Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Prästen i paradiset - en chansning på Netflix. Crowdfundad och fantastiskt ojämn film. Bra teknisk produktion, namnkunniga skådisar och en o annan rätt okej skådespelarinsats. Kjell Bergkvist är hyfsat trovärdig som försupen spelberoende präst, och Richard Ulfsäter gör en lugn turistpolis. Och en o annan katastrofal insats, ffa Eva Röse som hysteriskt balanserar på gränsen till självsvängning i varje scen. Inte nåt Kjell Sundvall, som regisserat, bör vilja bli ihågkommen för. Story tunn som thailändsk öl, och jag kan inte riktigt förstå varför filmen gjordes. Kanske kunde man räkna hem några softa inspelnings-/semesterveckor i Thailand helt enkelt. Filmen har det lägsta betyg på IMDB jag nånsin sett, 4.4... 😂 På en linjär skala får den 2,5/5 av mig.
 
Umbrella Academy på netflix. Dysfunktionell superhjältefamilj med fantastiska Mary J Blige och lika fantastiska Ellen Page som gör helt fantastiska rollprestationer i detta. Mycket sevärd om en gillar superheroes och lite apokalyptisk svart humor.
 
Umbrella Academy på netflix. Dysfunktionell superhjältefamilj med fantastiska Mary J Bliege och lika fantastiska Ellen Page som gör helt fantastiska rollprestationer i detta. Mycket sevärd om en gillar superheroes och lite apokalyptisk svart humor.
Låter som en film för mig.
 
Har precis sett klart första säsongen av This Is Us, och alltså jag är så glad att jag blev rekommenderad denna serie! Den är så fin! Och så bra! Jag både skrattade och grät redan under andra avsnittet eller något, älskar storyn och alla fantastiska karaktärer! Och så är det skönt med en serie som är lite lagom liksom - inte en massa intriger och mord och grejer som händer hela tiden, utan det är lite trallvänligt sådär så att man bara kan glida med. Samtidigt som den är smått beroendeframkallande, och inte fånig på något vis. SÅ glad att jag har ytterligare två säsonger att njuta av, jag hoppas att de är lika bra! :love:
 
Jag har sträckkollat på The Tunnel säsong 2 på SVT play. Den bygger på koncept från svenska Bron. I denna brittiska/franska-version är det Eurotunneln som är den förbindande länken. Huvudkaraktärerna finns där också men i övrigt är det fristående manus. I mitt tycke är det en mer trovärdig Saga/Elise som man får se här. Överlag bra skådespeleri.

Som så ofta med brittiska deckare så håller det hög klass med spänning och driv framåt.

4+/5 från mig!
 
Har precis sett klart första säsongen av This Is Us, och alltså jag är så glad att jag blev rekommenderad denna serie! Den är så fin! Och så bra! Jag både skrattade och grät redan under andra avsnittet eller något, älskar storyn och alla fantastiska karaktärer! Och så är det skönt med en serie som är lite lagom liksom - inte en massa intriger och mord och grejer som händer hela tiden, utan det är lite trallvänligt sådär så att man bara kan glida med. Samtidigt som den är smått beroendeframkallande, och inte fånig på något vis. SÅ glad att jag har ytterligare två säsonger att njuta av, jag hoppas att de är lika bra! :love:

Har velat se den sen jag råkade se ett avsnitt på tv. Finns den på någon streamingtjänst?
 
Har sträckkollat båda säsongerna av La Trêve på Netflix. Belgisk deckare som utspelar sig i väldigt vackra omgivningar. I första säsongen hittas en ung man död i floden. Jakten på hans mördare tar mga vändningar.

I andra säsongen har en man suttit fängslad i mga år för mordet på hans flickvän. Strax efter frigivning blir han anklagad för ett nytt mord.

Helt klart sevärd serie där säsong två i mitt tycke var ännu mer underhållande än ettan. Säsong 1 tycker jag var en svag fyra och säsong 2 en stark fyra.

4/5
 
Everything sucks- netflixserie om high school barn på 90talet. Inte exakt samma handling som i vanliga highschoolserier och kul att höra lite musik från den tiden. Jag gillade den och hoppas på en till säsong. 4/5
 
True Detective på HBO - det vanliga med sexuellt-våld-emot-kvinnor som fokalpunkt i handlingen, men väldigt snyggt filmad med fram- och tillbakablickar, spännande karaktärer av båda könen, och de två huvudkaraktärerna speglar varandra så himla bra... Ser fram emot att ge mig i kast med säsong 2!
 
True Detective på HBO - det vanliga med sexuellt-våld-emot-kvinnor som fokalpunkt i handlingen, men väldigt snyggt filmad med fram- och tillbakablickar, spännande karaktärer av båda könen, och de två huvudkaraktärerna speglar varandra så himla bra... Ser fram emot att ge mig i kast med säsong 2!
Tips: hoppa den och ta trean. Tvåan är helkonstig. Trean är mer lik ettan men inte lika bra (jag hoppade dock av trean också, men hann se att den är väldigt mycket bättre än tvåan)
 
Filmen Instant Family såg jag igår, en riktig feel good-film! 4/5 pga så himla fin utan alltför många klyschor!
 
Alltså ... jag har inte sett den än då den kommer ut senare i mars här i sverige men jag HÄPNADE bara av trailern! :eek: Har ni sett den?
Wow..! Alltså vilken fantastisk teknik vi har!! Och så känns det så mycket mera verkligt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
482
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 071
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 834
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 165
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp