Åh den måste jag se! Älskar Pörni! Tack för tipset!Sett klart säsong 3 av Hjem till jul! Så bra!
Sen har jag sett Nepobaby. Skaparen till Pörni har gjort det igen. Så himla bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh den måste jag se! Älskar Pörni! Tack för tipset!Sett klart säsong 3 av Hjem till jul! Så bra!
Sen har jag sett Nepobaby. Skaparen till Pörni har gjort det igen. Så himla bra!
Ska prova nu.Berit - en bättre man, fyra avsnitt på SVT play. Tipsades idag av en kollega om denna norska miniserie (originaltitel Ölhunden Berit) och kunde bara inte slita mig utan såg hela i ett svep nu i kväll.
Huvudpersonen Tom är en misslyckad incel som näthatar flitigt under olika alias. En dag går det för långt när han går över gränsen mot en folkkär kvinnlig komiker. Han blir själv avslöjad och offentligt uthängd till en nivå där han ser sig tvungen att leva dold. Vilket genom ödets försyn blir i rollen som Berit. Och nu måste han också ställa om från sitt ganska isolerade liv vid datorskärmen. Med stora följder för honom och andra.
Mycket sevärd miniserie med så bra skådespelarinsatser, karaktärer som berör, humor, smärta, självrannsakan och ett stort mått värme. Allt förpackat i endast fyra avsnitt. 5/5! Se den!
Tack för tipset! Har kollat på den nu och tyckte den var riktigt bra.Berit - en bättre man, fyra avsnitt på SVT play. Tipsades idag av en kollega om denna norska miniserie (originaltitel Ölhunden Berit) och kunde bara inte slita mig utan såg hela i ett svep nu i kväll.
Huvudpersonen Tom är en misslyckad incel som näthatar flitigt under olika alias. En dag går det för långt när han går över gränsen mot en folkkär kvinnlig komiker. Han blir själv avslöjad och offentligt uthängd till en nivå där han ser sig tvungen att leva dold. Vilket genom ödets försyn blir i rollen som Berit. Och nu måste han också ställa om från sitt ganska isolerade liv vid datorskärmen. Med stora följder för honom och andra.
Mycket sevärd miniserie med så bra skådespelarinsatser, karaktärer som berör, humor, smärta, självrannsakan och ett stort mått värme. Allt förpackat i endast fyra avsnitt. 5/5! Se den!
Håller just på med denna. Första avsnittet var lite långsamt men jag gillar serien. Fin, lite annorlunda och oförutsägbar. Värd att se.Berit - en bättre man, fyra avsnitt på SVT play. Tipsades idag av en kollega om denna norska miniserie (originaltitel Ölhunden Berit) och kunde bara inte slita mig utan såg hela i ett svep nu i kväll.
Vi älskade Task här hemma! Riktigt välgjord och spännande. Den hamnar bland topp tre serier 2025 för min del.Plöjt tre serier under december.
The beast in me där Claire Danes spelar en cynisk, deppig författare med skrivkramp som tar sig an att skriva en biografi om sin granne (Matthew Rhys) en fastighetsmogul som kanske, eller kanske inte mördade sin ex-fru. Jag tyckte nog den var lite sämre än recensionerna säger, den är extremt förutsägbar och liksom.. försöker inte vara något annat? Även om det känts lite trött så hade jag föredragit en serie där det liksom var lite mer av ett mysterium om han "gjorde det" eller inte. Ändå okej i slutändan.
All her fault med Sarah Snook och Dakota Fanning. Handlar om en rik familj vars son blir kidnappad på vad som framställs vara en playdate med en klasskamrat. Det blandas lite mellan mysteriet om kidnappningen och vänskapen mellan mammorna. Perspektivet känns också ganska feministiskt där det är mycket fokus på hur kvinnorna ofta får axla så mycket mer i "familjelivet" och även hur mammor och pappor behandlas olika. Jag hade önskat mer av detta, känns som att det var mycket i början men sen tappades den tråden lite. Själva upplösningen kändes dock rätt trist. Men ändå sevärd och lagom spännande genom hela.
Sist, men verkligen inte minst har jag sett Task med Mark Ruffalo. Det här känns som en serie som verkligen, obegripligt nog flugit under radarn förra året. Det är en parallell berättelse om en familjefar med brokigt förflutet som ägnar sig åt kriminalitet och samtidigt den alkoholiserade FBI-agenten med familjeproblem som leder utredningsgruppen som tar sig an fallet. Den är rå, deppig och jordnära och otroligt bra. För alla som gillade Mare of easttown så är den här ett absolut måste!
Ja alltså jag tänkte innan vi bestämde oss för att se den att kul att se Claire Danes igen för det var ett tag sedan, sen funderade jag lite när vi väl börjat om hon någonsin spelat en karaktär som är mentalt stabil?Vi älskade Task här hemma! Riktigt välgjord och spännande. Den hamnar bland topp tre serier 2025 för min del.
Gillade även The beast in me (inte lika mycket som Task dock). Gillade den nog mest kanske mest för miljön den var filmad i. Och Claire danes är bra även om hon oftast spelar samma roll.
Jag tror inte detJa alltså jag tänkte innan vi bestämde oss för att se den att kul att se Claire Danes igen för det var ett tag sedan, sen funderade jag lite när vi väl börjat om hon någonsin spelat en karaktär som är mentalt stabil?![]()