp, annars hade jag suttit där än... :meh:
:banghead:
Bra gjort men trist när folk inte kan hantera sin roll.

Jaha,nu har "steken" stått inne i 2 tim,jag smakade på skyn och den varv tam,tillsatte mer lök,salt , chilipulveroch en buljongtärning men det känns som den inte har någon body,det var väldigt sopplikt.
Rödvin? Tomatpure? förslag?

Jag råkade få en ny vän imorse. Klev ut ur porten vid 10.30 klassiskt nyvaken och stötte ihop med en person jag tyckte att jag kände väl. Så jag bara ”nej men hej kul att se dig!” och gav personen en kram.
Visade sig att jag sett personen på tv :rofl:
Men hen höll med ändå och bara ”jo vi har ju inte setts förr men...”
:rofl:
Höll på att skratta ihjäl mig och hen också. Dock visade det sig att hen hade kontor nära mig så nu ska vi luncha :D
:love:

Nåja. Det var i alla fall inte Viktoria eller Madeleine. (Eller?) :rofl:

Fy satan vad det blåste ute ikväll! Stallet ligger mitt ute bland fälten och fastän det är flera km till havet så finns det inget på vägen som stoppar. Det märktes.

Stora barnet somnade i soffan. Helt slutkörd stackaren. Märks att hon är "väldigt infekterad" som läkaren sa igår. Lilla barnet somnade strax därefter i min famn. Också helt slut stackaren. Får hoppas att de sover ordentligt inatt. Och jag sa till sambon att dottern fick sova i egen säng inatt :angel: han var helt med på det :D

:banghead:
Bra gjort men trist när folk inte kan hantera sin roll.
Tyvärr är det väldigt många i styrelsen som gärna svävar iväg i sidospår och ibland brukar jag låta dem hållas men idag vill jag hem, mötet blev ändå långt, 18 till nästan 21 och vi tog egentligen ganska enkla beslut, men när man ska börja dra upp saker som någon har sagt för 15 år sedan som anekdoter blir det långdraget.
Det är trevligt att träffas och prata men då kanske man kan klara av mötet och först och prata efteråt tycker jag. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 745
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 792
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 890
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 504
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka