Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy FAAAAN vilken dag.. Hittade Dräktiga Damen liggande på sidan i boxen i morse, med ena hoven sittande fast i boxgallret.. Det ska ibte gå..
Brandkåren kom och fick plocka ner väggen för att få loss henne. Nu står hon på kliniken, inga frakturer, ögat som såg sönderslaget ut är helt "bara" så svullet att slemhinnan täcker hela ögat, svullen över huvud och hals som hon slagit mot golvet när hon försökt ta sig loss. Så hade hon ett djupt jack i bakbenet som ska has kollpå.
Snuttan...
Jag har landat i sängen med värktabletter och godis, lär somna ovaggad.
Håll tummarna för damen och fölis..

Hoppas att allt går bra!

Fy FAAAAN vilken dag.. Hittade Dräktiga Damen liggande på sidan i boxen i morse, med ena hoven sittande fast i boxgallret.. Det ska ibte gå..
Brandkåren kom och fick plocka ner väggen för att få loss henne. Nu står hon på kliniken, inga frakturer, ögat som såg sönderslaget ut är helt "bara" så svullet att slemhinnan täcker hela ögat, svullen över huvud och hals som hon slagit mot golvet när hon försökt ta sig loss. Så hade hon ett djupt jack i bakbenet som ska has kollpå.
Snuttan...
Hu vad otäckt. Håller tummarna sto och föl

@Babe
eusa_boohoo.gif

Så tung dag idag
Massa samtal
Nu väntar jag på att datorn ska uppdatera klart
Kan man byta processor i en laptop?

Lustig väderprognos på mobilen, kraftigt duggregn???
Vilket rörigt inlägg det blev
Skyller på att jag inte ätit än idag

Betor och potatis ruttnar bort på fälten av allt regn. Det går inte att skörda heller för det är så blött. Det har regnat nästan varje dag i minst en månad. Jag har tappat räkningen. Vårskörden ligger tydligen också i riskzonen.

Snuttan...
Oj! Jäklar vilken mardröm. Tummar och tår hålls för dem båda. :heart

Snygg bil .Vi ska köpa nytt på jobbet men det blev det andra märket fast Volvon hade större motor och lyftbar tandem och var billigare och den andra var det vanlig boggi på men står det scania i pannan på dom som ska köra så gör det
Tack. :) Det kommer snart en ny Scania av den gamla modellen, troligtvis efter nyår.

Jag var och handlade i matbutiken förut och när jag skulle betala var det en före i kassan, som precis skulle betala. Kunden började dividera med kassörskan om en rabatt på något, kunden tyckte att man kan använda två rabattkuponger för samma grej och köpa två istället för en.
Kassörskan förklarade sakligt att det gäller en rabattkupong per hushåll, varpå kunden dividerar vidare om att det kanske var ett köp till grannen. Kassörskan svar att då får grannen komma och handla själv, men den här kunden ger sig inte och håller på och dividerar om att det inte är rättvist och att det är kassörskans fel och betalar samtidigt. Jag har vid det här laget tröttnat rätt rejält och säger att det inte är kassörskans som bestämmer, varpå kunden svarade något om att det inte står på kupongerna att det är endast en per hushåll.
Jag svarar då att det står visst på kupongerna men i liten text - det finstilta. Kunden hade inget bra svar på det och packar snabbt ner sina varor och försvinner ur butiken.

Jag sa till kassörskan att hon hanterade hela situationen bra och att jag vet hur det är då jag själv jobbat i kassan och önskade henne en trevlig kväll.

En del människor bara, som om att det är kassörer som sätter reglerna, pfffft.

Imorgon ska jag träffa läkare igen. Ska faktiskt kolla med dem gällande sömnmedicin. Får junioren direkt hjälp gällande den biten på öppenpsyk så.. livet fungerar inte för mig men det fungerar fan inte bättre när sömnen är obefintlig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 843
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 581
Senast: lizzie
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 921
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 504
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka