Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ha precis, det beror ju på vinet. Alla viner vinner inte på lagring, speciellt inte enklare blaskviner (de vinner iofs inte på ngt men kan vara drickbart senare på kvällen när all vett och sans samt smak lämnat mottagaren ;)
Jag är varken vin eller drinkmänniska, förra årets enda glöggflaska gjorde jag slut på för en månad sen. Hemgjort vin finns i huset och dom 5 flaskorna kommer säkert att räcka lika många år. En flaska Zinzano fejkskumpa köpte jag till nyår för 4 ÅR sen men det blev inget fira för grannarna låg sjuka, den står kvar här i skåpet fortfarande. :D

Förresten vaknade jag vid 6 i morse av att någon håll på och skickade meddelanden (ljudet är av men sover lätt vid den tiden så jag vaknar av vibrationerna). Men jag jag kom på att jag var tvungen att göra någon sorts data protection kurs online annars blir jag avstängd så fick den gjord med tre dagars marginal :up:

Trodde meddelanden först kom från en karl som inte verkar fatta att jag inte är intresserad (han frågade alltså om jag ville dejta och jag sa nej, vet inte hur mycket klarare det kan bli) som nu håller på och skickar meddelanden och blir sur när jag inte svarar i tid (sist blev jag tillsagd att "apply myself" efter att jag inte svarat på ett meddelanden hela dagen om att han saknade mig (!!!!!) som skickades efter midnatt. Jag var ju upptagen hela dagen (halv maraton), hade inte tillgång till telefon och var alldeles för slut för att orka svara på hans meddelanden som jag inte riktigt tycker är ok. Mitt svar på "apply myself", vilket jag fann oerhört nedvärderande = inget svar. Jag svarade inte meddelanden som önskade mig en bra dag med någon konstig bild för någon morgon sedan heller :meh: Jag orkar fan inte med knäppa karlar med konstig kvinnosyn som inte klarar av ett nej (jag har alltså känt personen i sex veckor och tycker inte att morgon meddelanden, meddelanden i natten om att han saknar mig och ibland telefonsamtal två på natten (men det har han inte vågat prova igen :angel: Tror de andra vännerna sa till han att det inte är ok också) är normalt från någon som har fattat att man bara vill vara vän.

(han är vän med ett flertal andra vänner, trodde liksom att han kunde klara av det här med ett nej men det har gått lite downhill sista veckan eller så är det jag som blir grinig för inget på direkten för att jag är trött och stressad (jag skiter faktist i vilket, han börjar göra mig obekväm så spela roll om han tycker att jag är elak :devil: jag orkar inte riktigt bry mig om han klagar hos de andra vännerna och får dem sura heller)).

Bra:D

Man kan lagra det mesta:)
Vi har några flaskor billigt vitt vin vi lagrat i tio år, det är suveränt bra och köptes på rea i Tyskland för typ 40kr/flaska.
Det blir ofta bättre, men vi är ovana vid att dricka annat än väldigt unga viner med hög syra och alkoholhalt.

På vilket sätt blir de bättre?

Som sagt, jag är inget fan av de vinerna som mina svärföräldrar har haft liggandes hemma, jag tycker att de smakar typ mustigt. Men det kanske bara är för att jag inte är van vid den smaken.

På vilket sätt blir de bättre?

Som sagt, jag är inget fan av de vinerna som mina svärföräldrar har haft liggandes hemma, jag tycker att de smakar typ mustigt. Men det kanske bara är för att jag inte är van vid den smaken.

Smakerna blir ofta mer komplexa, djupare och ”rundare”. Det är en smaksak, men också vanesak och som alltid är vad man har till avgörande för smakupplevelsen.
Rätt vin+ mat är fantastiskt. Fel vin till maten är inte särskilt kul.

Nu har jag en hel hop av nybakade, saftiga och vaniljfyllda saffransnurror :d

24852161_2013281648689291_865859698373208772_n.jpg

Vad snällt sagt :heart
Jag är ju hemmafru egentligen känns det som och vi går runt ekonomiskt. Har en ersättning från FK men inget från AF eller någon som gör att jag är tvingad att vara inskriven på AF. Så jag är inskriven av egen fri vilja för jag vill egentligen inte bara skrota hemma :( (men jag vill som andra ha betalt för jobbet jag gör så inget gratisarbete och jag är väldigt flexibel med jobbalternativen. Det är annars väldigt populärt hos vissa arbetsgivare..).
Men jag ska skicka ett mail till min handläggare och gå ur det där påhittet.

Vet inte vad du har för möjlighet att matcha sånt sas och om du redan fått info om det.
Men du är inte berättigad några lönebidrag av ngt slag?
Kanske du då lättare kan få en anställning och slippa slösa din tid på dylika fikor etc..
Finns ju så många olika beroende på behov, om man varit hemma länge etc.
kanske ngt kul ställe som eg inte har råd att anställa dig kan det om AF skjuter till en del.

Inget du behöver svara på. Bara info om du inte redan vet..

Hoppas du kan få göra ngt mer givande.

Städat städat och städat idag :arghh: Det tar ju aldrig slut. Mamma är ju här med och somvanligt fixar hon och donar och grejar. Hon ska ha så hög standard på allting. Jag tycker det är ok att det är rent och inte massa prylar överallt. Hon tycker det är grejer överallt och flyttar på mina projekt som inte är klara ännu och till och med börjat tvätta fönstrerna fast de redan är hyfsat rena dessutom är det mörkt så hur mycket renare de nu blir kan man undra.

Nu måste jag ut till stallet snart. Huset får faktiskt vara ok fast det inte är kliniskt. Hästarna är viktigare.

Ja, då är du nog dessvärre körd.

Nej, men då blir det svårare absolut.

Du har inte någon psoriasis som blossar upp vintertid? Har dermatolog kikat och gett råd?

Inland kan det ju hjälpa att kladda på rätt sorts kräm i mängder när man är inne och dra på tunna bomullshandskar från apoteket.

Kanske kan hyaluron-serum med bra kräm hjälpa?
Nej inte vad jag vet. En dermatolog borde titta på detta. För det ser inte alls normalt ut. Krämen jag har nu heter carno derm ACO dem ska förebygga eksem.

Nej inte vad jag vet. En dermatolog borde titta på detta. För det ser inte alls normalt ut. Krämen jag har nu heter carno derm ACO dem ska förebygga eksem.
Jag har också problem vintertid med händerna, som du. Har du provat bepanthen? Jag smörjer händerna med det på natten nu, och faktiskt tycker jag det hjälper lite. "underhållssmörjer" på jobbet med Atrix men det hjälper inte så mycket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 839
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 516
Senast: lizzie
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 918
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 504
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka