Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså ... jag har inte sett den än då den kommer ut senare i mars här i sverige men jag HÄPNADE bara av trailern! :eek: Har ni sett den?
Wow..! Alltså vilken fantastisk teknik vi har!! Och så känns det så mycket mera verkligt...
Åååååh. Jag ryser! Den här ska jag definitivt gå och se. Tack för tipset! :love:
 
Han är bäst! :love::love::love: Jag ledsnar aldrig på Band of Brothers, håller på och tittar om nu för typ miljonte gången. :love:
Jag är ett lite konstigt fan i det fallet :o Jag har sett hela serien såklart, men inte sett om hela sen dess - utan läst mycket fanfics och sånt :angel:

(Inte att fanfics är konstigt, utan i andra fall så kan jag se om tv-showen och så, men just BoB känns lite tungt att se om.)
 
Alltså detta är kanske inget för Buke, det handlar om bitter medelålders man och man bör nog vara medelålders, och ha en viss typ av humor, för att uppskatta det.

Men Ricky Gervais nya Netflixserie After life. Jag har sett de två första avsnitten och skrattat så att tårarna sprutade. Han är så kopiöst rolig. Och i små situationer där bitterheten släpper växlar han så fantastiskt till en person att ömma för. Karln är ett geni.
 
Drive To Survive - Dokumentär-serie på Netflix om förra året i Formel 1. Man får inte följa titel-fajten (för de två teamen ville inte ställa upp), så istället får man se hur det är för resten att tävla. Och då är det de som slåss om att ens ta en enda poäng, de som faktiskt tar vinster, och man får komma riktigt nära personerna. Jag älskar att se sånt i sport! 4/5 från mig!

Umbrella academy - Superhjälte-serie fast ändå inte? Också på Netflix. Världen går under om en vecka, ett gäng dysfunktionella syskon med krafter ska försöka rädda världen, samtidigt som de har ett psykiskt bagage som heter duga från sin uppväxt. Jag sträcksåg den här, en av de bästa serierna jag har sett på länge, så den får 5/5.

Britt-marie var här - Surmulen äldre dam löser allt med bikarbonat, tar paus från sin otrogne man och börjar träna ett fotbollslag. Det är en feelgood-film, men jag kände att den var alldeles för kort? Saker hände lite hux flux och det kändes inte som karaktärerna fick tid att utvecklas. Jag vill gilla den, men det störde mig väldigt mycket. 2/5
 
Men Ricky Gervais nya Netflixserie After life. Jag har sett de två första avsnitten och skrattat så att tårarna sprutade. Han är så kopiöst rolig. Och i små situationer där bitterheten släpper växlar han så fantastiskt till en person att ömma för. Karln är ett geni.

Men ja! Har varit sjuk och klämde alla avsnitt på en dag. Största behållningen för mig var dock hur bra sorgen var skildrad, men jag gillade kontrasten i humorn också.

(Och hunden :love: )
 
Men ja! Har varit sjuk och klämde alla avsnitt på en dag. Största behållningen för mig var dock hur bra sorgen var skildrad, men jag gillade kontrasten i humorn också.

(Och hunden :love: )
Åh vad roligt att någon mer än jag! :D

Ja sorgen är otroligt fint skildrad. Han gör det fantastiskt.

Hunden är fin, men den jag älskar är hans fotograferande kollega :laugh:
 
Alltså ... jag har inte sett den än då den kommer ut senare i mars här i sverige men jag HÄPNADE bara av trailern! :eek: Har ni sett den?
Wow..! Alltså vilken fantastisk teknik vi har!! Och så känns det så mycket mera verkligt...
Första världskriget var ovanligt väldokumenterad då de första "pocketkamerorna" kom och alla trodde det skulle bli ett kort krig. Vanliga soldater tog massor med bilder från sin vardag under kriget, bilder som fortfarande hittas i gamla koffertar i förråden av anhöriga från bägge sidor. Filmkamerorna var fortfarande tunga och otympliga och mest stationära, men foton tagna av allt från officerare till vanliga beväringar finns det massor bevarat av.

Själv var jag och såg The Favourite igår, får 2,5 - 3/5 i betyg, trailern gjorde nog att jag hade lite för stora förväntningar. Väl hemma blev jag tvungen att kolla upp de historiska personer filmen handlade om och det var mer intressant än filmen i sig. :grin:
 
Papillon - Helt ok film om flyktförsök från fängelse. Rami Malek är alltid bra och Charlie Hunnam är trevlig att titta på. 3/5.

Freier Fall - Polis blir kär i kollega och har typ sexuell identitetskris samtidigt som hans flickvän är höggravid. Bra skådespelare och bra manus, bra film :heart 4,5/5.
 
Har börjat kika på The Passage, baserad på första delen av boktrilogin med samma namn av Justin Cronin. Jag älskar verkligen böckerna och vet inte riktigt vad de vill med TV-serien. Jag förstår att det är en hel del man måte skippa i en tv-adaption men de har tappat både grundstoryn och känslan och omvandlat flera väldigt vitala huvudkaraktärer såpass att man undrar hur de tänker gå vidare.
Som ren underhållning och helt fristående från böckerna får serien en 2.5/5.

Är en apokalyptisk/post apokalyptisk vampyr-virus story. Lite som The girl with all the gifts men mycket, mycket bättre! :D
 
Love, Death & Robots - Animerad serie i fristående avsnitt på Netflix. Riktigt, riktigt bra. Avsnitten Shape-Shifters och Helping Hand var otroligt bra (och The Witness!). 5/5.
 
Var på bio för första gången med särbon (vi har ju bara varit ihop i nio år...) och innan dess kommer jag inte ihåg när jag senast var på bio. Vi såg Captain Marvel och den får 5/5 :up: Jag gillar Marvel och jag gillar filmer med starka kvinnor. Den vinner ingen Oscar men det behövs inte jämt det heller.
 
Jag har kollat mkt Netflix på det senare.

Seven seconds. Drog mig lite för att se den då jag överlag tycker det är jobbigt att se skildringar med mkt droger och gängkriminalitet. Men den här var riktigt bra! 4/5

Sen kollar jag nu på Rectify. Handlar om en man som suttit 20 år i dödscell för mord på sin flickvän. Efter dna-test blir han utsläppt. Skildrar svårigheten både för honom och familjen. Mkt bra!
4/5

Sen kan jag även tipsa om the Sinner som nu ligger på Netflix. Jag såg den tidigare på SVT play. Den är ruggigt spännande!
 
The boy who harnessed the wind (Netflix)
Ganska bra men lite förutsägbar, baserad på en sann berättelse. Handlade om en pojke i Malawi som ville rädda sin hemby från hungersnöd under torkan genom att bygga ett vindkraftverk för att pumpa vatten till odlingarna. Jag ger den 4 av 5 poäng.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
481
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 055
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 782
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 130
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp