Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har själv inte sett den men flertalet av mina kompisar har tyckt precis som du och tyckt att den var ganska kass. Så du är def inte ensam!
Åh vad skönt!! Igår kom alla ut och grät från biografen och min vän var helt till sig av hur romantisk den var. Kände mig som ett ufo! Men skönt att jag inte är det :D.
 
Annie - Riktigt bra musikal, lyssnar nästan dagligen på soundtracket. Fem av fem toasters!

You - Stundtals bra, stundtals otroligt seg, men framförallt obehaglig. Får se om jag kommer se säsong två när den sänds. Två av fem.

En man som heter Ove - grät genom hela filmen. Fem av fem!
 
Såg Sex Education i helgen. Gillade den även om den inte var vad jag förväntat mig.
Jag tänkte mig typisk amerikansk high school historia, men den var ju betydligt bättre än så. Var dock en del saker jag inte riktigt fick kläm på? Skolan känns ju rätt mycket high school fast det uppenbarligen är i GB. När utspelar den sig? Vissa saker känns väldigt 50/60-tal medan andra är nutida.
Blev också paff när Persbrant dök upp. Lustigt hur hjärnan knappt förstår svenska när den är inställd på engelska.
 
Mortal engines
Stod i valet och kvalet om jag borde läsa boken först som jag alltid gör när det finns en bok. Insåg att det troligtvis aldrig skulle ske då genren inte tilltalar mig så tänkte att jag nöjer mig med filmen.

Utan att då ha läst boken säger jag att det känns som att den är extremt nedkokad på något vis, jag liksom får känslan av att det är så mycket mer till allt (framförallt vissa karaktärer som liksom kändes meningslösa. Jag HOPPAS också att själva grundpremissen (mobila städer som äter andra städer för att kunna rulla vidare, wtf?) förklaras bättre i boken. Just nu känns det som att problemet som driver mycket av handlingen (dåligt med bränsle) enkelt skulle kunna lösas med att de helt enkelt bygger städer på marken som man alltid gjort? det känns liksom så absurt att det blir löjligt men som sagt, boken kanske ger en bättre förklaring.

Fotot är riktigt, riktigt snyggt och det är väl också filmens största behållning, att den är fin att se på. I övrigt är den som sagt lite löjlig. Den har EXTREMT förutsägbara "plot twists" där man liksom inte fattade att det var en twist förrän de helt plötsligt avslöjar det som att det vore ett mysterium, liksom va? tror de att folk är så dumma?
exempel: att kaptenen (vad han nu hette) är Hesters pappa? seriöst tyckte de gjorde det supertydligt från början så var liksom lite av en chock att de trodde de avslöjade något?

Det finns fler böcker i serien men har en känsla av att det inte kommer fler filmer, denna var skräpig verkligen.

2/5
 
Dark, poäng 4,5/5
Går på netflix, gillar man Stranger Things gillar man denna. Spännande och mystisk thrillerdrama med bra skådisar! De pratar tyska vilket jag trodde först var oattraktivt för en serie i min smak, MEN det gjorde den typ 100 gånger bättre eftersom det blev så genuint och annorlunda!
 
Dark, poäng 4,5/5
Går på netflix, gillar man Stranger Things gillar man denna. Spännande och mystisk thrillerdrama med bra skådisar! De pratar tyska vilket jag trodde först var oattraktivt för en serie i min smak, MEN det gjorde den typ 100 gånger bättre eftersom det blev så genuint och annorlunda!
Jag gillade den verkligen, det kommer en andra säsong också :)
 
Såg Aniara i söndags. Det var tungt! Vi var tvugna att gå hem och se ett lättsamt humoravsnitt efteråt. Och känslan i maggropen försvann ändå inte. Men fantastiska skådespelare, så bra castat. Perfekt tonsatt. Vackert och sorgligt och lite ångestfyllt. 5/5, extra plus för skådisarna.
 
The house that Jack built
Jag börjar misstänka att jag bara TROR att jag gillar von triers filmer men att det egentligen inte är så? lite obehaglig bitvis men den känns överlag så lättsam att det inte påverkar nämnvärt. Slutet var förutsägbart och i vanlig trier-anda rätt.. udda. Rekommenderar nog inte den här till någon som inte är bekant med hans tidigare verk och alltså kan förvänta sig lite vad det kommer bli.
1/5
 
Såg Hannah Gadsby: Nanette. Sååå bra!

Verkligen, se den! En stå upp komiker som gör upp med sig själv, hon har tidigare gjort skämt på sin egen bekostnad. Finns på Netflix i.a.f.
 
Senast ändrad:
Sex education - kul, rar och djupare än jag väntade mig. Vill adoptera den söta huvudrollskillen som lillebror. Säger som någon här ovan, väldigt ovant att höra lite svenska mitt i en dialog när Persbrant dök upp.

The good doctor - är snart klar med första säsongen. Gillar sjukhusserier och tycker att denna får klart godkänt.

Going in style - Film om tre pensionärer som planerar en kupp för att råna en bank. Fyllde sin funktion som rätt kul underhållning när jag var sjuk.
 
Britt-Marie var här. Den var bra, men som vanligt när filmer baseras på böcker så måste saker uteslutas. Filmen kändes inte lika djup som boken, men den är ändå bra.
4 av 5 får den av mig.
 
Robin hood, den senaste. Riktigt usel! Robin hood är mer av en Batman som går runt i kavaj(?!) och hänger med Nottinghams rika om dagarna, och fajtas i någon slags postapokalyptisk miljö på natten. Kändes som att de återanvänt styling och kostymer från Hunger games, vilket inte riktigt funkar i 1200-talets England... Det känns som att skådespelarna gör sitt bästa, men det räcker inte så långt när filmen är vad den är. Usel alltså, om någon missade det.
 
Slicer party sämsta jävla filmen jag någonsin sett. Försökte med att vi skulle byta film men sälskapet tyckte hela tiden den kommer igång snart. Det gjorde den aldrig.
 
God's Own Country - HBTQ+. Otroligt vacker film. SÅ himla vacker. Jag dör lite.

Otroligt glad att den här filmen hade ett bra slut, är så sjukt trött på HBTQ+-filmer med sorgliga slut.
 
Hunger games - Bra skådespelare, brutal men banal story som gjorts till leda förut, och alldeles för lång. Handlingen hade klarat sig på 1:45, det hade gått att kapa en halvtimme med bibehållen upplevelse. Ändå en hyfsad filmisk bukfylla som får 3,5/5 av mig.
 
Hunger games - Bra skådespelare, brutal men banal story som gjorts till leda förut, och alldeles för lång. Handlingen hade klarat sig på 1:45, det hade gått att kapa en halvtimme med bibehållen upplevelse. Ändå en hyfsad filmisk bukfylla som får 3,5/5 av mig.

Och jag som tycker att storyn alltid är kul (typ Battle Royale), men att skådisarna i just den här versionen är suuuuperdåliga! :p
 
Britt-Marie var här. Sällskapet tyckte att den var lite gullig och puttenuttig, men hen hade inte läst boken. Det hade jag och jag kände mig lite så här: :confused: och :crazy:. Det känns inte riktigt som samma story; filmens dito är mer lättviktig än bokens. Av mig får den 2/5. Om jag inte hade läst boken skulle jag nog ändå inte gett högre betyg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
483
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 080
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 854
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 179
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp