Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har just sett de två första avsnitten av Flocken på Svt Play. Det är Sanna Lundell, och så en serie om hästar på olika vis. Första avsnittet handlade kanske mer om hästen i native americans kultur, men ändå om hästar. Andra avsnittet handlade om hur fantastisk Bent Branderup är, och ganska lite om hästar.

Jag blev lite trött på att Lundell gör ett program om en guru där hon visar honom just som en guru. Branderup skulle kunna använda programmet rakt av som reklam för sin näringsverksamhet.
 
Jag varvar just nu The Wire med Happy Valley och tycker jättemycket om båda två. De har stått på min "måste se snart"-lista i flera år, men jag har liksom aldrig riktigt kommit till skott förrän nu. Känns som härliga kontraster mellan engelska dialekter också - från "Aight, that fucker is gonna get got!" till "Shall I put the kettle on love?" :laugh:
Åh, jag har sett Happy Valley, jättebra. Men The Wire, har inte den svåra problem med att klara Bechdel-testet?
 
Vi glor på Homeland nu. Lite för pulshöjande ibland innan sovande. Men man fångas! Vi gillar den båda för det mesta.

Jag glodde på walk, ride rodeo här om dagen då jag jobbade lite också. Så galet töntig. Men antar att det var en barnfilm.

Såg ngt klipp från Sanna Lundells hästserie för svt med. Ungefär samma känsla. Herregud! Varför lät man inte någon som vet ngt om häst göra programmet? Hade varit intressant om man slapp blir förbannad på uttalanden man kunde känna att ett barn på ridskola kan göra..
 
Skulle tro att den klarar det! Kima är nämligen ensam kvinna så hon har ingen att prata om män med. :cautious:
Fast är hon ensam kvinna klarar den väl inte bechdel-testet? Det skall väl vara minst två kvinnor som pratar med varandra om något annat än män, för att klara testet? (har inte sett the wire så har ingen aning om den klarar testet som så...)
 
Fast är hon ensam kvinna klarar den väl inte bechdel-testet? Det skall väl vara minst två kvinnor som pratar med varandra om något annat än män, för att klara testet? (har inte sett the wire så har ingen aning om den klarar testet som så...)
Jag tror att du ska läsa det jag skrev med djup ironi ;)
 
Jag är inte gjord för denna världen. :(

Partner och jag kämpade oss igenom 45 minuter av ovan nämnda verklighet, sen fick vi nog och gav upp.

Ro hit med något orealistiskt kvinnodominerat, tack!
Tips: i True Detective 1 finns en massa kvinnor: hemmafruar, missbrukare, prostituerade, mordoffer osv. :)
 
Fast är hon ensam kvinna klarar den väl inte bechdel-testet? Det skall väl vara minst två kvinnor som pratar med varandra om något annat än män, för att klara testet? (har inte sett the wire så har ingen aning om den klarar testet som så...)
INGEN RISK att två kvinnor pratar med varandra om män under de första 45 minuterna, i alla fall!
 
Vi glor på Homeland nu. Lite för pulshöjande ibland innan sovande. Men man fångas! Vi gillar den båda för det mesta.

Jag glodde på walk, ride rodeo här om dagen då jag jobbade lite också. Så galet töntig. Men antar att det var en barnfilm.

Såg ngt klipp från Sanna Lundells hästserie för svt med. Ungefär samma känsla. Herregud! Varför lät man inte någon som vet ngt om häst göra programmet? Hade varit intressant om man slapp blir förbannad på uttalanden man kunde känna att ett barn på ridskola kan göra..
Haha, såg också på Walk, ride, rodeo. Bland det sämsta jag sett någonsin, tror jag. :rofl:
Håller med om Sanna Lundell också. Det blir så feeeeel när någon, bara för att de är en kändis, får göra program om något som de har som intresse. Så sitter de där och blir något slags experter/förebilder fast de egentligen har så dålig koll.
 
Idag har jag sett dokumentären om Josefin Nilsson. Jag trodde att den skulle handla mer om våld. Iofs skönt att slippa, men som artist är JN rätt ointressant för mig.

Känns ändå bra att se sånt som folk pratar om.
 
Idag har jag sett dokumentären om Josefin Nilsson. Jag trodde att den skulle handla mer om våld. Iofs skönt att slippa, men som artist är JN rätt ointressant för mig.

Känns ändå bra att se sånt som folk pratar om.
Inte dokumentär men: en annan hyperintressant debatt i kulturgenisfären just nu är den som handlar om Lawen Mothadi vs Gellert Tamas. Hon skrev en anonymiserad text på sin fb som närmast litterärt beskriver hur kvinnor mals ner med härskartekniker. Expressen publicerade den och talade om att det var Tamas hennes historia handlade om, han fick psykbryt och svarade med en text i Medievärlden som minst sagt ger en annan bild.

Det intressanta för mig är om ord står mot ord eller om bådas version faktiskt kan stämma. Jag fick mycket att fundera på där.
 
Haha, såg också på Walk, ride, rodeo. Bland det sämsta jag sett någonsin, tror jag. :rofl:
Håller med om Sanna Lundell också. Det blir så feeeeel när någon, bara för att de är en kändis, får göra program om något som de har som intresse. Så sitter de där och blir något slags experter/förebilder fast de egentligen har så dålig koll.

Ja, den var sanslöst dålig! Både story, vad de sa, skådisar och hästbiten var uruselt verkligen.

Ang Sannas program hoppas man ju att andra okunniga inte tar orden för sanning.
”Åh, Bent bara gick in i haaagen hos hiiiingsten! Herreeeeguuuuvd! Det vet ju alla att man inte kan gå in i en hingsts hage. Heeelt maaagiskt!”
Ja, de har en fin relation. Men kom igen..
 
Tyckte bäst om det första programmet. Fint hur hästarna kan hjälpa människor utvecklas. Visst det är ju häftigt det Bent gör, men träna på en halt i fyra år kan man ju göra om man bor på ett slott och har en himla massa pengar... 😊 jag gillar också akademisk ridkonst (eller vaquero traditionen som jag provat) men visst är det väldigt skarpa bett/kapson som används? Finns även två specialavsnitt på Play, ett där Sanna rider Swans syster och ett om hur hon rider in sin unghäst enl NH, det var mer i min stil.
 
The Silence. En skitfilm, är inte i närheten av Birdbox som den påstår sig vara. Bara ännu en en sharknado fast några snäpp, eller en hel del bättre teknisk kvalitét. Blörk, den får en 💩 av mig.
 
The Silence. En skitfilm, är inte i närheten av Birdbox som den påstår sig vara. Bara ännu en en sharknado fast några snäpp, eller en hel del bättre teknisk kvalitét. Blörk, den får en 💩 av mig.
Åh, vad är sharknado? Hörde ordet för första gången igår och fattade inte vad det var.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
482
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 071
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 834
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 165
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp