Vad såg du senast? Del 4

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Lilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 133
  • Visningar Visningar 5 606

Bukefalos 30 år!

Jag älskar reality och sett det mesta på Bravo. Nu började jag med Deadliest Catch för jag behövde nåt i bskgrunden. Men wow vilken outstanding reality-tv den är! Vädret och fiskningen är ju en sak (jag älskar väderserier också🌪) men sammanhållningen, släktskapen, mäns relationer till varandra och hur hårt de jobbar. Wow! Reality-guld! Den har vunnit flera Emmys och jag köper det helt. Det är farligt på riktigt, båtar sjunker och folk dör.

Sett The Odyssey på bio, där den visades analogt på 70 mm film vilket jag rekommenderar.
Wow! Jag hade noll förväntningar men gillade den väldigt mycket, så pass att jag kan tänka mig gå på bio igen för att se den vilket inte händer ofta. Estetiken och fotot var snyggt och jag kan inte släppa en del av filmmusiken. Den grep tag. Ja och så scenerna med den gamla hunden, de tog sig rakt in i hjärtat.
Hunden, sirener och cykloper är det enda jag kommer ihåg från boken. Men så var jag väl 12 när jag läste den.

Voicemails for Isabelle på Netflix.

Så sorglig, grät 5 min in i filmen. Tror den blev extra känslosam för mig eftersom jag har två döttrar som är otroligt nära varandra. Sen blev den lite klyschig men ändå fin! Sevärd!

Jag gillar dokumentärer och den senaste jag såg var Trustorhärvan på Netflix. Helt fascinerande hur vuxna människor kan bete sig som 13 åringar. Mina fördomar om medelålders män som vill vara wannabies och inte ser skillnad på mitt och ditt. Att de sedan också kan med att sitta i tv och berätta om sina förehavanden bevisar ju bara deras brist på intelligens.

Tills döden skiljer oss
Tv4 play

Jag gilla den massor. Bra skådespelare, Joel Spira är 👌🏼 100%
Handlar om utredningen om ett mord och röriga relationer. Många twister hit o dit

Jag har sett säsong 6 av Grace på svt och vet egentligen inte varför eftersom jag tycker serien är rätt kass?

Kan ingen streamingtjänst plocka upp utmärkta Life on Mars från 2006 om vi nu ska se John Simm?

Silent attraction (SVTplay). Ja man trodde eventuellt att alla varianter var testade efter Naked attraction men nej då. Nu totas ett antal singlar ihop genom att få titta på varandra, dansa lite under tystnad och sedan hänga vid någon pool och försöka kommunicera genom teckenspråk, eftersom männen och kvinnorna inte får tala med varandra under experimentets inledande faser.

Ploten ska förstås vara att hinna bygga något embryo av fysisk attraktion för att sedan behöva hantera att det "råkat uppstå" kombinationer av mp- och sd-sympatisörer, män med kött som huvudföda och vegantjejer etc. Det verkade vara en ganska kort programserie i alla fall och tur är kanske det för alla inblandade.

Jag såg Mitt liv som ko på SVT Play igår kväll. Tror tyvärr inte den finns kvar idag, men åh så gripande den var...

Liknande trådar

• Serie- och filmtips
  • Tips och råd vid ofrivillig ensamhet!
  • Serietips 2026
  • Yrkeshemligheter

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat