vad rider ni i för dressyrsadlar!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 69
  • Visningar Visningar 5 576
Vad ligger Dominus på?

Jag funderade på en Stübben också, men den kostade bara 15 så deeeet gick ju inte ;) :D

14750:- plus 350:-(?) för att hon kommer ut och kollar. Sen tillkommer ev tillpassning och omstoppning relativt snart efter det. Har ju dock min absoluta favorit i omstoppningsdjungeln, nämligen Sonja i Östersund (Wången). :bow: :bow: Hon är så jäkla duktig och tar dessutom mindre än halva priset mot vad tex Tim i flyinge gör (som även han är jätteduktig). Värt allt besvär med att kånka sadeln upp och ner. :)

En Hubertus Flexline dressyr. :p

Hyfsad. :) Om man inte har föräldrar med överdrivet mycket pengar som inte kan betala en sadel för över 10.000 så. :crazy:

En Appaloosa Hippos. Jag har bara hunnit rida i den tre gånger, men hittills är jag kanonnöjd!

Rider i en Crown (från -94 tror jag)
Det är moccasits på den, men jag vet inte vad den "heter". Den är väldigt skön, ligger väldigt bra på mitt halvblod, fast den egentligen hörde till mitt fullblod. Tror det är en sån sadel som ligger bra på många hästar.
Jag gillar den skarpt, den är inte så svulstig med en massa vulster och grejer, utan är ganska enkel.

Jag rider också i en Amerigo, fast jag valde den "vanliga" istället för CC. Jag fick mycket bättre stöd för min sits i den - och det behöver jag! Den har gjort underverk med min sits OCH min häst!

Mvh San

Jag rider i en Falcon Hawk Dressage, en ganska okänd engelsk dressyrsadel men ack så skön. Har ganska djupt säte och lagom med klossar så att man inte hamnar i stolsits. Min sits har förbättrats avsevärt sen jag köpte den! :bow:

En alldeles underbar :love: nyinköpt begagnad Max Höpfner!
Djupt mjukt säte o placerar mig helt rätt. Passar dessutom som en smäck på hästen! :banana:

Jag har en ny Zaldi Classic som jag bara hunnit träna i 2 ggr. Den ligger jättebra på Druva, men jag kan inte sitta i den för fem öre! Håller på att skumpa av; den har obefintliga knästöd och inte speciellt djup sits (close contact). Är van vid dressyrsadlar a´la handikappsadel, typ ;).
Zaldi Classic

ingen :cry: jag har sålt alla mina sadlar, för jag ska byta garerob till pållen..

Var och provade dressyrsadlar i butiken i helgen och vart helt dökär i en Jaguar... Är de lika underbara att rida i som de är på sadelbocken?

Har en Bates Caprilli Cair.. Helt underbar.. Såååå himla skön.. :love:

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 294
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
265
Senast: Nevermind
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
721
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Saker folk lämnar kvar när de flyttar
  • Tjockistråden 4
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur