Vad rider ni i?

Sv: Vad rider ni i?

* Ridhjälm? Charles Owen JW
* Säkerhetsväst?
* Ridbyxor? Pikeur Candela och Lugana
* Stövlar eller skor+ chaps? Alltid stövlar, har två par från Hööks till träning och ett par Italienare i lack till tävling.
* Vettiga överdelar, för olika väderlekar? Ziptröjor i mängder från Hööks, Ullared och Turkiet. Fleecezip över när det blir kallare, och så en väst på det när det blir ännu kallare. På vintern tjockjacka. Älskar dock ziptröjor så att man kan öppna upp och släppa ut överskottsvärme!
* Handskar? Roeckl, fodrade i skinn på vinterna och lught and grip på sommaren.
 
Sv: Vad rider ni i?

* Ridhjälm? Jacson Wen
* Säkerhetsväst? Oftast inte alls
* Ridbyxor? Olika, Whitaker, Jacson
* Stövlar eller skor+ chaps? Alltid stövlar, två par träningsstövlar av budjetvariant, inväntar att köpa nya tävlingsstövlar till våren i lack :)
* Vettiga överdelar, för olika väderlekar? Rider mest i olika zip-tröjor från mestdels Gekås faktiskt, hatar att rida i jacka så på vintern blir det lager på lager med väst över :) Vid uteritt i tokkallt får jag stå ut med att rida med jacka trots allt :) På sommaren blir det nästan alltid kortärmad piké.
* Handskar? Rider helst utan men på vintern blir det i "arbetshandskar" som jag fått från mitt förra jobb, sjukt bra.
 
Sv: Vad rider ni i?

Som rubriken säger, vad rider ni i?
* Ridhjälm? Har en CRW Coolmax
* Säkerhetsväst? Outlyne Airowear
* Ridbyxor? (behöver tips på helskodda modeller för lite större rumpa, de jag har sitter ehm, lite väl tajt, det är egentligen lite pösmodell, som sitter slurp :o ) Helskodda jodpursh ridbyxor från olika märken eller vanliga helskodda ridbyxor olika märken.
* Stövlar eller skor+ chaps (har fått övergå till skor o chaps, vaderna går inte längre ner i stövlar) Jodpursh med stålhätta, ridstövlar från Mountain horse eller Grutexkängor från Börjes.
* Vettiga överdelar, för olika väderlekar? Bekvämt linne underst, tröja över och tjocklek på den beror på väder temp ute, jacka utanpå allt från Mountain horse. Är det riktigt kallt så kör jag bekvämt underställ och CRW overall över.


Glömde handskar! Rider ALLTID med handskar. Känner mig naken annars :p Har just nu ett par CRW som är okej men skulle vilja ha några bättre men det får bli till våren för nu är det Mountain horse vinterhandskar som gäller!
 
Sv: Vad rider ni i?

* Ridhjälm? Lamicell transformer
* Säkerhetsväst? Använder inte.
* Ridbyxor? Pikeur, Mountain Horse m.fl.
* Stövlar eller skor+ chaps? Mountain Horse Richmond High Rider, eller eurohunter skor + horsehead chaps.
* Vettiga överdelar, för olika väderlekar? Om det är kallt så oftast softshelljacka + dunväst, eller dunjacka om det är riktigt kallt. Sommartid rider jag mest i huvtröjor.
* Handskar? Roeckl eller tegera.
 
Sv: Vad rider ni i?

* Ridhjälm?
Jag kommer inte ihåg vad det är för märke faktiskt, men någon halvful "plastig" hjälm iallafall. Jag väntar på att ramla av på huvudet så jag måste köpa en ny, då blir det helst någon Charles Owen.
* Säkerhetsväst?
Har en Racesafe som jag använder alldeles för sällan, måste skärpa till mig med det.
* Ridbyxor?
Nästan alltid Whitaker, de tygskodda som är de skönaste ridbyxorna någonsin. I andra hand Pikeur. Jag skulle vilja ha några helskodda också, men har inte lyckats hitta några som är bekväma, snygga och sitter bra.
* Stövlar eller skor+ chaps
Jag varierar mellan fodrade ridskor, Mountain Horse-stövlar som jag kan ha sockor i, eller ett par gamla stövlar från Hööks som jag använder på sommaren. Eller jumpaskor :angel:
* Vettiga överdelar, för olika väderlekar?
På sommaren när det är riktigt varmt har jag tunna långärmade tröjor, allra helst i funktionsmaterial.
Är det lite svalare har jag tjockare tröja eller vindjacka över.
På höst och vår har jag typ tjock tröja + väst, eller mellantjock jacka, och på vintern den tjockaste jacka jag kan hitta med underställströja och fleecetröja under ;) Märken varierar väldigt, min stalljacke-garderob är alldeles för stor, men jag köper gärna sånt på second hand, så vanliga sportjackor med andra ord.
 
Sv: Vad rider ni i?

Som rubriken säger, vad rider ni i?
* Ridhjälm? antingen en jacson eller en horse*** ngt, köptes billigt på mässa.
* Säkerhetsväst? har en väst som jag i princip bara använder vid terrängträning, är från equi-theme
* Ridbyxor? har från kyra k, gersemi, schockemölhe, hv polo och sen ett slit och släng par från jacson. ridbyxor får gärna kosta för mig men köper oftast på rea.
* Stövlar eller skor+ chaps? stövlar har jag ett par catago ofir och ett par vinterridstövlar från treadstone i oljat kalvskin :love:, har sen ett par ariat ridskor och långa chaps från TIB. ett par varmfodrade jodhpurs och ett par gaiters ska dock inhandlas så småningom.
* Vettiga överdelar, för olika väderlekar? jag har mycket från kyra k och gersemi på överkroppen, (endast för att jag känner en grosist som tog in det :p. annars hade jag aldrig köp ngt i de prisklasserna), i övrigt har jag oftast billiga hm tröjor och munkjackor när jag rider. avlagda kläder dvs. har svårt att köpa överdelar och bara ha dem i stallet. för snål för det :d

svar i rutan :D
 
Sv: Vad rider ni i?

Ridhjälm, ja...vettetusan vilket märke det är. Godkänd är väl det viktigaste...

Ridbyxor CRW eller jeans på sommar, vår och höst. Vintertid är det varseloverall som gäller.

Ridskor/boots eller vinterridstövlar från hööks beroende på årstid och temperatur.

Överdelar är lämpliga tröjor för årstiden, t-shirt på sommaren. Varseljacka vår och höst...innan för varseloverallen har jag lager på lager, gärna ull.
 
Sv: Vad rider ni i?

* Ridhjälm?
Till vardags en Lamicell Transformer som jag älskar! Till träning och finare tillfällen en Jacson Wen.

* Säkerhetsväst?
Har ingen.

* Ridbyxor?
Har bara helskodda ridbyxor då jag rider dressyr. Har tre par från H**ks som är jättesköna, dock usel kvalitet.. (Spanar efter ett par nya sköna i lite bättre kvalitet). Är det kallt åker thermoridbyxorna på från Mountain Horse!

* Stövlar eller skor + chaps
Till vardags har jag ridskor och chaps från CRW, vid träning och finare tillfällen blir det dressyrstövlarna Cavallo Grand Prix Plus. Har även två stövlar från Tretorn (GTX och Comfort) som jag använder vid hoppning eller som slit och slängstövlar.
Stallskor har jag två stycken, ett par från Treadstone med stålhätta och ett par fodrade från Jacson.

* Vettiga överdelar, för olika väderlekar?
Kalla vinterdagar: linne/t-shirt, fleece och dunjacka. Regniga höstdagar: linne/t-shirt, fleece och regnrock från Ge-kås. Fina vårdagar: linne/t-shirt, tröja och vindjacka. Varma sommardagar: kortärmade pikéer eller t-shirt.
Har även två dunvästar som åker på i ridhuset när det är kallt men för varmt för jacka.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad rider ni i?

Ridhjälm: Charles Owen GR8, eller Charles Owen Wellington Classic

Väst: dunväst från Kingsland, eller en brun Spooks, äger ingen säkerhetsväst längre, men ska nog införskaffa en Racesafe isf.

Byxor: Lite olika favoriterna är Pikeur, Kingsland, Skara Hästsports egna ridbyxor, nått par från Hööks, nått par från Ullared som hållt förvånansvärt bra!

Stövlar: Parlantichaps el. Dyonchaps med ett par ridskor från Hööks som läcker in vatten underifrån sämsta skiten men de sitter skönt på foten (ska köpa ett par andra men hittar inga som passar :( ) har också Parlanti ridstövlar, Tretorn ridstövlar, och ett par bruna Horsehead Arezzo stövlar. Man kan aldrig ha för många skor o stövlar ;)

Överdel: om det är varmare piké eller skjorta, eller en kabelstickad tröja, nu oftast fleece eller softshell jacka och väst över och en parkas över det som jag tar av när jag skrittat fram.
 
Sv: Vad rider ni i?

  • Ridhjälm?
    Självklart, skulle inte kunna tänka mig att rida utan. På vinter är det antingen rånarluva eller öronlappar som gäller.
  • Säkerhetsväst?
    Japp, endast när jag hoppar dock. Är en Outlyne.
  • Ridbyxor?
    Helskodda stretch CRW.
  • Skor?
    Ridstövlar när jag rider på banan och chaps och skor när jag rider ut.
  • Kläder?
    Knäsockar, boxer trosor, sport BH, vanlig t-shirt, en tröja och en jacka som passar årstiden.
 
Sv: Vad rider ni i?

Som rubriken säger, vad rider ni i?
* Ridhjälm?
* Säkerhetsväst?
* Ridbyxor? (behöver tips på helskodda modeller för lite större rumpa, de jag har sitter ehm, lite väl tajt, det är egentligen lite pösmodell, som sitter slurp :o )
* Stövlar eller skor+ chaps (har fått övergå till skor o chaps, vaderna går inte längre ner i stövlar)
* Vettiga överdelar, för olika väderlekar?

Ridhjälmen är en Uvex Exxential Fern som jag är väldigt nöjd med.

Särkerhetsväst har jag aldrig haft.

Ridbyxor har jag köpt från Horze, jag har ganska stor rumpa och dom hade i storlek 46 som sitter väldigt bra och är sköna.

Eftersom mina vader är för stora för stövlar som finns i affärerna så har jag köpt ett par jodphurs och till dom har jag short chaps i skinn köpta från fuller fillies. Jag är helnöjd med dom och funderar på att köpa ett par nya snart i en storlek mindre eftersom jag håller på att gå ner i vikt :).

När jag rider inne har jag aldrig jacka, rider alltid i en väst och en långärmad tröja. Min favorit är en från kingsland. Dyr men underbar och reglerar värmen bra. Rider jag ut har jag ridbyxor under och sen överdragsbyxor, jacka som också är av märket kingsland som är underbart skön och varm.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad rider ni i?

Sommartid:
Hjälm
T-shirt
Ridvantar
Ridbyxor
Ridstrumpor
Ridskor
Shortchaps

Vinter:
Hjälm
Tumvantar
Tjocktröja (Jacka om jag rider ute)
Långkallingar, Ridbyxor (Ridtermosar om jag rider ute)
Ridskor + Shortchaps om jag rider inne
Ridvinterskorstövlar om jag rider ute
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: valy
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Jag har börjat rida igen på ridskolan. Jag har provat på rida och jag älskade det. Så..jag ska fortsätta. Men insett jag behöver köpa...
2
Svar
26
· Visningar
2 508
Utrustning Jag beställde hem ett par Opus High Rider från MH i veckan då de håller på att sälja ut den och några andra modeller till nedsattpris...
Svar
3
· Visningar
991
Senast: Fanny1012
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp