Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sett de två första avsnitten av Quicksand/Störst av allt och tycker att den känns riktigt lovande än så länge. Jag märker också att det var tillräckligt länge sedan jag läste boken för att jag ska ha glömt många detaljer, vilket naturligtvis gör saken ännu mer spännande. Och tjejen som spelar Maja gör det fantastiskt bra!

Jag har också sett de första avsnitten. Har inte läst boken. Men serien verkar lovande!
 
Såg första avsnittet av Störst av allt igår. Välgjort! Känner mig faktiskt mer nyfiken på vad som hänt än jag gjorde när jag läste boken, där var jag mest fascinerad av Majas iskalla sätt att betrakta rättsmaskineriet.

Men Hanna Ardéhn! Jäklar så bra hon spelar. Mycket bättre än i 30 grader i februari. Fast där var det väl fler som inte var särskilt bra så det är nog skillnad i ambitionsnivå när det gäller regin.
 
Såg första avsnittet av Störst av allt igår. Välgjort! Känner mig faktiskt mer nyfiken på vad som hänt än jag gjorde när jag läste boken, där var jag mest fascinerad av Majas iskalla sätt att betrakta rättsmaskineriet.
Jag fick precis samma känsla. Har nu sett klart hela serien (japp, det har varit en lugn helg på min front :D) och är minst lika tagen som jag var när jag läste boken. Min sambo, som var skeptisk till en början, tyckte också att den var fantastisk.
 
Jag fick precis samma känsla. Har nu sett klart hela serien (japp, det har varit en lugn helg på min front :D) och är minst lika tagen som jag var när jag läste boken. Min sambo, som var skeptisk till en början, tyckte också att den var fantastisk.
Kul att höra! Jag var inte jättetagen av boken men det känns som att jag kan bli det av serien.
 
Har sett två filmer den här helgen:

Bohemian Rhapsody, 5 av 5 poäng
Har lyssnat lite på Queen förut men visste inte så mycket om dem så det var intressant att få veta mer om dem. Superbra film och grymma skådespelare! Slogs av hur de bara levererat album efter album fyllda med legendariska hits, helt otroligt! 😲

Gräns, 3 av 5 poäng
Så otroligt märklig film, lite spretig handling och stundtals spårade den ur rätt rejält, men ändå ganska bra på ett annorlunda sätt. Bra skådespelarinsatser! :up:
 
Sällar mig också till skalan som sett Störst av allt på Netflix. Började i fredags och såg sista avsnittet igår. Den grep verkligen tag i mig och har idag fortsatt finnas i mina tankar. Jag tycker att den var otroligt välgjord och den kändes så verklig på något sätt. Tycker mycket om hur de visar händelser från häktet, förhörsrum och rättegång. Hört i en intervju med bokförfattaren som även var med i produktionen av serien att hon var väldigt mån om att allt skulle visa en rättvis bild av hur det faktiskt ser ut och går till även om lite alltid måste ändras för dramaturgin.
Kan rekommendera alla att se den!

The Act på HBO följer jag också. Har hört och läst mycket om de riktiga händelserna och tycker att serien är riktigt bra och snygg och även obehaglig. Bra skådespelarinsatser från allihopa. Längtar till nästa avsnitt.

Näst på tur är annars säsong två av Sabrina på netflix som jag såg haft premiär! Ser fram emot lite mer lättsamt än ovanstående två serier :p
 
Jahopp, har avverkat Störst av allt idag. Jag har inte läst boken, har aldrig hört talas om den heller.
Tycker att den var välgjord för att vara svenskproduktion, gillar fotot, handhållen kamera osv. Jag tycker Maja beskrivs lite som en robot, jag kunde inte riktigt knyta an till henne. Tycker att många beskrevs lite persongalleristereotypt, sådär lite stelt som jag tycker det ofta blir i svenska produktioner. Men den var tillräckligt bra berättad och framställd för att jag skulle sträcktitta.

(den enda personen jag genuint gillade var kriminalvårdaren som var mycket empatisk till Maja)
 
Jahopp, har avverkat Störst av allt idag. Jag har inte läst boken, har aldrig hört talas om den heller.
Tycker att den var välgjord för att vara svenskproduktion, gillar fotot, handhållen kamera osv. Jag tycker Maja beskrivs lite som en robot, jag kunde inte riktigt knyta an till henne. Tycker att många beskrevs lite persongalleristereotypt, sådär lite stelt som jag tycker det ofta blir i svenska produktioner. Men den var tillräckligt bra berättad och framställd för att jag skulle sträcktitta.

(den enda personen jag genuint gillade var kriminalvårdaren som var mycket empatisk till Maja)
Författaren gjorde faktiskt en cameo i första avsnittet, vid häktningsförhandlingen.

Hon har gjort jättesuccé med den boken. Hennes pappa plitar på små berättelser också, Leif GW heter han.
 
Författaren gjorde faktiskt en cameo i första avsnittet, vid häktningsförhandlingen.

Hon har gjort jättesuccé med den boken. Hennes pappa plitar på små berättelser också, Leif GW heter han.
Haha, ja där ser man vad som kan ungå en! Fast jag såg faktiskt Leifa skymta förbi där!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
490
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 110
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 972
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 248
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp