Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på tåget mot Gävle. Eller ja, först åker jag mot Göteborg för att byta i Herrljunga. Ett par mil åt fel håll men till slut ska jag hamna i Gävle.

Insåg att jag verkligen ser ut som crazy catlady. Jag har ett armband med katter, kattberlock i halsbandet, kattmotiv på väskan och katter på pannbandet. :D

Är det någon som har erfarenhet av avlivning av djur där det blir en kvar så att säga. Tusee och Toothless är ju oerhört fästa vid varandra så chansen är hög att Tusse blir väldigt ledsen och nere när han är borta. Vet inte riktigt om man kan underlätta på något sätt om det blir så?

De brukar ju leta "gömma" lekar, så chansen finns att han tror att Toothless har gått och gömt sig någonstans och behöver hittas för en jaktlek runt huset :crazy::(

Aha, white trash alltså som lever på bidrag, ja då kan man ju förvänta sig precis vad som helst. En vacker dag sätter hybriderna tänderna i honom eller nån annan i huset och då löser det sig självt. :cool:
Vad han lever på vet jag inte. Kanske är han sjukpensionär, lever på ett arv, kanske är hemlig miljonär eller så tjänar hans sambo bra med pengar. Vet däremot att dom nyligen köpte två fastigheter och betalade ett rejält överpris.
Fast du kanske undrade om dom får mer i bidrag än dig??

Firat sonen som fyller 11 år idag på morgonen innan skolan med tårta till frukost :D

Hans pappa stack iväg på en galamiddag med jobbet efter det och är hemma sent inatt så fick helt enkelt bli så om vi skulle kunna fira tillsammans :)
Men det blir fika i eftermiddag och paketöppning och massa mys :love:
Sen ordentligt kalas i helgen.

Hemma med mini idag och tänkte städa men önskar det fanns någon som trollade bort alla prylar. Tänkte nog städa på detta viset :angel:

20171106.jpg

Dagen har startat dåligt. I berättade att hans bankkort är spärrat. Det brukar betyda att man står på depoteringslistan (att man inte har samarbetat). Bara det att han har inte fått veta att hans överklagan har avslagits... Inget brev och advokaten har inte hört av sig trots att han sagt att han skulle göra det om något nytt hände. Svårt att samarbeta om man inte ens vet något :arghh: nu väntar jag på att få höra något från honom, han skulle ringa advokaten nu vid åtta. Har ont i magen av oro.
Usch vad otrevligt.

Är det någon som har erfarenhet av avlivning av djur där det blir en kvar så att säga. Tusee och Toothless är ju oerhört fästa vid varandra så chansen är hög att Tusse blir väldigt ledsen och nere när han är borta. Vet inte riktigt om man kan underlätta på något sätt om det blir så?

De brukar ju leta "gömma" lekar, så chansen finns att han tror att Toothless har gått och gömt sig någonstans och behöver hittas för en jaktlek runt huset :crazy::(
Nu var mina katter inte sådär lekkompisar, de blev vänner i vuxen ålder, men det gick väldigt bra när den äldre försvann. Den som blev kvar blev kanske ännu mer soffkatt och gick ut mindre, men hon var å andra sidan redan 13 år och väldigt bortskämd :angel: (även om mina föräldrar, där katterna bodde, aldrig skulle erkänna det :D).

Nu var mina katter inte sådär lekkompisar, de blev vänner i vuxen ålder, men det gick väldigt bra när den äldre försvann. Den som blev kvar blev kanske ännu mer soffkatt och gick ut mindre, men hon var å andra sidan redan 13 år och väldigt bortskämd :angel: (även om mina föräldrar, där katterna bodde, aldrig skulle erkänna det :D).

De här är ju typ bästisar och hänger med varandra jämt (har aldrig sett två katter som blev introducerade till varandra i vuxen ålder (5 och 10) som blivit så jättebundis på en gång). De springer och jagar varandra runt huset konstant, stor skillnad på Tusse när den andra anlände :up: Hans första reaktion var inte att markera revir utan han ville leka :rofl: (till den andras förtret de första dagarna, han hade massiva öroninfektioner så kunde inte höra när Tusse smög upp, var stressad över att helt plötsligt ha ett nytt ställe med nya människor och fick stress blåsa på det. Efter första veterinär besöket när han kunde höra igen och fick smärtstillande började han dock peta tillbaka :rofl:).

Det där med arbetsförmedlingen låter ju helt knäppt, @MM m.fl. Min känsla är att de bara vill ha ut er utanför dörren, som om ni är rädda för att göra något?

Ja. Jag tror dom tror att jag är arbetsskygg vilket inte alls stämmer. Jag är en arbetsmyra när jag väl har ett jobb.
Under tiden jag arbetstränade (7 mån), arbetspraktiserade (4 mån) och sommararbetade (3 mån) så var jag totalt borta 2 dagar pga vabb.
Jag ger allt på jobbet (vilket ibland är en nackdel för mitt psykes skull) men arbetsskygg kan man inte kalla mig. Däremot har jag svårt att ta mig ut i arbetsmarknaden främst pga min sociala fobi. Den hindrar väldigt mycket i vardagen tyvärr..
Sen känns det som barnvaktsnivå med såna där program och det ska daddas en massa. Jag har social fobi, jag är inte utvecklingsstörd :mad:
Sen att jag har särskilda behov pga det är en helt annan sak.

Vet inte vad du har för möjlighet att matcha sånt sas och om du redan fått info om det.
Men du är inte berättigad några lönebidrag av ngt slag?
Kanske du då lättare kan få en anställning och slippa slösa din tid på dylika fikor etc..
Finns ju så många olika beroende på behov, om man varit hemma länge etc.
kanske ngt kul ställe som eg inte har råd att anställa dig kan det om AF skjuter till en del.

Inget du behöver svara på. Bara info om du inte redan vet..

Hoppas du kan få göra ngt mer givande.

Jag är berättigad lönebidrag och hade det på mitt förra jobb. Så det är ju helt klart ett plus i kanten men arbetsgivare är rätt skygga att anställa någon även med det tyvärr även om jag först har gratis praktik för deras del och kommer in i jobbet först och dom ser att jag klarar av det (där går fk in med ersättning så länge).
Jag hoppas också det dyker upp ett bättre alternativ inom en snar framtid :)

Auuugh, inte bara sover jag
Hittade vad lagen säger:
Rovdjur får inte vara sällskapsdjur
Det är förbjudet att ha andra rovdjur än hundar, katter, grävlingar och tama illrar som sällskapsdjur. Du får inte heller hålla eller sälja
  • hybrider mellan tamhund och vilda hunddjur, till exempel varg eller dingo
  • hybrider mellan tamkatt och vilda kattdjur
  • korsningar mellan sådana hybrider och vilda arter.
Hybrider som är förbjudna är första till och med fjärde generationen efter korsning mellan vilda arter och tamhund eller tamkatt.

Lite annorlunda situation men det är därför Savannahkatter tidigare än F5 är förbjudna i Sverige.

Jaha, nu ser det ut som att den som ska lära upp mig inte kommer tillbaka till jobbet mer. Finns ingen annan som kan lära upp mig och hittills har vi hunnit med två olika arbetsuppgifter som jag känner att jag kan klara av. Jippie...

Så nu har jag inget att göra igen. :arghh:

JAG HAR GLÖMT MINA HEMNYCKLAR.
Mannen är iväg och jag får inte tag på honom då han skriver tenta.
Hundarna måste rastas senast 13 :cry:

Sitter på tåget mot Gävle. Eller ja, först åker jag mot Göteborg för att byta i Herrljunga. Ett par mil åt fel håll men till slut ska jag hamna i Gävle.

Insåg att jag verkligen ser ut som crazy catlady. Jag har ett armband med katter, kattberlock i halsbandet, kattmotiv på väskan och katter på pannbandet. :D

Mmm, väldig frestad att klicka hem den här:

s-l400.jpg

Alltså den här duden :confused:

Svarar något på en mina poster på fejjan (stil längs med "jag gav dig inte tillåtelse till det". Jag svarade tillbaka "vilken tur att du inte har någon rätt att bestämma det över mig". Iaf kommentarer tillbaka om att jag är passiv aggressiv - sen skickas det PM och frågar om jag vill gå på middag på Söndag :meh:. Troligt att jag kommer att säga ja när personen precis betett sig som ett förminskade arsel?????

:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 917
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 039
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 943
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 519
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31