Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
:( Fick just veta att en vän till familjen ligger på sjukhus och är riktigt dålig men läkarna kan inte riktigt komma på orsaken. Streptokocker i blodet och får antibiotika intravenöst men det verkar som om det är något mer, kraftig viktnedgång sen september, lungor, njurar och magsäck är undersökt och nu letar de vidare. :( Det är en människa med orimligt stort hjärta för alla.
Hoppas dom kommer fram till en lösning och att allt går bra :heart

Jag gjorde som några andra här i tråden,kom upp och gick ner i köket och kunde nästan åka skridskor på golvet,hade glömt sätta på värmpumpen, 15 grader bläääääääääää.
Jag vill inte elda det första jag gör,jag vill äta frukost :mad:,så på med pumpen o en gosefilt runt kroppen.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, vår lärare tycker att vi ska lyssna på två dikter på franska, jag vet inte vad jag ska göra med det. Jag kan inte ord franska så jag hade kunnat lyssna på vad som helst.. :cautious: Det kanske blir klarare imorgon får vi hoppas.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, vår lärare tycker att vi ska lyssna på två dikter på franska, jag vet inte vad jag ska göra med det. Jag kan inte ord franska så jag hade kunnat lyssna på vad som helst.. :cautious: Det kanske blir klarare imorgon får vi hoppas.

Jo men det blir nog bra?
Kunde inte låta bli att fnissa åt det lite, så dumt liksom. :o
Vad gör man med sånt? skriver att melodin i det franska språket är mysigt men innebörden vet i tusan om den var bra eller ens lämpligt.
Hoppas det kommer en vettig (tveksamt enligt mig) förklaring imorgon typ att läraren tog fel på kurs eller nåt :confused::rofl:

Ni kanske ska prata om intonation och prosodi?

Jo men det blir nog bra?
Kunde inte låta bli att fnissa åt det lite, så dumt liksom. :o
Vad gör man med sånt? skriver att melodin i det franska språket är mysigt men innebörden vet i tusan om den var bra eller ens lämplig.
Hoppas det kommer en vettig (tveksamt enligt mig) förklaring imorgon typ att läraren tog fel på kurs eller nåt :confused::rofl:
Du kan få lyssna! :D Dikten heter Kadavret på svenska... ;)

Snål bonde.. Visade sig vara snålare än vi räknat med när vi flyttade in i somras.. Har hört från andra att han är väldigt anti myndigheter och regler..
Men att pannan inte ens var besiktigad trodde jag verkligen inte! Det måste ju göras.

Sambon vankar runt och är så orolig att jag får spader på honom.

Hoppas att ni får en bra lösning och förslagsvis hyresreduktion!

Nu är alla julklappar klara! Eller åtminstone nästan. Två grejer är på väg hem :)
Nu ska jag fixa stallet innan jag åker hem och lastar av allting.

Jag undrar verkligen vem som är märklig?? :angel: och mjölk och grädde kan jag inte med smaken på alls i något läge.:yuck:
Ska jag använda mjölk eller grädde ska smaken täckas med kryddor/ oboy/ i kaffe eller vad som helst, under många år använde jag det inte alls inte ens i matlagning.
Äsch nu är du kinkig, ;) godaste mjölken är den som kommer direkt från mjölktanken och här i huset kommer inte några som helst lättvarianter av vad slag det vara må in. När jag bodde nära en mjölkbonde och tanken råkade vara nytömd så var det bara att hämta direkt från producenten, dom hade en ytterst lättmjölkad skitsnäll och jättestor "hushållskossa" som bara behövde ett fast grepp runt spenen så rann mjölken så det skvalade om det. Jättepraktiskt. :up:

Varför vill du byta då? Eller ska jag peppa, komma igen in och sök jobb nu! :D
För att jag är så uttråkad på nuvarande jobb, det känns helt meningslöst att gå hit, det enda bra är att det är hyfsat välbetalt! :) Men tänker att det borde finnas något mer inspirerande att göra för motsvarande ersättning...

Det är litteratur historia så jag tror att han egentligen vill att vi bara ska lyssna och få lite känsla för dikten men man undrar lite...

Det gjorde vi när vi höll på med villaneller och sånt när jag läste en poesikurs på universitetet, på flera olika språk men där rimmen var någorlunda tydliga för att versmåttet /rimschemat skulle sticka ut. Det var skoj! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 605
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 389
Senast: Johanna1988
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 869
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 484
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka