Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså detta är kanske inget för Buke, det handlar om bitter medelålders man och man bör nog vara medelålders, och ha en viss typ av humor, för att uppskatta det.

Men Ricky Gervais nya Netflixserie After life. Jag har sett de två första avsnitten och skrattat så att tårarna sprutade. Han är så kopiöst rolig. Och i små situationer där bitterheten släpper växlar han så fantastiskt till en person att ömma för. Karln är ett geni.

Har sett 4-5 avsnitt och gillar verkligen den! Han skildrar sorg så himla bra måste jag säga (trots att jag aldrig varit med om nån liknande sorg) och humorn mellan är verkligen störtskön!
 
Har sett 4-5 avsnitt och gillar verkligen den! Han skildrar sorg så himla bra måste jag säga (trots att jag aldrig varit med om nån liknande sorg) och humorn mellan är verkligen störtskön!
Jag har sett 3. Trean var mycket mindre humor och mer sorg än de första två. Han är en grym skådespelare i sorgen!

Ja humorn är precis min sort, svart och cynisk 😄
 
@mandalaki Jag har funderat på att titta på den men avskyr Gervais. Tycker han är så vidrigt snubbig bara (baserat på tidigare stand-up och skit han skriver på Twitter).
 
@mandalaki Jag har funderat på att titta på den men avskyr Gervais. Tycker han är så vidrigt snubbig bara (baserat på tidigare stand-up och skit han skriver på Twitter).
Jag har aldrig följt honom på twitter, däremot på facebook ett tag. Där skrev inget jag hetsade upp mig för, men heller inget som intresserade mig. Så jag avföljde.
 
Jag har aldrig följt honom på twitter, däremot på facebook ett tag. Där skrev inget jag hetsade upp mig för, men heller inget som intresserade mig. Så jag avföljde.
Nä, folk är väl generellt lite mer frispråkiga på Twitter. Han drar en del transfobiska skämt, även när han gör stand-up, som han uppenbarligen tycker är edgy och roligt. Synd, för jag tror jag skulle gilla serien faktiskt, om den bara vore med nån annan honom :p.
 
Nä, folk är väl generellt lite mer frispråkiga på Twitter. Han drar en del transfobiska skämt, även när han gör stand-up, som han uppenbarligen tycker är edgy och roligt. Synd, för jag tror jag skulle gilla serien faktiskt, om den bara vore med nån annan honom :p.
Aha, synd.

Någon stand up med honom har jag aldrig sett, jag har haft på känn att jag inte skulle gilla dem. Det är från The Office som jag gillar honom.

(Stand up är inte min grej alls, om det inte är Trevor Noahs båda på Netflix, de är fantastiskt roliga och bra)
 
Nä, folk är väl generellt lite mer frispråkiga på Twitter. Han drar en del transfobiska skämt, även när han gör stand-up, som han uppenbarligen tycker är edgy och roligt. Synd, för jag tror jag skulle gilla serien faktiskt, om den bara vore med nån annan honom :p.

Jag såg nån stand up med honom som finns på netflix, stängde av efter halva för det var inte min grej. Men jag tycker han gör denna serien riktigt bra!
 
Life - nåt slags Alienpastish från 2017 med Jake Gyllenhaal. Hyfsad teknisk produktion, halvkass regi och skådespelarinsatser, trekvartskasst manus. Avrådes med emfas. 1,5/5
 
Alltså detta är kanske inget för Buke, det handlar om bitter medelålders man och man bör nog vara medelålders, och ha en viss typ av humor, för att uppskatta det.

Men Ricky Gervais nya Netflixserie After life. Jag har sett de två första avsnitten och skrattat så att tårarna sprutade. Han är så kopiöst rolig. Och i små situationer där bitterheten släpper växlar han så fantastiskt till en person att ömma för. Karln är ett geni.
Åh streckkollade på den! Tyckte det var riktigt rolig och framförallt så var där två av mina favoritkomiker mer (Roisin Conaty och Diane Morgan).
Har inte kollat direkt på Gervais tidigare serier (The Office är alldeles för pinsam för mig) och inte min typ av stå up komiker. Tittat på ett par intervjuer med honom och då är betydligt mer sympatisk? Lite OT kanske.
 
Åh streckkollade på den! Tyckte det var riktigt rolig och framförallt så var där två av mina favoritkomiker mer (Roisin Conaty och Diane Morgan).
Har inte kollat direkt på Gervais tidigare serier (The Office är alldeles för pinsam för mig) och inte min typ av stå up komiker. Tittat på ett par intervjuer med honom och då är betydligt mer sympatisk? Lite OT kanske.
Jag har sett alla utom sista nu och den dråpliga humorn är nästan helt borta, men han skildrar sorgen så fint och tinar upp så fint. :heart Såg en recensent som såg igenom det där lite och jag förstår vad hon såg, men jag väljer att köpa det.
 
Jag har sett alla utom sista nu och den dråpliga humorn är nästan helt borta, men han skildrar sorgen så fint och tinar upp så fint. :heart Såg en recensent som såg igenom det där lite och jag förstår vad hon såg, men jag väljer att köpa det.
Vad var det recensenten såg igenom?

Jag älskade verkligen den serien - men jag brukar faktiskt gilla det mesta som Gervais gör (eller sanning med modifikation, David Brent kräver generellt en kudde eller två att gömma sig bakom :o).
 
Vad var det recensenten såg igenom?

Jag älskade verkligen den serien - men jag brukar faktiskt gilla det mesta som Gervais gör (eller sanning med modifikation, David Brent kräver generellt en kudde eller två att gömma sig bakom :o).
https://www.aftonbladet.se/nojesbla...altar-betraktas-sallan-som-samhallets-vinnare

Jag tycker faktiskt att det är jättebra analys men älskar serien ändå! :o

David Brent ja ... jag älskade The Office på tv så jag köpte den, men sedan klarade jag inte att se den igen :laugh:
 
Och just ja, jag håller på att se igenom alla avsnitt av Tintin. Blev helt överlycklig när jag såg att den fanns på Netflix (och jag slapp anstränga mig med att starta upp dvd-spelaren). Kollar på den dubbade versionen och kan inte riktigt bestämma mig för om det verkligen är rätt röster, men äh, det är fantastiskt oavsett.

Dock är väl kanske egentligen Tintin den minst intressanta karaktären :o Men jag älskar Kalkyl, han är guld! :love: Och även Haddocks svordomar :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
483
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 078
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 846
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 170
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp