Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hu vad mycket regn som ska dra in :nailbiting:

Köpte sorbact.
Vanliga kompresser fastnar bara och iom såret (ca 5x5 mm) sitter på undersidan av handleden så dras det mot kläderna om det är bart, vilket gör väldigt ont så nåt måste jag ha. Satte ändå på en kompress igår eftersom det sprack upp lite när jag höll på i stallet. Så när jag kom hem drog jag försiktigt för att lossa kompressen och då började huden runt skorpan spricka upp och var trängde ut. Till slut släppte hela skorpan och en hel del var vällde fram. Då fanns bara ett hål kvar i min arm och jag har hålfobi, fy fan ville bara spy :yuck: spolade med koksaltlösning och snabbt på med en sorbact. Det odelat positiva är att nu gör inte armen ont längre! Hoppas det inte bildas nytt var under nu, käkar ju penicillin för detta också...
Själv upptäckte jag en sprucken böld i söndags. Hade missat den. Får greja med kompresser och tejp men nu har den inte blött på ett par dagar, hoppas den tömts helt så den inte kommer tillbaks.

Känner mig fortfarande lite skärrad efter dagens stallbesök. Skulle gå till ridbanan med medryttarhästen, men han blev rädd för något och lyckades slita sig innan vi kom ut på vägen (tur i oturen). Han fick panik, sprang runt som en dåre och bockade och sparkade bakut. Ett rent under att han inte trampade på tyglarna, eller att han inte gick omkull och höll sig från vägen. Ett stort halvblod i panik gör sig inte riktigt i trafiken... Han verkar dock ha klarat sig okej.
Alltid lika otäckt när dom kommer på språng, skönt att det gick bra iaf.

Kommer ihåg när min senaste häst tyckte att hon skulle på egna äventyr genom att lite galant hoppa över avspärrningarna runt stallet vidare över paddocken och jag vart väldigt förvånad då hon knappt kunde gå över bommar på marken utan att trassla ihop sig annars.

Jag hade dock sån tur att stallägaren kom och snabbt gensköt henne genom att rusa genom en hage och förhindra att hon kom ut på vägen.
Något den hästen lärt sig var att stallägaren alltid hade något gott i fickan så tog inte lång stund innan hon gick till henne och skulle tigga lite godis.
Hade hon kommit ut på vägen vet i tusan hur det hade slutat, 70väg med massor av trafik, dålig sikt och går mellan 2 städer.
(Just då var jag ganska glad att stallägaren skämde bort henne, men inte annars :o)

Dags att duscha!

Jag har gjort en plan för imorgon. Dock är det svårt att göra den så precis som jag vill. Dels ska det levereras två soffor och dels två kyl-och-frys. Inte i samma bil utan den ena är planerad 9-12 och den andra 8-12 :cautious:

Jag hade tydligen uppföljning på jobbet idag. Halv två kommer det en snubbe för att sen fråga en massa och titta när jag jobbar i fyra timmar. Det hade varit skönt att bli imformerad om det i tid så jag kunde ätit lunch och sånt där innan han dök upp.
Helt slut nu och har ont i huvudet.
kram,

Alltid lika otäckt när dom kommer på språng, skönt att det gick bra iaf.

Kommer ihåg när min senaste häst tyckte att hon skulle på egna äventyr genom att lite galant hoppa över avspärrningarna runt stallet vidare över paddocken och jag vart väldigt förvånad då hon knappt kunde gå över bommar på marken utan att trassla ihop sig annars.

Jag hade dock sån tur att stallägaren kom och snabbt gensköt henne genom att rusa genom en hage och förhindra att hon kom ut på vägen.
Något den hästen lärt sig var att stallägaren alltid hade något gott i fickan så tog inte lång stund innan hon gick till henne och skulle tigga lite godis.
Hade hon kommit ut på vägen vet i tusan hur det hade slutat, 70väg med massor av trafik, dålig sikt och går mellan 2 städer.
(Just då var jag ganska glad att stallägaren skämde bort henne, men inte annars :o)

Tur att det också gick bra, trots allt! Jag var förresten helt ensam, och tror inte att jag kunnat nå de som har stallet under arbetstid idag, så tanken på vem jag skulle ringa i panik hann slå mig. Men svaret där var ju att det inte finns någon som hade kunnat komma med relativt kort varsel.

Fy FAAAAN vilken dag.. Hittade Dräktiga Damen liggande på sidan i boxen i morse, med ena hoven sittande fast i boxgallret.. Det ska ibte gå..
Brandkåren kom och fick plocka ner väggen för att få loss henne. Nu står hon på kliniken, inga frakturer, ögat som såg sönderslaget ut är helt "bara" så svullet att slemhinnan täcker hela ögat, svullen över huvud och hals som hon slagit mot golvet när hon försökt ta sig loss. Så hade hon ett djupt jack i bakbenet som ska has kollpå.
Snuttan...
Jag har landat i sängen med värktabletter och godis, lär somna ovaggad.
Håll tummarna för damen och fölis..

Fy FAAAAN vilken dag.. Hittade Dräktiga Damen liggande på sidan i boxen i morse, med ena hoven sittande fast i boxgallret.. Det ska ibte gå..
Brandkåren kom och fick plocka ner väggen för att få loss henne. Nu står hon på kliniken, inga frakturer, ögat som såg sönderslaget ut är helt "bara" så svullet att slemhinnan täcker hela ögat, svullen över huvud och hals som hon slagit mot golvet när hon försökt ta sig loss. Så hade hon ett djupt jack i bakbenet som ska has kollpå.
Snuttan...
ina_console.gif

Snuttan...
Usch så otäckt....vilken chock :( Håller tummarna för att det inte blir något allvarligt av händelsen!

Snuttan...

Usch vad läskigt :heart

Snuttan...

Men gud vad läskigt!

Snuttan...

Men fy :cry: Vi håller tummar, tår och tassar för båda :heart

Snuttan...

Fy! Sånt där är inte kul.
Hoppas det visar sig läka fint och lätt!

Har just kommit hem från stallet. Haft så himla mysigt med min lille häst! :heart
Är fortf inte helt frisk och orkade inte göra så mkt själv. Så vi löslongerade, gjorde några läggningar etc. Fick feeling och ville göra ngt nytt. Så nu har vi provat trampa lös. Blir bara tramp och inte piaff än. Vågar inte ladda på med så mkt energi än. Men formen är helt ok. Dock blir det lite sluta och inte rakt än heller.
Men han är rolig lilla hästen som står ut med att matte ska göra så många olika saker(rida dressyr, trick, ta för hand etc). Gullhäst!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 840
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 538
Senast: lizzie
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 918
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 504
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka