Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
HUR kan du inte veta? Skäms!:rage:

Det finns 6 Sharknado-filmer och de är seriöst så dåliga som en hajfilm kan bli. Du MÅSTE se dem, åtminstone några stycken:rofl:

OBS: Jag skäms över att jag inte kan sluta se dåliga hajfilmer.:love: Det är något fel på mig.:D
Haha, jag är så gammal att det bara finns en hajfilm för mig!

1A44AFD9-E720-4E8B-8D71-27ADC80DB01F.jpeg
 
Inte dokumentär men: en annan hyperintressant debatt i kulturgenisfären just nu är den som handlar om Lawen Mothadi vs Gellert Tamas. Hon skrev en anonymiserad text på sin fb som närmast litterärt beskriver hur kvinnor mals ner med härskartekniker. Expressen publicerade den och talade om att det var Tamas hennes historia handlade om, han fick psykbryt och svarade med en text i Medievärlden som minst sagt ger en annan bild.

Det intressanta för mig är om ord står mot ord eller om bådas version faktiskt kan stämma. Jag fick mycket att fundera på där.
Jag har inte läst vad Tamas skrivit i frågan. Jag läste Mohtadi på fb, och trots att jag är intresserad av frågor om romer och har sett filmen, så har jag uppfattat det helt som Mohtadis film. Flera skrev i hennes tråd att de också fick googla för att komma på att det gällde Tamas, trots att även de hade sett filmen.

Så tydligen har hon ändå lyckast bli den som är känd för filmen.

Jag ska kolla upp vad Tamas har att säga! Spännande fråga du ställer, verkligen!
 
Jag har inte läst vad Tamas skrivit i frågan. Jag läste Mohtadi på fb, och trots att jag är intresserad av frågor om romer och har sett filmen, så har jag uppfattat det helt som Mohtadis film. Flera skrev i hennes tråd att de också fick googla för att komma på att det gällde Tamas, trots att även de hade sett filmen.

Så tydligen har hon ändå lyckast bli den som är känd för filmen.

Jag ska kolla upp vad Tamas har att säga! Spännande fråga du ställer, verkligen!
Ja, kolla det, det är jätteintressant!

https://www.medievarlden.se/diskussion/2019/04/gellert-tamas-darfor-anmaler-jag-expressen/

Frågan ÄR spännade. När jag läste Mohtadi passade det så lätt in i min världsbild att jag bara svalde det. Men när jag sedan läste Tamas så var det inte lika självklart. Ändå tror jag inte att hon på något vis ljuger. Men det tror jag inte att han heller gör.
 
HUR kan du inte veta? Skäms!:rage:

Det finns 6 Sharknado-filmer och de är seriöst så dåliga som en hajfilm kan bli. Du MÅSTE se dem, åtminstone några stycken:rofl:

OBS: Jag skäms över att jag inte kan sluta se dåliga hajfilmer.:love: Det är något fel på mig.:D
Jag läste först snarkando och tänkte att det var någon benämning på filmer som är så dåliga att man sover (snarkar) sig igenom dem :rofl: Inte förrän youtube klippet kom förstod jag mitt misstag... :o
 
Glor på serier och filmer som besatt!

Keyyo med Rheborg i Ryssland
Komikerna Keyyo och Rheborg åker med Transsibiriska järnvägen till Keyyos hemstad Omsk. Mycket skämt och skoj förstås men även en del allvar om känslorna till hemlandet och hur det kan vara att flytta till och leva i ett nytt land. En del igenkänning för mig som har ursprung i ett annat land.
Lite extra kul eftersom jag åkt transsibiriska järnvägen. 4/5 poäng

All I see is you

Film om Gina som blivit blind som barn och som nu får tillbaka synen genom en operation. Hennes man visar sig inte vara riktigt den hon trodde. Tyckte den var riktigt spännande och bra. 4/5 poäng

Har även börjat kika på Störst av allt, Bonusfamiljen säsong 3 och Flocken och alla tre känns sevärda än så länge i alla fall :)
 
Hur var den? Har sett reklam för den men har inte vågat se.


De undviker att visa våldtäkten, men den beskrivs kortfattat, allt fokus i serien ligger på polisens utredningsarbete och hur de hittar gärningsmännen under de fem dagar som följde brottet. Huvudpersonerna är gruppen av polisen och utredare.
 
Black Summer, netflix. Skräck, zombieapokalyps. Jag har som en liten guilty plesure i att titta på sånt här. Jag tror vi har sett massor av såna här filmer tidigare, men den här är liiite nnorlunda. Den ska vara typ en pre-sak före Z Nation (som jag av någon anledning inte tittat på men påbörjar idag). Black Summer är lite en Walking Dead fast utan alla detaljerade melodraman, hjältar och storys, här handlar det om typ början av zombie-utbrottet i världen och om att överleva helt enkelt. Ganska tystlåten i sin dramaturgi, vi vet väldigt lite om huvudpersonerna (som i vissa fall överraskande faller ur handling), och det hela handlar i stora drag om att ta sig från A till B och hur vissa människor får kontakt och tar följe. Gurklande och ursinniga zombies men inte så mycket av blodsplatters och sånt som vanligen är i såna här saker. Det är en soffklättrare om man säger så. Jag valde att titta på den i dagsljus vissa bitar. Avslutet är en stor cliffhanger. Tror att reaktionerna på den på rottentomatoes är typ 50/50. Den får 3 av 5 zombies av mig. :)
 
Ville ge Serial Killer: Samtal med seriemördare på Netflix en chans trots Piers Morgan(:wtf:). Men jag har nu tio minuter kvar av första avsnittet och MÄH vilken dålig intervjuare han är! Jag kommer på frågor och saker som han inte tar upp, det känns som lösa trådar överallt. Känns som att de ville sätta en "vanlig" medborgare framför en seriemördare, men det hade varit långt mer intressant med en bra intervjuare!
Om de faktiskt tog upp de där lösa trådarna så är det en dålig klippare som satte ihop avsnittet.
1/5

Tillägg: Herregud :banghead: 3 minuter kvar och han säger "Jag tror dig inte, du mördade dessa kvinnor" i intervjun, så objektivt ... not! Vad hände med dokumentärer som lägger fram bevisen och låter tittaren avgöra? Det togs inte upp några bevis alls!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
482
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 071
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 838
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 169
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp