Det är så sjukt mycket måndag idag!En bil av vägen, en färgskakare som släppte burken och nu ett fastighetsjobb hos en granne som orsakat läckage in i en av våra lokaler, som såklart är obemannad idag
![]()
Måndag hela veckan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är så sjukt mycket måndag idag!En bil av vägen, en färgskakare som släppte burken och nu ett fastighetsjobb hos en granne som orsakat läckage in i en av våra lokaler, som såklart är obemannad idag
![]()
Jag är varken vin eller drinkmänniska, förra årets enda glöggflaska gjorde jag slut på för en månad sen. Hemgjort vin finns i huset och dom 5 flaskorna kommer säkert att räcka lika många år. En flaska Zinzano fejkskumpa köpte jag till nyår för 4 ÅR sen men det blev inget fira för grannarna låg sjuka, den står kvar här i skåpet fortfarande.Ha precis, det beror ju på vinet. Alla viner vinner inte på lagring, speciellt inte enklare blaskviner (de vinner iofs inte på ngt men kan vara drickbart senare på kvällen när all vett och sans samt smak lämnat mottagaren![]()
Jag är gift med en person som har jobbat med vin i 25 år, håller vinprovningar och vinresor![]()
Då litar jag på dig![]()
Bra
Man kan lagra det mesta
Vi har några flaskor billigt vitt vin vi lagrat i tio år, det är suveränt bra och köptes på rea i Tyskland för typ 40kr/flaska.
Det blir ofta bättre, men vi är ovana vid att dricka annat än väldigt unga viner med hög syra och alkoholhalt.
På vilket sätt blir de bättre?
Som sagt, jag är inget fan av de vinerna som mina svärföräldrar har haft liggandes hemma, jag tycker att de smakar typ mustigt. Men det kanske bara är för att jag inte är van vid den smaken.
Det verkar så!Måndag hela veckan?![]()
Efter några samtal kom vi fram till att postgironumret var gammalt och det fanns ett nytt bankgironummer...har du kollat att det inte finns även ett bankgironummer på fakturan? Det borde det rimligen finnas. Annars är det 14 PG nummer att knappa in på fältet med kontonummer.
Va roligt!
Vad snällt sagt
Jag är ju hemmafru egentligen känns det som och vi går runt ekonomiskt. Har en ersättning från FK men inget från AF eller någon som gör att jag är tvingad att vara inskriven på AF. Så jag är inskriven av egen fri vilja för jag vill egentligen inte bara skrota hemma(men jag vill som andra ha betalt för jobbet jag gör så inget gratisarbete och jag är väldigt flexibel med jobbalternativen. Det är annars väldigt populärt hos vissa arbetsgivare..).
Men jag ska skicka ett mail till min handläggare och gå ur det där påhittet.
Nej inte vad jag vet. En dermatolog borde titta på detta. För det ser inte alls normalt ut. Krämen jag har nu heter carno derm ACO dem ska förebygga eksem.Ja, då är du nog dessvärre körd.
Nej, men då blir det svårare absolut.
Du har inte någon psoriasis som blossar upp vintertid? Har dermatolog kikat och gett råd?
Inland kan det ju hjälpa att kladda på rätt sorts kräm i mängder när man är inne och dra på tunna bomullshandskar från apoteket.
Kanske kan hyaluron-serum med bra kräm hjälpa?
Jag har också problem vintertid med händerna, som du. Har du provat bepanthen? Jag smörjer händerna med det på natten nu, och faktiskt tycker jag det hjälper lite. "underhållssmörjer" på jobbet med Atrix men det hjälper inte så mycket.Nej inte vad jag vet. En dermatolog borde titta på detta. För det ser inte alls normalt ut. Krämen jag har nu heter carno derm ACO dem ska förebygga eksem.